Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم «گرمی و دشت مغان» در مجلس گفت: تقاضا داریم تا وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نماینده‌ای برای شرکت کشت و صنعت مغان معرفی کند.

ولی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به ابطال واگذاری «شرکت کشت و صنعت مغان»، گفت: تقاضا داریم تا وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نماینده‌ای برای  شرکت کشت و صنعت مغان معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس اظهارداشت: باید از بی برنامگی و مدیریت چندگانه که احتمال دارد پس از ابطال به واگذاری این شرکت پیش بیاید، جلوگیری کرد.

اسماعیلی بیان داشت: وزیر جهاد کشاورزی اگر به سرعت به این مقوله ورود نکند، پس از تعطیلات مجلس باید پاسخگوی این مسئله باشد.

تاریخچه
در سال ۱۳۵۱ وزارت کشاورزی، مجتمع کشت و صنعتی را با نام طرح کشت و صنعت و دامپروری مغان در سطح ۶۳۰۰۰ هکتار از ۳۵۰ هزار هکتار اراضی خالصه دولتی، تأسیس کرد و فعالیت آن آغاز شد.

در اسفند ماه سال ۱۳۵۳ نام طرح به «شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان» تبدیل شد و در سال ۱۳۵۲ بین وزارت کشاورزی و مهندسین مشاور هاوائین اگرونومیکسـاینتر نشنال و شرکت اگرونومیک ایران قراردادی منعقد شد که به موجب آن مطالعات جامع شرکت به عهده آنان واگذار شد.

در همین سال با به زیر کشت رفتن اولین قطعات تسطیح نشده به صورت زراعت دیم، فعالیت تولید در کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شد که به سرعت با تسطیح اراضی و بهره‌گیری از آب، به زراعت فاریاب تبدیل و بدین سان نظام بهره‌وری از زمین، عملاً از شکل مرتع قشلاقی متوسط و فقیر به شکل زراعت مکانیزه تغییر یافت.

شروع عملیات اصلی این شرکت، همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است. زیرا در سایه حمایت‌های همه جانبه و توجهات ویژه مسئولین وقت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بکارگیری مشاوران، متخصصان و کارشناسان رشته‌های مختلف کشاورزی و صنایع، امکاناتی برای این شرکت فراهم شد که به کانون پیشگام در عرصه تولید، ترویج و آموزش کشور تبدیل شود.

اما سال ۹۶، خصوصی سازی بزرگترین کشت و صنعت ایران را در چند مزایده به دست بخش خصوصی سپرد.

بیشتر بخوانید: قدردانی نماینده مغان از آیت‌الله رئیسی| مجموعه اقدامات رئیس قوه قضائیه درباره پرونده کشت و صنعت مغان قاطعانه بود

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کشت و صنعت مغان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند

به گزارش جماران؛ علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اخیرا حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث شده است که برخی مجموعه‌ها علی‌رغم این که دانش‌بنیان نیستند و فعالیت دانش‌بنیان نمی‌کنند، به اسم شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند. 

سلیمی همچنین مردمی‌سازی‌ اقتصاد را نیازمند راهکارهایی برای اجرا دانسته و گفت: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد. به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود. متاسفانه امروزه معمولا واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبه‌دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد، در حالی که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شده و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند.

دیگر خبرها

  • تحقق ۹۱ درصدی طرح جهش تولید در دیمزار‌های قزوین
  • طرح‌های آبخیزداری می‌توانند معجزه کنند/ بیشتر آب‌های سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به دریا ریخته شد
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است