Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی موهبتی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان بسیاری از فرهنگ‌های خوب در کشور و استان همچون فرهنگ کار و تلاش در حال تغییر و فراموشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید به موضوع امر به معروف بیشتر از نهی از منکر توجه شود، افزود: امر به خوبی‌ها موجب گسترش بیشتر ارزش‌های والای انسانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی دارند، ادامه داد: نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها، تغییر رفتارها و فرهنگ‌های غلط و شفاف‌سازی در کنار مطالبه گری و انعکاس مشکلات و خدمات در واقع یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

موهبتی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در کنار مطالبه گری باید خدمات را نیز انعکاس دهند، تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع صف‌های دریافت سیلندر گاز، نباید فقط صف‌ها به تصویر کشیده شود بلکه باید به علت و چرایی این موضوع توجه کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید همراه با ارائه راهکار و راه حل باشد، گفت: در موضوع گازرسانی به استان با معین‌سازی سه استان برای اجرای خطوط انشعاب گاز، میزان انشعاب‌گذاری در شهر زاهدان از ۲ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده سهمیه گاز مایع سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و این در حالی است که با وجود این اتفاقات خوب همچنان مشکل کمبود سیلندر گاز در سطح استان مشاهده می‌شود.

موهبتی ادامه داد: دلیل آن هم این است که بخش قابل توجهی از سیلندرهای گاز به جای سوخت به صورت غیراستاندارد و پر خطر در خودروها استفاده می‌شود و بخشی از آن نیز متاسفانه به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از منکرات اصلی در سیستان و بلوچستان کم‌رنگ‌شدن‌فرهنگ کار و تلاش است، گفت: با وجود اینکه این استان جوان ترین استان کشور است بارها مجموعه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن برای کارهای عمرانی خود از جمله احداث ۱۲ هزار خانه محرومین با کمبود کارگر مواجه شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در برخی مناطق استان به رغم وجود نیروی کار تعدادی از باغداران محصول کشاورزی خود از جمله خرما را بدون چیدن و بسته بندی بر روی درخت به دلالان می‌فروشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهارداشت: به دلیل شرایط بحران اقتصادی، ۹۸ درصد از کارهای عمرانی در سایر استان‌ها تعطیل شده اما در این استان پروژه‌های زیربنایی بزرگی همچون گازرسانی، راه آهن، بندر، کشت و صنعت و حذف مدارس کپری در حال انجام است.

محسن اکبری تصریح کرد: این اقدامات دولت در سیستان و بلوچستان در شرایط کم پولی و بحران اقتصادی مانند عملکرد رزمندگان در زمان جنگ است.

وی ادامه داد: فضای مطالبه‌گری در بین مردم شکل گرفته و ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ساماندهی این مطالبه‌گری و جلوگیری از ورود بیگانگان و سودجویان به موضوعات استان ورود پیدا کرده و مطالبه گری در چارچوب قانون گرایی را دنبال می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: این ستاد اولین دوره آموزش امر به معروف و نهی از منکر را برای رسانه‌ها برگزار کرده تا شیوه صحیح مطالبه گری را آموزش دهد.

فرهنگ مطالبه گری باید در سیستان و بلوچستان نهادینه شود

جواد قنبری، معاون مطالبه گری و امور اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن تشریح رویکردهای جدید ستاد، اظهار داشت: طبق تعالیم اسلامی امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است و آحاد مسلمانان باید آن را ابتدا یاد بگیرند و سپس به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر در تمامی شئون جامعه به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه برطرف خواهد شد، افزود: با هدف پیگیری و رفع مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها فرهنگ مطالبه گری باید در جامعه نهادینه شود.

معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع بی تفاوت نبودن و مطالبه گری آحاد مردم از مسئولان و زمامداران باید به یک فرهنگ و امری ضروری در جامعه اسلامی تبدیل شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان از رسانه‌ها و مطالبه گران گفت: البته متأسفانه همچنان تعدادی از فرمانداران و مدیران از این رویه درست پیروی نمی‌کنند و به دنبال شکایت و پرونده سازی برای برخی از رسانه‌ها و مطالبه گران هستند.

قنبری با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی مطالبه گری در استان سیستان و بلوچستان شکل گرفته است، افزود: با همکاری این گروه‌ها در حال تهیه نظام مسائل استان و همچنین شهرستان‌ها هستیم تا بتوانیم بر اساس برنامه ریزی و با ارائه راهکار به دنبال مطالبه حقوق مردم باشیم.

وی از رونمایی سامانه «منادی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نرم افزاری تهیه کرده است که مربوط به امر به معروف مسئولان و رساندن انتقادات و پیشنهادات مردم به مسئولان است.

معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: عدم دسترسی به مسئولان مهمترین دلیلی است که باعث شده تا مردم نتوانند مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری باید در چهارچوب و بر اساس قانون باشد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات در حوزه شهرستان‌ها با برنامه ریزی و روحیه جهادی قابل حل است.

قنبری تصریح کرد: البته با توجه به محرومیت تاریخی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد نیاز به کارهای زیربنایی فراوانی وجود دارد از همین رو رسانه‌ها و مطالبه گران نیز باید واقع گرایانه و بر اساس ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود به موضوعات بپردازند.

کد خبر 5045202

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان احمد علی موهبتی امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ کار ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه شهرکرد مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مطالبه گری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد

با هدف حمایت و پشتیبانی علمی و عملی از انجمن‌ها و تشکل‌های هنری دانشجویان و هنرمندان زیر پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد اهداف مشترک در حوزه آموزش‌های هنری و بکارگیری تجربه، دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعه‌ای، ترویجی و فرهنگی در استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشریک مساعی هدفمند و جامعه محور اعضای هیات علمی و دانشجویان در راستای حل مشکلات و اثر بخشی بیشتر برنامه‌های اداره کل از یک سو و ظرفیت‌های علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی جهت توان افزایی از سوی دیگر، منعقد شد.

قالب موضوعات تفاهم‌نامه، در بخش‌های پژوهشی، آموزشی است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد