Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست ویژه‌ای با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و سرپرست شهرداری رشت بر لزوم تسویه بدهی شهرداری در قالب احداث کتابخانه عمومی و ایجاد فضای مطالعاتی در رشت تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، نشست ویژه بررسی تحقق سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی شهر رشت از درآمدهای شهرداری و نیز تبادل نظر در خصوص بازسازی کتابخانه عمومی امام رضا(ع) و ایجاد کتابخانه ویژه نوجوانان شامگاه شنبه(19 مهر) با حضور «پریسا کرمی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، «ناصر عطایی» سرپرست شهرداری کلانشهر رشت و جمعی از معاونان این دو نهاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«پریسا کرمی» با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رشت از کمبود سرانه فضای مطالعه این شهر نسبت به سایر نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز سرانه فضای مطالعاتی در شهر رشت کمتر از نیم متر مربع برای هر صد نفر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بر لزوم تدوین برنامه مشترک با همکاری دستگاه های زیربطی چون شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تاکید کرد و تنها منبع درآمدی این مجموعه برای هزینه کرد در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه ها و نیز اجرای برنامه های فرهنگی  را سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمدهای هفتگانه شهرداری دانست که برای رسیدن به اهداف فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است.

 

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت این سهم از سوی شهرداری رشت خواستار پرداخت بدهی های این سازمان به حساب انجمن کتابخانه های عمومی رشت شد.


کرمی تصریح کرد: بازسازی و تجهیز کتابخانه امام رضا و احداث خانه کتاب در محله دیانتی نیز می تواند با مشارکت شهرداری رشت و از محل سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی رشت از بدهی سالهای گذشته شهرداری صورت پذیرد.


* آمادگی کامل شهرداری رشت برای توسعه فضاهای کتابخوانی

«ناصر عطایی» نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: هرگز فضای مجازی نمی تواند جایگزین کتاب شود. ناصر عطایی با اشاره به حمایت های شهرداری رشت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: شهرداری رشت همواره از فرهنگ کتاب و کتابخوانی حمایت می کند.


سرپرست شهرداری رشت همچنین تصریح کرد: مطالبات کتابخانه های عمومی گیلان از سهم نیم درصدی شهرداری نیز با اولویت بندی و بصورت هماهنگ پرداخت خواهد شد.

*اختصاص بنایی در ساغریسازان برای ایجاد کتابخانه عمومی 

«محمدحسن عاقل منش» در ادامه این نشست ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش فضای مطالعه برای شهروندان اظهار کرد: اداره کل کتابخانه ها و مدیریت شهری می توانند با مشارکت یکدیگر نسبت به احداث فضاهای جدید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب اقدام کنند.

 

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلاندر ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تعریف و اولیت بندی پروژه های فرهنگی، از رایزنی با مسئولین اداره کل راه و شهرسازی برای اختصاص بنای نیمه کاره مناسبی در محله ساغریسازان رشت برای ایجاد کتابخانه عمومی در آن منطقه شهر رشت خبر داد.


عاقل منش با اشاره به اینکه ساختمان های با قدمت فراوان در محله خواهر امام (ع) رشت قرار دارند بیان کرد: می توان بخشی از فضای موجود را به حوزه فرهنگ به ویژه کتابخوانی اختصاص داد.


وی اذعان داشت: سرای محله واقع در محله دیانتی می تواند به عنوان یک کتابخانه تبدیل شود و شهرداری رشت می تواند در کنار خانه کارآفرینی و خانه سلامت نخستین خانه کتاب را راه اندازی کند.


عضو شورای اسلامی رشت اذعان داشت: شهرداری می تواند مطالبات ناشی از سهم نیم درصدی کتابخانه ها را در قالب احداث کتابخانه و یا تجهیز و بازسازی کتابخانه ها پرداخت کند. عاقل منش همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری مجموعه مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه های گیلان منشا خدمات موثر برای مردم شهر رشت باشد.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سهم نیم درصد شهرداری ها کتابخانه های عمومی فرهنگ مطالعه سهم نیم درصدی کتابخانه ها کل کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتاب کتابخانه عمومی کل کتابخانه ها شهرداری رشت اداره کل شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!

پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در سال جدید،‌ ضمن رد اتهاماتش در دادگاه، تمام اعترافات دوران بازجویی را رد کرد.

در این جلسه این متهم به دفاع از خود پرداخت و مالکیت همۀ موارد تحصیل‌شده از طریق عناوین اتهامی را رد کرد و منشاء خرید چند زمین، خانه و خودروی لوکس خود را سرمایه‌های شخصی عنوان کرد!

فارس نوشت: درحالی‌که در کیفرخواست متهم بدون شغل معرفی شده بود، این متهم شغل خود را سرمایه‌گذاری با نقدینگی سایرین عنوان کرد به این صورت که سرمایه‌های آشنایان را جمع کرده و بعد از سرمایه‌گذاری، به آنها سود پرداخت می‌کند.

او مالکیت یک ملک خریداری شده در خیابان سازمان آب را هم رد کرده و مدعی شد برادرش برای فرار از مالیات این ملک را به نام دوست صمیمی متهم یعنی ع.خ کرده است.

این متهم از نحوۀ بازداشت خود نیز شکایت داشت که چرا شان او هنگام بازداشت رعایت نشده و به او در خیابان دستبند زده‌اند. او تمامی اعترافات خود در دوران بازجویی را نیز رد کرد.

متهم در توجیه دریافت بخشی از واریزی‌های متهمینی که پرونده‌هایشان را حل‌وفصل می‌کردند هم مدعی شد که این مبالغ را از برادرش قرض می‌گرفته و به‌زودی بدهی خودش را تسویه می‌کند.

این متهم سیمکارت‌های خریداری شده با اموال نامشروع را بیشتر از مقداری که در کیفرخواست عنوان شده اعلام کرد و مدعی شد همه سیمکارت‌ها را از محل سرمایه‌های مردمی تهیه کرده و بخشی از آن را هم متهم ح‌.ی مبلغی به وی پول داده تا برای او هم در زمینۀ سیم‌کارت سرمایه‌گذاری کند.

همچنین در ادامه از قاضی دادگاه خواست تا سیم‌کارت‌های ضبط‌شده را به او پس بدهند تا بتواند پس از فروش آن‌ها، بدهی‌های خود به سرمایه‌گذاران را تسویه کند.

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد