Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@07:59:41 GMT

امشب، شب نادال و جوکوست!(عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۵۴۱۳

امشب، شب نادال و جوکوست!(عکس)

در 7 مسابقه قبلی میان این دو ستاره تنیس در رولان گاروس، جوکوویچ تنها یک بار پیروز شده.

 به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی ، امشب شبی برای اضافه شدن یک برگ جدید به کتاب تاریخ تنیس است، شبی که دو ضلع از مثلث برترین‌‌های تنیس جهان یعنی رافائل نادال و نواک جوکوویچ در فینال اوپن فرانسه مقابل هم قرار می‌‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادال 34 ساله که تنیسور سید دومی این رقابت‌ها است، به دنبال کسب سیزدهمین قهرمانی‌اش در رولان گاروس است که اگر این اتفاق رخ دهد، تعداد قهرمانی‌های او در گرنداسلم‌ها به 20 مورد افزایش پیدا می‌کند و از این حیث او با راجر فدرر در صدر جدول رده‌بندی دارندگان بیشتری قهرمانی در گرنداسلم‌ها برابر می‌شود.
در طرف مقابل، نواک جوکوویچ 33 ساله است که به عنوان صدرنشین جدول رده‌بندی و تنیسور سید یکم به فینال اوپن فرانسه راه پیدا کرده است. او پس از ناکامی در فتح گرنداسلم قبلی یعنی اوپن آمریکا که به دلیل حرکتی غیرورزشی از مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد، حالا آمده تا هجدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را در سرزمین نادال ببرد و مهم‌تر از آن به اولین مرد در عصر مدرن تنیس یا «عصر آزاد» تبدیل شود که هرچهار گرنداسلم را حداقل دو بار برده است.


این نخستین باری نیست که جوکوویچ و نادال در اوپن فرانسه مقابل هم قرار می‌گیرند. در 7 تقابل قبلی میان این دو ستاره تنیس در رولان گاروس، جوکوویچ تنها یک بار پیروز شده که در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها در سال 2015 بود. آن پیروزی تنها یکی از دو شکست رافائل نادال در اوپن فرانسه بوده است.


 نادال در اوپن فرانسه 99 پیروزی کسب کرده و تنها 2 بار باخته است. او 29 بازی قبلی‌اش در این تورنمنت را پشت سر هم برده است. میان خودشان، نادال و جوکوویچ 8 تا از 9 گرنداسلم اخیر را برده‌اند که 5 تای آنها سهم جوکوویچ بوده است. نادال اما در فینال‌های اوپن فرانسه برنده مطلق بوده است. 


او روز جمعه با کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل دیه‌گو شوارتزمان مرد شماره 12 تنیس جهان با نتایج 6-3، 6-3 و 7-6 برای سیزدهمین بار به فینال اوپن فرانسه راه پیدا کرد، فینال‌هایی که در هیچ‌یک از آنها تا کنون مغلوب نشده است.

 

این فقط یک نبرد دو نفره برای قهرمانی در رولندگاروس نیست،این نبرد برای بهترین شدن در تاریخ تنیس هم هست.


جوکوویچ پس از نادال بازی نیمه‌ نهایی‌اش را انجام داد و نسبت به رقیب اسپانیایی‌اش کار سخت‌تری برای رسیدن به فینال داشت چرا که او با مرد شماره 5 جهان یعنی استفانوس سیتسیپاس روبه‌رو بود و مصافش با او 3 ساعت و 54 دقیقه به طول انجامید و به ست پنجم کشیده شد. ستاره صرب ست‌های اول و دوم را به آسانی و با نتایج 6 بر 3 و 6 بر 2 برد اما در ست سوم 7 بر 5 باخت و انگیزه حریفش را برای بازگشت به بازی دو چندان کرد. 


همین اتفاق هم رخ داد و سیتسیپاس ست چهارم را آسان‌تر و با نتیجه 6 بر 4 برد. او اما روند خوبی که در پیش گرفته بود را نتوانست به ست پنجم برساند و در آخرین ست بازی 6 بر یک باخت. 


با این پیروزی آمار بازی‌های جوکوویچ در سال 2020 به 37 برد در مقابل تنها یک شکست ارتقا پیدا کرد. او در حالی این پیروزی را کسب کرد که در بازی‌ قبلی‌اش مقابل پابلو کارنیو بوستای اسپانیایی از ناحیه گردن و بازوی چپ درد داشت. 


او درباره مصافش با نادال گفت: «اوپن فرانسه خانه رافا است اما من هم سال 2015 در این رقابت‌ها با شکست او در مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمان شدم. امیدوارم بهبودی‌ام را به دست آورم.
 بازی کردن مقابل نادال اینجا در رولان گاروس بزرگترین چالشی است که شما می‌توانید در تمام ورزش‌ها روی هر سطحی داشته باشید و من هم برای بردن این بازی بسیار انگیزه دارم.»

 

نواک جوکوویچ رافائل نادال تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: نواک جوکوویچ رافائل نادال تنیس رولان گاروس اوپن فرانسه تنها یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه ستاره اینتر به میلانی‌ها: صداتون نمیاد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اینتر امشب با پیروزی ۲-۱ برابر میلان برای بیستمین بار قهرمان سری A شد. یکی از نکات جالب حضور هاکان چالهان‌اغلو در ترکیب اینتر بود.

این ستاره ترک پس از اینکه در سال ۲۰۲۱ با انتقالی آزاد از میلان به اینتر پیوست با انتقادات زیادی مواجه شد. هواداران روسونری او را «خیانت‌کار» خواندند و در همه بازی‌هایشان مقابل اینتر، این هافبک را هو می‌کردند.

در همان فصل بود که میلان قهرمان سری A شد، بسیاری حتی پیوستن چالهان‌اغلو به اینتر را اشتباه دانستند و عنوان کردند که اگر در میلان می‌ماند می‌توانست قهرمانی سری A را تجربه کند.

هافبک اینتر اما صبور بود و در مقابل حواشی مقاومت کرد تا بالاخره امشب لحظه‌ای که سه سال برای آن انتظار کشید از راه رسید. قهرمانی سری A با اینتر همان چیزی بود که او را از قسمت قرمز شهر به بخش آبی کشانده بود.

پس از قطعی شدن قهرمانی این فصل در مقابل چشم هواداران باشگاه سابق، او در یک پست جالب در اینستاگرام به این اتفاق واکنش نشان داد. در عکس، چالهان‌اغلو هدفون در گوش در کنار جام سری A نشسته و پشت سرش هواداران معترض میلان قرار دارند. او در کپشن نوشته: همیشه آرام، همیشه صبور، همیشه متمرکز و اکنون پاداش داده شد. فورزا اینتر.»

دیگر خبرها

  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • آرتتا بعد از برد ۵-۰ مقابل چلسی: کاش بیشتر می‌زدیم!
  • ترکیب آرسنال-چلسی: پوچتینو علیه صدرنشین
  • جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • فدرر به نادال؛ در لیورکاپ می‌بینمت!
  • طعنه ستاره اینتر به میلانی‌ها: صداتون نمیاد! (عکس)
  • گل امشب سردار به بولونیا؛ پیام مهم به دروسی
  • گلزنی سردار آزمون برای آاس رم در دیدار امشب مقابل بولونیا (فیلم)