Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@16:46:41 GMT

پیش بینی عراق از قیمت نفت در اوایل سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۸۰۹۰

پیش بینی عراق از قیمت نفت در اوایل سال آینده

وزیر نفت عراق پیش بینی کرد قیمت نفت در سه ماهه نخست سال میلادی آینده حدود ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه دولتی الصباح به نقل از احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق نوشت: لایحه بودجه فدرال دولت عراق در سال ۲۰۲۱ بر مبنای پیش بینی قیمت ۴۲ دلار هر بشکه نفت تنظیم شده است.

وزارت نفت عراق هفته گذشته اعلام کرد این کشور بیش از ۷۸ میلیون بشکه نفت در سپتامبر صادر کرده که بیش از سه میلیارد دلار آمریکا درآمد به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار سازمان دولتی فروش نفت عراق (سومو)، مجموع صادرات نفت عراق در ۳۰ روز سپتامبر ۷۸.۳۸ میلیون بشکه معادل ۲.۶۱ میلیون بشکه در روز بود. میانگین قیمت فروش هر بشکه نفت عراق در ماه میلادی گذشته ۴۰ دلار و چهار سنت بود.

کاهش صادرات نفت به دلیل توافق اوپک پلاس، فاینانس عراق را تحت فشار قرار داده و برای دولت این کشور که با پیامدهای سال ها جنگ و فساد دست و پنجه نرم می کند، چالش برانگیز بوده است. عراق برای تامین ۹۷ درصد بودجه دولتی خود به درآمدهای نفتی وابسته است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک پلاس برای تقویت قیمتها و کاهش مازاد عرضه جهانی نفت، از ژانویه سال ۲۰۱۷ محدودیت عرضه را به اجرا گذاشته است و در جدیدترین دور توافق که در واکنش به شیوع ویروس کرونا و نابودی تقاضا به اجرا درآمد، تولیدش را به میزان ۹.۷ میلیون در فاصله ماه مه تا ژوییه محدود کرد و از اوت تا پایان امسال محدودیت عرضه خود را به ۷.۷ میلیون بشکه در روز رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت عراق نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز و از روز جمعه با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایداری جو تا میانه روز جمعه سی‌ویکم فروردین، است.

وی افزود: بر این اساس امروز شرایط جوی به صورت ابری در اوایل روز بارش پراکنده در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، گاهی وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای به تدریج از بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا تا بعدازظهر وقت جمعه وضعیت جوی پایدار بر استان حاکم است که به تدریج از بعدازظهر پایان هفته با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745544

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود