Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنده مخالف جریمه نقدی افرادی هستم که به خاطر مسائل مالی و استیصال نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛دولت اگر بخواهد جریمه متخلفان را اجرایی کند باید از پشتوانه قانونی و ضابطان قضایی برخوردار باشد.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه و خطرات پیش روی مردم، اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشت فردی و عمومی در جامعه موضوعی است که باید به آن عمل شود و امری بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم توانایی افراد کم‌برخوردار در خزید اقلام بهداشتی

وی افزود: به دنبال شرایط دشوار و تکانه‌های اقتصادی کرونا و اثرگذاری آن در زندگی و معیشت مردم، تعطیلی کامل و قرنطینه شهرها مانند گذشته، فشارهای شدید اقتصادی به اقشار کم درآمد را به دنبال خواهد داشت؛ از طرفی رها کردن و عدم تعطیلی شهرها هم به نوبه خود می‌تواند موجب شیوع کرونا در جامعه شود و حریفی هم برای مقابله ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید راهکارهای جدی برای مقابله با کرونا در جامعه در نظر گرفته شود، عنوان کرد: ایجاد محدودیت‌ها در مراکز پرتجمع و رعایت اصول بهداشتی یک الزام است؛ در عین حال، ما خانواده‌های مستضعف و فقیری را در جامعه داریم که توان تهیه اقلام بهداشتی برای اعضای خانواده خود را ندارند که باید این نکته در نظر گرفته شود بخشی از معضل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه به این افراد بر می‌گردد.

مخالف جریمه نقدی افرادکم درآمد هستم

سرمدی در تکمیل صحبت‌های خود از حاشیه‌نشینان شهرهای کشور سخن به میان آورد و تأکید کرد که چنین افرادی که در تأمین هزینه های اولیه زندگی خود درمانده اند، چگونه می توانند اقلام بهداشتی را خریداری کنند؟!

این نماینده مجلس در پیشنهادی به دولت، خواستار توجه به اقشار کم‌درآمد شد و گفت: دولت باید اقشار کم‌درآمد و متسضعف جامعه را مورد حمایت قرار دهد؛ همین طرح کالابرگ‌های کمک معیشتی به خانواده ها می تواند گامی برای  توجه دولت به مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و پایان دادن به بیماری کرونا در جامعه باشد.

وی با اشاره به جریمه متمردان از پروتکل های بهداشتی، این اقدام را اشتباه خواند و خاطرنشان کرد: بطورکلی بنده مخالف جریمه نقدی افرادی هستم که به خاطر مسائل مالی و استیصال نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ نه اینکه نمی خواهند و اگر دولت بخواهد جریمه متخلفان را اجرایی کنند باید از پشتوانه قانونی و ضابطان قضایی برخوردار باشند؛ لذا این اقدام اشتباه است و باید با شیوه‌های مناسب در جامعه فرهنگ سازی کرد.

سرمدی در پاسخ به این سوال که چرا در پی بالا رفتن آمارهای مرگ و میر حاصل از ابتلا به کرونا تهران قرنطینه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید دغدغه دکتر نمکی و وزارت بهداشت  را به عنوان سربازان خط مقدم سلامت درک کنیم ؛اما درباره قرنطینه شدن تهران باید مقامات اجرایی و امنیتی تصمیم گیری کنند؛ هر چند بنده با مخالفت جدی مسئولان را در این رابطه برخورد نکرده ام و یا اظهارنظری که از مخالفت یا موافقت در این باره حکایت کند را نشنیده ام.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: رسانه ها می توانند در تشریح ابعاد بیماری کرونا موثر باشند تا فرهنگسازی‌ها در جامعه در بستر این عنصر مهم شکل بگیرد.

وی در پایان این گفت‌وگو با انتقاد از تجمل‌گرایی‌ها در صداوسیما، خواستار توجه جدی به موضوع تغذیه و سلامت مردم شد و اظهار کرد: برای مثال در یک برنامه تلویزیونی، کارشناسی درباره تغذیه در ایام کرونا صحبت می کرد که در آن از مواد غذایی و اقلامی سخن به میان می‌آورد که اکثریت قریب به اتفاق مردم حتی یکبار هم نام آنها را نشنیده‌‎اند؛ بنابراین مسئولان تلویزیون در نظر داشته باشند که توصیه های این چنینی در حد و توان خرید مردم باشد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پروتکل های بهداشتی کرونا در جامعه اقلام بهداشتی پروتکل ها کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست

علی فتحی آشتیانی در پاسخ به این سوال که در دوره گذشته اسامی روانشناس نماها اعلام شد، در این دوره چه اقدامی برای برخورد با این افراد صورت خواهد گرفت؟ گفت: در خصوص فعالیت روانشناسی‌نماها در گذشته اقداماتی صورت گرفته بود که این اقدامات خوب بود، اما اینکه چقدر این اقدامات موثر بود باید بگویم که ما با این اقدامات انجام شده اثربخشی زیادی را شاهد نیستیم و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: باید راهکارهای دیگری برای آن پیدا کنیم. با نظارت بیشتر و فعال کردن کمیسیون‌های بدوی و تجدید نظر برای افرادی که مرتکب تخلف در این زمینه می‌شوند و یا با بالا رفتن سطح آگاهی و سطح سواد سلامت روانی جامعه که مردم بدانند سراغ چه کسی باید بروند و سراغ چه کسی نباید بروند می‌توانیم با این روانشناس‌نماها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: در واقع شاید اگر ما بجای اینکه نگاه تنبیهی داشته باشیم این بعد را تقویت کنیم یعنی سطح سواد سلامت روانی جامعه را بالا ببریم که مردم خودشان بدانند که به سراغ این افراد نباید بروند کار راحت‌تر انجام شود و بهتر می توانیم جلوی فعالیت این گونه افراد را بگیریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تخلفات روانشناسان دارای پروانه گفت: خوشبختانه تخلفات جدی نداریم و عمده تخلفاتی که مطرح می‌شود مسائل مالی است و تخلفاتی که در معاونت انتظامی ما ثبت می‌شود، عدم رعایت تعرفه‌های مصوب دولت است و این از شایع‌ترین مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم.

فتحی آشتیانی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اختلال افسردگی و اضطراب شایع‌ترین اختلالات روانی جامعه است، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور آینده سلامت روان جامعه را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: مسائل روانشناختی چند بعدی است. بعد اجتماعی، زیستی و معنوی و… هر یک از این بعدها بر روان انسان تاثیر خود را برجای می‌گذارد.

وی ادامه داد: اگر مسائلی که در اجتماع وجود دارد مانند مسائل اقتصادی، حل نشود طبیعتا بر مسائل روانی تاثیرگذار است. هر چقدر هم که مسائل معنوی و ارزش‌ها کاهش پیدا کند تاثیر خود را بر روان فرد می‌گذارد در تحقیقات هم آمده است، افرادی که باورهای دینی دارند کمتر درگیر مشکلات روانشناختی می‌شوند. بنابراین بعد معنویت می‌تواند روی سلامت روانی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: اگر بخواهیم به این موضوع به صورت کلی نگاه کنیم روندی که تاکنون داشته‌ایم روند پیش‌رونده بوده است در واقع روندی بوده است که به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی موضوعاتی مانند پرخاشگری بیشتر شده است این‌ها از موضوعاتی است که در واقع پیامدهای مسائل اقتصادی و اجتماعی می‌تواند باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • آمادگی پليس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها