Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مراسم اختصاص زمین در قالب گروهی به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر بیرجند با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

حسن علیزاده با اشاره به گروه‌بندی این متقاضیان به صورت ۱۵۶ گروه پنج، چهار و سه نفره افزود: افرادی که ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشته‌ و گروه‌بندی شده‌اند در اولویت قرعه‌کشی و تخصیص زمین هستند و برای مابقی متقاضیان نیز از طریق سیستم به صورت رندم (تصادفی) گروه‌بندی و تخصیص زمین انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین‌های تخصیص یافته در سایت ۲۷ هکتاری شهر بیرجند واقع در معصومیه است و در این سایت ۵۰۷ قطعه زمین برای ۲ هزار و ۵۳۰ متقاضی تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در این سایت مسکونی فضاهای آموزشی، فرهنگی، فضای سبز، تجاری و سایر موارد تامین شده که امید است ساکنان همه نیازهای خود را از این سایت تامین کنند. تاکنون چهار هزار و ۵۵۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان جنوبی حساب بانکی افتتاح و سه هزار و ۴۵۱ نفر نیز وجه تعیین شده را واریز کردند. ۶ هزار و ۶۰۱ متقاضی طرح اقدام ملی در استان دارای شرایط بوده‌اند که زمین مورد نیاز ۱۶۸ درصد این تعداد معادل ۱۱ هزار و ۱۲۹ خانه آن تخصیص یافته است.

علیزاده با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۲۷۴ نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی این طرح در شهرهای سطح استان در دست اقدام است و پیش بینی می‌شود این خانه‌ها تا ۲ سال دیگر تکمیل و به متقاضیان واگذار شود. طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و در شهرهای بیرجند، نهبندان و طبس نیز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تاکید کرد: بیشترین واحدهای مسکونی پیش بینی شده در خراسان جنوبی به شهرهای پرجمعیت بیرجند و طبس به ترتیب با سه هزار و ۸۱۷ و سه هزار و ۴۸۷ واحد مسکونی اختصاص دارد. متراژ هر واحد مسکونی ۷۵ تا ۱۲۰ متر مربع است که بستگی به مراحل تکمیل نقشه و تایید آن دارد. تعداد طبقات این واحدهای مسکونی یک تا ۶ طبقه (پنج طبقه روی پیلوت) طراحی و در سایت‌های طرح اقدام ملی مسکن فضای آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تجاری پیش بینی شده است. تسهیلات بانکی هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد است.

علیزاده عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی حائز رتبه اول در پروژه‌های تعریف شده طرح اقدام ملی مسکن به میزان ۹۷۰ پروژه، رتبه سوم در تامین زمین مفید به نسبت متقاضیان به میزان ۸۷ درصد و رتبه چهارم واریز وجه متقاضیان به میزان ۷۸ درصد بین استان‌های سراسر کشور شده است.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، جدیدترین طرح خانه‌دار کردن مردم در کشور است که سال گذشته با حضور رییس جمهوری رونمایی شد و کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند اجرای این طرح که با هدف افزایش تولید مسکن و پاسخ به نیاز جامعه در دست اجراست، بتواند در بلندمدت، تغییرات مثبتی را در بازار مسکن ایجاد کند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن مقرر شد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

کد خبر 556198 برچسب‌ها طرح اقدام ملي استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح اقدام ملي استان خراسان جنوبی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی طرح اقدام ملی مسکن اقدام ملی مسکن مسکن و ساختمان واحد مسکونی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا طی شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود که طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد.

او افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

بهی بیان کرد: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آن‌ها به این بستر خواهیم بود.

او عنوان کرد: از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود و در برنامه داریم که ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها را امسال به فیبر نوری متصل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند + تصویر
  • برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی
  • سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود
  • ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی آغاز شد
  • اعطای هم‌زمان ۳۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی در شهرستان بیرجند
  • افزایش ابر در آسمان خراسان جنوبی/ روند دما افزایشی است