Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بحران مدیریتی فدراسیون جهانی وزنه برداری بعد از رسوایی مالی و فساد اداری تاماش آیان، رئیس پیشین این فدراسیون مدتهاست ادامه دارد و هر روز سند جدیدی از تخلفات سکاندار قبلی این رشته آشکار می شود.

این روند تا جایی ادامه داشت که توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک به تازگی در یک نشست خبری در مورد وضعیت مدیریت فدراسیون جهانی وزنه برداری ابراز نگرانی کرد و هشدار داد هیچ بعید نیست وزنه برداری با این شرایط جایگاه خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا فدراسیون جهانی وزنه برداری هم با احساس خطر نسبت به اظهارات بالاترین مقام مدیریتی کمیته بین المللی المپیک به این موضوع واکنش نشان داد و برخی از اقدامات اخیر خود  برای هموار کردن مسیر رسیدن به روزهای اوج مدیریت را تشریح کرد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری با انتشار بیانیه ای رسمی وعده داده تا پیشرفت چشمگیری در وضعیت مدیریت و مبارزه با دوپینگ صورت دهد. در بیانیه فدراسیون جهانی وزنه برداری به تغییر تمامی اعضای کمیسیون ضد دوپینگ فدراسیون جهانی و استقلال آنها اشاره شده که این موضوع از سوی آژانس بین المللی ضد دوپینگ نیز مورد تایید قرار گرفته است.

همچنین  با توجه به تاکید کمیته بین المللی المپیک مبنی بر اینکه ورزشکاران باید حضور پر رنگی در بدنه و سیستم اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری داشته باشند، این فدراسیون گروهی از ورزشکاران برجسته را هم به جمع اعضای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی اضافه کرده است.

البته کمیته بین المللی المپیک همچنان بر مواضع سختگیرانه خود نسبت به وضعیت فدراسیون جهانی وزنه برداری ایستاده و اعلام کرده هیات اجرایی این کمیته در جلسه آتی خود برای تعیین سهمیه ها  و رویدادهای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس تصمیمات جدی و نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

بدین ترتیب خروج فدراسیون جهانی وزنه برداری از این بحران و تضمین حضور این رشته در میادین کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بستگی به انجام اصلاحات اخیر دارد که گویا از سوی متولیان وزنه برداری جهان در حال اجراست.

کد خبر 5045025

منبع: مهر

کلیدواژه: وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال النصر عربستان لیگ کشتی تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر والیبال محمود فکری لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پاختاکور تکواندو کشتی آزاد کنفدراسیون فوتبال آسیا ویروس کرونا فدراسیون جهانی وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک فدراسیون جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای معصومه باقری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های المپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن ایرانی را در بین داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک دارد. پیشتر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک توسط این اتحادیه دعوت شده بود.

باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی، انتخابی المپیک دعوت شد در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، گرندپری ها و.. قضاوت‌های کم اشتباه داشت و در نهایت در لیست نهایی داوران قضاوت کننده در بازی‌های المپیک قرار گرفت.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 6081046

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود