Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران اماراتی در بررسی جدید خود توانستند به بینش‌های جدیدی در مورد تاثیر انگل عامل مالاریا بر سیستم ایمنی بدن برسند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزبریک، بررسی جدید پژوهشگران امارات نشان می‌دهد انگل موسوم به "پلاسمودیوم"(Plasmodium) که مالاریا را به واسطه نیش پشه به انسان منتقل می‌کند، تغییراتی را در ژن‌های انسان پدید می‌آورد که واکنش ایمنی انطباقی بدن را نسبت به عفونت ناشی از مالاریا دگرگون می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این پژوهش، امید برای ارائه راهبردهای درمانی و واکسن را پدید می‌آورند که می‌تواند به کنترل یک بیماری غیرقابل پیشگیری کمک کند.

پژوهشگران در این پروژه، واکنش‌های ایمنی و ژنوم‌های کودکان را پیش از عفونت، هنگام بروز عفونت و پس از آن مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند هنگامی که انگل پلاسمودیوم به بدن وارد می‌شود، ریز آران‌ای‌ها به مرگ سلول‌های ایمنی انطباقی می‌انجامند. انگل از واکنش ایمنی بدن دوری می‌کند؛ سپس می‌تواند تکثیر شود و بقیه سلول‌های خون را مورد حمله قرار دهد. این پژوهش نشان داد که برخی از ریز آران‌ای‌ها تحت کنترل ژنتیک هستند و شاید همین موضوع بتواند توضیح دهد که چرا توانایی افراد گوناگون در مقابله با عفونت، متفاوت است.

بیشترین بار این بیماری، در آفریقای سیاه وجود دارد که ساکنان آن از کمبود رفاه اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برند.

پژوهش در مورد یافتن راهبردهای درمانی موثر و پایدار برای مالاریا، به دلیل درک محدود از تفاوت واکنش میزبان نسبت به عفونت انگلی متوقف شده است.

نتایج این پژوهش، مکانیسمی را نشان می‌دهد که در تضعیف واکنش ایمنی انطباقی نقش دارد که به واسطه انگل‌های مهاجم پدید می‌آید. از بررسی این نتایج می‌توان فهمید که چرا ارائه واکسن برای کودکان، سال‌ها زمان می‌برد و در بلندمدت، ویژگی محافظتی ارائه نمی‌دهد.

پژوهشگران در مرحله بعد قصد دارند آزمایش‌های بیشتری انجام دهند تا بفهمند که چرا ایمنی بدن برخی از ساکنان آفریقا در برابر بیماری، بیشتر از بقیه است.

این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالاریا انگل سیستم ایمنی واکسن ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت صحن مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع، مواد یک و ۲ این طرح را به شرح زیر به تصویب رساندند:

«ماده ۱- به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می‌شود، با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید فخری زاده تشکیل می‌گردد.

ماده ۲- سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چهارچوب مقررات نیرو‌های مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می‌شود.»

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • واکنش ایران قواعد جدیدی را پایه گذاری کرد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم