Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از حذف ننگین تیم ملی اسپانیا از جام جهانی 2014 و باخت در یورو 2016 مقابل ایتالیای گمنام آنتونیو کونته، ‌پروسه تغییر نسل تیم ملی آغاز شد.

آنها با لوپتگی که کار با جوانان تیم ملی اسپانیا انجام داده بود آغاز کردند ولی پس از آن 4 سال پر فراز و نشیب را گذراندند.

از انعقاد قرارداد لوپتگی با رئال مادرید و اخراج او در 48 ساعت مانده به آغاز جام جهانی این موضوع شروع شد و با استعفای انریکه به دلیل سرطان دخترش و مربیگری مورنو ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مرگ دلخراش دختر انریکه، او به تیم ملی اسپانیا با هزار دعوا و اختلاف بازگشت و در نهایت پس از کلی اتفاق، این تیم برای آینده و قهرمانی در یورو 2021 در حال تمرین است.

تیم ملی اسپانیا آینده‌ای درخشان پیش روی خود می‌بیند و در این گزارش سعی داریم به چند نکته از ترکیب این تیم بپردازیم.

*ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه

سرخیو رگیلون (تاتنهام) ، اریک گارسیا (منچسترسیتی)، مایکل مِرینو (رئال سوسیداد)، آنسو فاتی (بارسلونا)، فِران تورس (منچسترسیتی) و آداما تراوره (ولورهمپتون) بازیکنان جدید تیم ملی اسپانیا زیرنظر انریکه لقب گرفتند.

این بازیکنان در کنار ستاره‌هایی چون سرخیو راموس، دنی کارواخال و سرخیو بوسکتس که تجربه بالایی دارند می‌توانند ترکیبی عالی از تیم ملی اسپانیا را بسازند.

در حقیقت انریکه خواسته پس از پوست‌اندازی از آن تیم کهکشانی‌های دهه قبل تیم ملی اسپانیا، مجموعه‌ای از بازیکنان آینده‌دار و باتجربه‌ را برای یورو و جام جهانی مهیا کند.

*کیفیت بالای بازیکنان تیم ملی اسپانیا

در خط دفاع سمت چپ، خوزه لوئیس گایا با 25 سال سن و سرخیو رگیلون با 23 سال سن به تیم اصلی اسپانیا راه پیدا کردند. کیفیت آنها در تیم‌های باشگاهی‌شان بسیار بالا بوده است. مخصوصا سرخیو رگیلون که با هدایت لوپتگی به یکی از برترین فول‌بک‌های چپ دنیا لقب گرفت. او با سویا توانست در لالیگا خوش درخشد و به قهرمانی لیگ اروپا نیز برسد.

درخشش کارواخال در رئال مادرید و خسوس ناواس در سویا باعث شده تا باتجربه‌ها نیز در تیم انریکه راه‌ یابند و فول‌بک‌های راست تیم ملی اسپانیا را بسازند.

در وسط خط دفاعی نیز حضور سرخیو راموس به عنوان یک فرمانده کمک شایانی به بازیکنان دیگر کرده است. انریکه از ستاره‌های جوانی چون اریک گارسیا 19 ساله (منچسترسیتی) و پائو تورس 23 ساله (ویارئال) نیز در کنار راموس استفاده می‌کند.

در خط میانی مایکل مِرینو 24 ساله (رئال سوسیداد) به یکی از هافبک‌های تدافعی اصلی اسپانیا بدل شده است. او می‌تواند در کنار سرخیو بوسکتس باتجربه یک کمربند میانی بسیار محکم را بسازد. این کمربند به تحکیم و ثبات خط دفاعی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا فول‌بک‌های چپ و راست راحت‌تر برای اضافه شدن در خط تهاجمی به سمت دروازه حریف حمله ببرند.

لوئیس انریکه حتی در این پست، رودری، ستاره 24 ساله منچسترسیتی را نیز دارد و می‌تواند از او استفاده کند. رودری که زیرنظر گواردیولا پیشرفت کرده توانست در دیدار تیم ملی اسپانیا مقابل پرتغال بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازوهایش ببندد.

یک خط که جلو بیاییم در خط تهاجمی ستاره‌های خطرناکی تیم ملی اسپانیا خواهد داشت. ستاره‌هایی جوان که آینده‌ای درخشان پیش رویشان است.

آنسو فاتی ستاره 17 ساله بارسلونا که هم اکنون به مرد اول آبی‌اناری‌ها لقب گرفته یکی از آینده‌دار ترین فوتبالیست‌های دنیاست.

این فرد در بازی شب گذشته مقابل سوئیس نیز از نظر اسپورت به خطرناک‌ترین مرد بازی لقب گرفت. (در اینجا بخوانید)

فران تورس، ستاره 20 ساله که به تازگی راهی منچسترسیتی شده است نیز یکی از ستاره‌های آینده‌دار اسپانیاست. فردی که پپ گواردیولا برای خریدش مجبور شد 23 میلیون یورو بپردازد.

دنی اولمو ستاره 22 ساله که با درخشش در دیناموزاگرب به لایپزیگ آلمان رسید. او در تمام رده‌های تیم ملی اسپانیا بازی کرده و اکنون می‌خواهد برای انریکه بازی کند.

فابین رویس، ستاره 24 ساله درخشان لاتزیو که فصل گذشته سری‌آ عالی کار کرد نیز یکی از امیدهای آینده تیم ملی اسپانیاست. 

آداما تراوره 24 ساله که با سرعت‌هایش در لیگ برتر انگلیس مشهور شد فصل پیش توانست یکی از مهره‌های اصلی نونو اسپریتو سانتو در باشگاه ولورهمپتون لقب گیرد. باشگاهی که به یکی از پدیده‌های فصل اروپا نام گرفت.

مایکل اویارزابال 24 ساله نیز یکی از گزینه‌های اصلی خط تهاجمی تیم ملی اسپانیاست. بازیکنی که پست پشت مهاجم و نوک حمله را خوب بازی می‌کند. 

او در دیدار شب گذشته مقابل سوئیس در پست مهاجم کاذب بازی کرد و توانست گل پیروزی بخش تیم ملی اسپانیا را نیز به ثمر رساند.

در خط تهاجمی و برای مهاجم کلاسیک نیز حضور ستاره‌های جوان چون «جرارد مورنو» از ویارئال و «رودریگو مورنو» از لیدزیونایتد شایان ذکر است. 

این بازیکنان از فرصت‌طلبی بالایی برخوردار هستند. جرارد مورنو فصل گذشته توانست با 18 گل به سومین گلزن برتر لالیگا لقب گیرد. 

رودریگو مورنو نیز برای احیا شرایط خود به لیدز رفته تا زیر دست بیلسا به شرایط آرمانی خود بازگردد. او موفق شد در دیدار مقابل منچسترسیتی گل زیبا با ضربه سر به ثمر رساند.

لوئیس انریکه در نشست خبری پس از بازی مقابل سوئیس در خصوص نحوه انتخاب بازیکن گفت: ما سعی داریم در تیم ملی بین نسل‌ها رقابت ایجاد کنیم تا هر کس بتواند بازی کند. هدف این است که به 23 نفر عالی برسیم.

مصاحبه کامل سرمربی تیم ملی اسپانیا را می‌توانید در اینجا بخوانید.

تیم ملی اسپانیا با بازیکنانی جوان و سرمربی خود یک آینده درخشان پیش روی خود دارد. باید دید آیا لوئیس انریکه می‌تواند پس از تاریخ سازی با بارسلونا و کسب سه‌گانه، تیم ملی را دوباره به قهرمانی برساند. 

تیم ملی اسپانیا در سال 2008 با لوئیس آراگونس قهرمان اروپا شد و پس از آن با هدایت ویسنته دل‌بوکسه به قهرمانی در جام جهانی 2010 و یورو 2012 بدل شد و یک سلطه کامل را ایجاد کرد. 

ولی پس از آن تقریبا دوران افت تیم ملی آغاز شد و حالا آنها امید دارند تا دوباره به صدر اروپا برسند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیم ملی اسپانیا لوئیس انریکه سرخیو راموس تیم ملی اسپانیا جام جهانی خط تهاجمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی ستاره فوتسال ایران از باشگاه اسپانیایی رسمی شد

باشگاه پالما اسپانیا از جدایی بازیکن ایرانی خود خبر داد.

به گزارش مشرق، سالار آقاپور ملی‌پوش جوان تیم ملی فوتسال ایران پس از حضوری کوتاه در لیگ فوتسال اسپانیا، از تیم پالما جدا شد.

باشگاه پالما در این خصوص نوشت: آقاپور شرایطش را برای ما شرح داد و در نهایت تصمیم به جدایی او از این باشگاه گرفته شد.

گفته می‌شود مشکلات خانوادگی دلیل جدایی این بازیکن ۲۴ ساله از پالما است.

آقاپور که در تابستان به پالما پیوسته بود، به زودی به یکی از تیم‌های بزرگ ایرانی خواهد پیوست.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هفته چهارم مارس؛ از داستان سیاره‌خواران فضایی تا قابلیت‌های درخشان هوش مصنوعی
  • پدیده 14 ساله آمریکایی جدیدترین خرید باشگاه منچسترسیتی
  • نگاهی به عملکرد درخشان لامین یامال در دیدار اسپانیا و برزیل / فیلم
  • تمجید با احتیاط بلینگام از ستاره جدید انگلیس
  • لامین یامال: سعی می‌کنم خودم را درگیر حواشی بیرون زمین نکنم
  • انقدر گریه نکن، فوتبال بازی مردان است! | واکنش تند به حرکت یک ستاره
  • رکورد درخشان مهاجم آلمان با گل جنجالی
  • جدایی ستاره فوتسال ایران از باشگاه اسپانیایی رسمی شد
  • شب تلخ ارومیه یک ستاره درخشان داشت
  • دنی کارواخال: از محله‌ای فقیرنشین آمده‌ام؛ اسپانیا کشور نژادپرستی نیست