Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:34:05 GMT

اعلام حمایت طالبان از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۴۷۰۷

اعلام حمایت طالبان از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ

سخنگوی طالبان در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت، این گروه حامی ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ است تا او به حضور نظامی آمریکا در افغانستان بعد از 19 سال پایان دهد.

به گزارش مشرق،  «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» گفت طالبان امیدوار است «دونالد ترامپ» در انتخابات آمریکا پیروز شود و به حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان همچنین از شعار «اول آمریکا» ترامپ حمایت کرد زیرا آن را به معنای دور شدن این کشور از نقش پلیس جهان خواند.

مجاهد گفت: این شعار ترامپ از اول بوده که آن‌ها پلیس دنیا نیستند و یک پرچم و سرود واحد برای جهان نمی‌خواهند و اولویت آن‌ها آمریکاست.

بیشتر بخوانید: فارغ التحصیلان جدید آموزشگاه نظامی طالبان +عکس واکنش طالبان به درخواست میانجی‌گری آمریکا

بنا بر این گزارش، یکی دیگر از سران ارشد طالبان در این گفت‌وگو در خصوص ابتلای ترامپ به کرونا گفت که این خبر آن‌ها را نگران وضع سلامتی رئیس‌جمهور آمریکا کرد.

یکی از اعضای ارشد این گروه به سی‌بی‌اس نیوز گفت: شاید ترامپ برای بقیه جهان مضحک باشد اما برای طالبان مردی عاقل است.

بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دلیل این حمایت، گفته‌های ترامپ درباره قصدش برای خارج کردن تمامی نظامیان باقیمانده ایالات متحده از افغانستان تا کریسمس و پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بعد از ۱۹ سال است.

طبق این گزارش، در حال حاضر پنج هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند. «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر وعده داد تا اوایل سال ۲۰۲۱ این تعداد به نصف خواهد رسید.

روز شنبه «تیم مورتو» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در واکنش به سخنان اعضای طالبان، با تروریستی خواندن طالبان حمایت این گروه را رد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی (اوایل روز پنجشنبه به وقت تهران) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، اعلام کرد که تمامی نظامیان باقیمانده ایالات متحده در افغانستان باید تا کریسمس از این کشور خارج شوند.

ترامپ در این پیام مدعی شد: «ما باید شمار اندک باقیمانده زنان و مردان شجاع ما را که در افغانستان خدمت می‌کنند تا کریسمس به خانه بازگردانیم».

در ماههای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا در مناسبات مختلف خواستار خروج هرچه سریعتر نظامیان آمریکایی از افغانستان شده و در همین راستا در ماه آگوست در مصاحبه با «اکسیوس» گفت، انتظار دارد که شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان تا روز سوم نوامبر ۲۰۲۰ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (۱۳ آبان ماه) به زیر پنج هزار نیرو کاهش یابد.

مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، تاکنون آشکارا در خصوص برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهارنظر نکرده‌اند و مقام‌های فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) و پنتاگون تمامی سؤالات در این زمینه را به کاخ سفید ارجاع می‌دهند.

به عنوان بخشی از توافق اوایل سال جاری میلادی مقام‌های آمریکایی و طالبان، نظامیان خارجی از جمله نیروهای آمریکایی در صورت حفظ آتش‌بس میان طالبان و دولت افغانستان، می‌بایست طبق برنامه تا مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) از افغانستان خارج شوند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ذبیح الله مجاهد ترامپ رابرت اوبرایان آمریکا دولت افغانستان وزارت دفاع آمریکا طالبان ویروس کرونا جروزالم پست دونالد ترامپ پنتاگون کاخ سفید افغانستان نظامی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه

به نوشته یک روزنامه آمریکایی، نیجر در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده و خروج نظامیان آمریکایی، در حال تقویت همکاری با روسیه است و قصد دارد از مسکو برای آموزش نظامی سربازانش و خرید سلاح کمک بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "فایننشال تایمز" در تحلیلی نوشته است، تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از کشور نیجر یک پیروزی استراتژیک برای روسیه محسوب می‌شود. یک هواپیمای روسی حوالی نیمه شب بدون سر و صدا در فرودگاه بین المللی نیامی، پایتخت نیجر فرود آمده و سامانه‌های پدافند هوایی و نیروهایی را برای کمک به متحد جدید خود رساند.

این نشریه نوشت: حضور 100 سرباز در این ماه آخرین ناقوس مرگ برای حضور نیروهای آمریکایی بود که از سال 2013 در این کشور در غرب قاره آفریقا مستقر بودند. تغییر خط مشی در بحبوحه موجی از وحشت و بی‌ثباتی در منطقه رخ می‌دهد که ارتش قدرت را در نیجر، بورکینافاسو و مالی به دست گرفته است «در حالی که نارضایتی مردم از شکست دولت‌های دموکراتیک و غرب در متوقف کردن خشونت‌ها از سوی داعش، القاعده و سایرین افزایش یافته است. 

ابراهیم یحیی ابراهیم، ​​تحلیلگر ارشد گروه بین المللی بحران ساحل، به این روزنامه گفت که دلیل اصلی نزدیک شدن روابط بین روسیه و نیجر این است که مسکو در حال "حفاظت از رژیم حاکم بر نیامی" است. تنها چیزی که آنها از آن می ترسند حملات هوایی است و کشوری که به آنها سیستم دفاع هوایی می‌کند روسیه است و نقش مسکو اینجاست که پر رنگ می شود.

نیجر قصد دارد از روسیه تسلیحات نظامی خریداری کند

علاوه بر این، محمد تومبا، وزیر امور داخلی نیجر روز چهارشنبه در جریان دوازدهم اجلاس بین المللی نمایندگان عالی رتبه در امور امنیتی که در سن‌پترزبورگ برگزار شد، اعلام کرد که کشورش علاقه مند به آموزش متخصصان نظامی روسی به نیروهای امنیتی محلی است و همچنین مایل است از روسیه تسلیحات نظامی بخرد.

او با اشاره به اینکه همکاری با روسیه در زمینه آموزش نظامی برای مبارزه با تروریسم ضروری است، گفت: رهبری نیجر از ارتش روسیه می‌خواهد تا نیروهای محلی را در جنگ و استفاده از سلاح آموزش دهد.

نیجر در حال تقویت همکاری خود با روسیه در بحبوحه شکست اتحاد این کشور با ایالات متحده است. در این رابطه روز یکشنبه در شمال نیجر در شهر آگادس، صدها نفر از مردم  علیه حضور آمریکایی‌ها که پایگاه نظامی آنها در این شهر قرار دارد، تجمع کردند. ده‌ها پرچم مالی، نیجریه، بورکینافاسو و روسیه در این تظاهرات به اهتزاز درآمد. این راهپیمایی دو روز پس از تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیانش از نیجر برگزار شد. 

قرار است طی روزهای آینده یک هیئت آمریکایی برای هماهنگی جزئیات خروج خود وارد کشور شود. توافقنامه نظامی با ایالات متحده توسط شورشیانی که در اواسط ماه مارس قدرت را در نیجر به دست گرفتند، پاره شد. به نظر آنها، هیئت واشنگتن "پروتکل دیپلماتیک را رعایت نکرده است". این توافق به پرسنل نظامی و غیرنظامی آمریکایی اجازه می‌داد در خاک این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

خروج نظامیان آمریکایی از نیجرگسترش روابط نظامی روسیه و نیجر25 کشته در حمله افراد مسلح به جنوب نیجریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد