Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، فعالیت‌های شاخص این باشگاه را اجرای 38 طرح پژوهشی توسط اعضا، چاپ بیش از 700 مقاله ISI ، ISC، علمی ـ پژوهشی و ... عنوان کرد.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا ـ حسین بوذری؛ باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان، سال 1378 فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و رئیس این باشگاه در سیزدهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از میان 250 باشگاه به عنوان مدیر نمونه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در چهاردهمین، پانزدهمین و شانزدهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیز موفق شد عنوان باشگاه نمونه را از آن خود کند.

رسالت این باشگاه جذب اعضای دانشجو و تربیت آنان است. اعضای این باشگاه در زمینه‌های پزشکی و پیراپزشکی مهارت بالایی دارند؛ اما با کمبود امکانات و بودجه مواجه هستند که باید بودجه لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

**بیشتر بخوانید:

اداره همزمان انجمن‌های علمی و باشگاه پژوهشگران كار دشواری است

کانون ظهور خلّاقیت علمی دانشجويان کجاست؟

5 انجمن علمی در دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان فعال می‌شوند

خبرنگار خبرگزاری آنا برای اطلاع از فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان گفتگویی را با نصرت گنجعلی رئیس این باشگاه ترتیب داده است که مشروح این گفتگو در پی می‌آید:

آنا: ابتدا خلاصه‌ای از روند راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در استان سیستان و بلوچستان بیان کنید.

گنجعلی: بعد از راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سال 1378 این‌جانب به‌عنوان رئیس باشگاه فعالیت خود را آغاز کردم و تاکنون این مسئولیت را بر عهده دارم.

تشریح فعالیت‌های شاخص باشگاه پژوهشگران جوان در حوزه جذب جوانان

سال 1390 در سیزدهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به‌عنوان رئیس پیشکسوت باشگاه پژوهشگران جوان شناخته شدم. سال 1391 نیز در چهاردهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان عنوان رئیس نمونه بین 250 باشگاه کشور به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان تعلق گرفت.

در پانزدهمین و شانزدهمین اجلاس سراسری رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در واحد بندرعباس نیز عنوان رئیس نمونه باشگاه را کسب کردیم.

آنا: فعالیت‌های شاخص و موفقیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گذشته و حال حاضر چه بوده است؟
  
گنجعلی: راهیابی به مقطع بالاتر با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان بهزاد هرمزی عضو باشگاه  در رشته کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد (سال 89) و علی سنجرانی در رشته سم‌شناسی پزشکی واحد تهران پزشکی (سال 96)، جذب هشت نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به عنوان عضو استعداد درخشان، اجرای 38 طرح پژوهشی توسط اعضای باشگاه پژوهشگران جوان، چاپ بیش از 700 مقاله ISI ، ISC، علمی ـ پژوهشی و ارائه مقالات به کنفرانس‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی ازجمله فعالیت‌های شاخص باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان  بوده است.

چاپ بیش از 45 جلد کتاب توسط اعضای باشگاه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، جذب بیش از 825 عضو از جوانان مستعد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان که تعدادی از این افراد اکنون در ادارات و سازمان‌ها به‌عنوان پژوهشگر فعالیت می‌کنند، برگزاری سالانه کارگاه‌های مختلف مورد نیاز پژوهشگران و ارائه گواهینامه به آنان و ارتباط کاملاً دوستانه و صمیمی با اعضای باشگاه  از دیگر فعالیت‌های باشگاه است.

آنا: فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان تا چه اندازه اثرگذار بوده و اثربخشی و اثرگذاری  آن در دانشگاه، منطقه و کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

گنجعلی: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با اطلاع‌رسانی‌های مستمر در دانشگاه و برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی موجب ایجاد اتحاد درونی میان دانشجویان برای انجام کارهای مفید علمی و پژوهشی و ایجاد فضایی برای تخلیه افکار جوانی شده است.

شیوع کووید ـ 19 فضا را برای فعالیت مجازی مهیاتر کرد

آموزش صحیح توسط پژوهشگران و نخبگان پیشکسوت موجب شده اعضای جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در رابطه با امور پژوهشی با این پیشکسوتان مشورت و از آنان راهکار بگیرند. باشگاه پژوهشگران در دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان محلی برای شکوفایی استعداد جوانان شده است.

آنا: مهم‌ترین فعالیت‌های حال حاضر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان چیست و چه سیاست‌گذاری‌هایی را در این راستا در پیش گرفته‌اید؟

گنجعلی: با شیوع ویروس کرونا فضا و بستر آموزش مجازی مهیا شد و توانستیم به‌صورت آنلاین در سطح کشوری وبینارهایی را برگزار کنیم.

شیوع ویروس کرونا و محدودیت در آموزش حضوری موجب شد تا با اجرای موضوعات و کارگاه‌های مناسب بتوانیم آموزش‌های مفید مورد نیاز دانشجویان و اعضای باشگاه را ارائه کنیم. سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی- علمی و پژوهشی برای ارتقای سطح معلومات اعضا برحسب نیاز به‌صورت حضوری  برگزار شده است.

اکنون فعالیت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از حضوری تبدیل به مجازی شده به‌طوری که از آغاز کرونا تاکنون 28 کارگاه علمی به‌صورت آنلاین برگزار شده که سه وبینار در سطح ملی با همکاری اداره‌کل راهبردی و توانمندسازی ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بوده است.

مقرر شده فعالیت خود را گسترده کرده و همایش‌ها و کارگاه‌های بیشتری برگزار کنیم؛ چراکه نقاط ضعف و قوت را بررسی و تجربه کرده‌ایم.

آنا: چه پیشنهادها و خواسته‌هایی برای ارتقا و توانمندسازی باشگاه برای همکاران ستادی دارید تا باشگاه بتواند بهتر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

گنجعلی: جذب دانشجویان و پرورش آنان مهم‌ترین رسالت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان است که باید فضای بهتر و مؤثرتری برای آنان ایجاد کنیم.

برگزاری 28 کارگاه آموزشی با موضوع مقابله با کرونا

در این زمینه می‌توان با انجام فعالیت‌هایی مانند افزایش بودجه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،  افزایش حق تشویقی مقالات، کمک به ثبت اختراعات اعضا در زمینه‌های معنوی و مالی، کمک به چاپ کتب تألیفی اعضا و حمایت مالی از آنان، پرداخت بُن کتاب به اعضا برای خرید کتب مورد نیاز، رتبه‌بندی صحیح افراد باشگاه پژوهشگران جوان، هموارکردن راه برای راهیابی به مقاطع بالاتر و جذب فارغ‌التحصیلان مستعد با مدرک بالا به‌عنوان عضو هیئت علمی، جذب اعضای مستعد به عنوان طرح خدمت سربازی  گام خوبی برای اعضای باشگاه برداشت.

آنا: آیا باشگاه متبوع شما دستاوردها و محصولات شاخصی دارد؟ و اینکه آیا برنامه و دستور کاری جدیدی دارید که منجر به تولید محصول شود؟

گنجعلی: هر فعالیت علمی و پژوهشی نیاز به حمایت مالی دارد و اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان توانمندی‌های بسیار خوبی در زمینه‌های پزشکی و پیراپزشکی و تولید محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی  دارند که نیاز به پول زیادی دارد که تاکنون نتوانسته‌اند محصولی را تولید کنند.

اما با همکاری پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک موفق به ثبت محصول و تجاری‌سازی آن می‌شویم.

آنا: در راستای آخرین سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی از ستاد مرکزی چه برنامه‌هایی پیش‌رو دارید و دستورکارها چیست؟

گنجعلی: در نظر داریم با توجه به ادغام انجمن‌های علمی با باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیازهای دانشجویان رشته‌های مختلف را به‌منظور بالابردن سطح آگاهی‌های علمی و پژوهشی آنان در زمینه‌های مختلف علمی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

آنا: از چه تعداد انجمن علمی و در چه زمینه و گروه‌هایی برخوردارید.

 گنجعلی: 17 انجمن علمی مصوب داریم که 11 انجمن در حال فعالیت هستند، اما 6 انجمن به‌‌دلیل نداشتن دانشجو فعلاً فعالیتی ندارند. دو انجمن آموزش ابتدایی و تربیت‌بدنی نیز در حال را‌ه‌اندازی هستند.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فعالیت های شاخص علمی و پژوهشی اعضای باشگاه واحد زاهدان فعالیت خود عنوان رئیس کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد بامری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان  گفت: یکی از اهداف جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری پیگیری موضوعات روز جامعه است که در این راستا رهنمودهای معظم‌له بیان و تحلیل‌هایی در مورد آن انجام می‌شود که ذیل آن رسالت دفتر نهاد در خصوص رهنمودهای سازنده و حکیمانه رهبر انقلاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد بامری افزود: در مراکز دانشگاهی وظیفه داریم در حوزه فرهنگ و دین، توجهی به تقویت باورها و شعائر دینی داشته باشیم که در این جلسات اهمیت این موضوع توسط همگان مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: موضوع حجاب و پوشش یک مقوله مهم در عصر کنونی است که در این زمینه رسالت تبیین، راهکارهای توسعه و گسترش مسئله حجاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با برگزاری چنین جلساتی پیرو مناسبت‌های ملی و مذهبی برای احیا و بزرگداشت این مراسمات برنامه‌ریزی می‌شود تا از ظرفیت‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نحو مطلوب بهره‌گیری کنیم.

وی اظهار کرد: موضوعات فرهنگی در حقیقت عرف جامعه هستند؛ بنابراین یکی از اولویت‌های کنونی جامعه ما موضوع حفاف و حجاب است.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در مراکز دانشگاه سیستان و بلوچستان امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر حیدری نسب ادامه داد: علاوه بر مسئولان دفاتر نهاد رهبری؛ دبیران هم‌اندیشی و مدیران و مسئولان رسانه‌ای اساتید دانشگاه‌ها در این جلسه حضور داشتند تا از ظرفیت موجود پیرامون معضلات سطح دانشگاه‌ها در زمان کنونی تصمیم گیری و پیرامون آنها تبیین صورت گیرد.

وی افزود: این جلسه در دو بخش مسئولان نهاد رهبری با واحد خواهران و مدیران اجرایی و دیگری با حضور دبیران هم‌اندیشی اساتید و مسئولان رسانه اساتید در اندیشکده بیست و پنجم محرم دانشگاه پیام نور برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه را پیرامون طرح "حامیم" عنوان کرد و گفت: اهمیت محیط دانشگاه در فضای عمومی جامعه به دلیل پیشگام بودن و محرک بودن این محیط است؛ بنابراین باید کمک کنیم شور و نشاط، برنامه‌ها و اردوهای متعدد دانشجویی ایجاد و حضور حداکثری آنها در فعالیت‌های دانشگاه‌ها شکل بگیرد که استفاده از فعالیت فعالان دانشجویی سهم عمده‌ای در این زمینه ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی رسا "نهج البلاغه دانشگاهیان کشور" در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی نیز برگزار خواهد شد که در این خصوص نیز در جلسه شورای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری به میزبانی پیام نور پیرامون آن مباحثی مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه