Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) روز یکشنبه از انتقال نفت‌های دزدیده شده از  چاه‌های نفت این کشور به عراق توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی خبر داد و به نقل از منابع محلی اضافه کرد که نیروهای اشغالگر در ادامه جنایات خود در سوریه عصر دیروز  ۲۰ تانکر حامل نفت‌ سرقتی از چاه‌های این کشور در منطقه " الجزیره " در شمال سوریه را از استان " الحسکه " به عراق انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

بر پایه این گزارش، نیروهای آمریکایی این تانکرهای نفت را از طریق گذرگاه غیر قانونی " الولید " در منطقه " الیعربیه " به خاک عراق منتقل کردند.  

بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه، نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه الجزیره در شمال سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان "قسد" (کردهای سوریه) و گروه‌های تروریستی در این منطقه انجام می‌شود را به الحسکه منتقل کرده‌اند.  

منابع خبری هفته پیش به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌ نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.  

وزارت امور خارجه سوریه نیز ۱۲ مرداد ماه توافق امضا شده میان نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.  

نیروهای دمکراتیک سوریه شبه‌ نظامیان کرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.  

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌ نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.  

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.   

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.  

برچسب‌ها قسد سوریه نفت خام آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد سوریه نفت خام آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عراق قسد سوریه نفت خام آسیای غربی ایالات متحده آمریکا عراق اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم