Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب زنان نوشته ادواردو گالئانو نویسنده و روزنامه‌نگار اوروگوئه‌ای با ترجمه سمانه میلانی تبریزی از سوی انتشارات کتابستانه روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «زنان» نوشته ادواردو گالئانو با ترجمه سمانه میلانی از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

گالئانو را می‌توان از نویسندگان برجسته و تأثیرگذار معاصر برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با الهام از مبارزات رهبران آزادی‌خواه و دانشجویان و پیروان آنان، که برای برپایی حکومتی عدالت‌محور می‌جنگیدند، در مسیر بهبود اوضاع امریکای لاتین گام‌ها برداشت و بسیار کوشید و همواره با امید، به آینده‌ای دور از استعمار اقتصادی و حاکمیت غربی می‌نگریست.

کتاب زنان از آخرین نگاشته‌ها و ثمره پژوهش‌های این روشنفکر است که با محوریت موضوع زنان در سال 2015 به‌چاپ رسید. گالئانو با قلمی نافذ و ادراکی شگرف از فلسفه و قانون و مذهب، تلنگری به کالبد بی‌جان انسانیت می‌زند و با پارادوکسی کنایه‌وار و گذرا، حماقت‌های بشر در طول تاریخ را به‌سخره می‌گیرد. او می‌کوشد حلقه گمشده‌ای را در زنجیه روایات مبارزات، فداکاری‌ها، محکومیت‌ها و دستاوردهای زنان در مناطق متفاوت جهان جست‌وجو کند؛ زنانی عمدتاً از اروپا و امریکا که در طول تاریخ بشریت با وجود تبعیضات و موانع و مشقات زمانه خود، همواره در مسیر مخالف این رودخانه حرکت کرده‌اند.

زنانی که برای دستیابی به رویاها و باورهایشان زندگی کردند و جنگیدند. گالئانو نویسنده‌ای متعهد است که به شیوۀ روایتگری، جانب امانت را نگاه می‌دارد. او هوشمندانه با اشاراتی گذرا به وقایع و حوادث تاریخی و آمیختن چاشنی طنز به آن، ولو تلخ و گزنده، مطلبی را بیان می‌کند و می‌گذرد و بدین طریق، خواننده را به تفکر وامی‌دارد.

نویسنده در اثر حاضر داستان‌های فراوانی را از پرستاران، هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران، شاعران، دانشمندان، سیاستمداران، ورزشکاران، عالمان دینی، قدیسان، اساطیر و ایزدبانوان، آزادگان و بردگان، زنان نامرئی و مرئی به‌تصویر می‌کشد؛ داستان‌هایی مستند و حقیقی.

مترجم در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد: بی‌تردید زنان در پیدایش و شکل‌گیری بسیاری از نظریات و مکاتب فلسفی و ادبی و هنری، درهم‌پیچاندن طومار حکومت‌ها، برپایی و تقویت شورش‌ها و جنگ‌ها، اکتشافات و پژوهش‌های علمی بسیار کوشیده‌اند‌ و نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند. زنانی که همواره به‌حکم زن‌بودن، نامشان در لابه‌لای سطور تاریخ گم و ناشناس باقیمانده است یا همواره باید در سایه و حمایت نامی مردانه، قد علم می‌کردند... اما چه بسا زنان بزرگ و روشنفکری که در این راه جان خود را از دست داده‌اند. حال امروز زنده‌نگاه‌داشتن یاد و نامشان بر عهده ماست. از این رو، تصمیم گرفتم این اثر گران‌قدر را، که در آن سراسر از زنان بزرگ تاریخ گفته شده است، به زبان فارسی ترجمه کنم.»

بازخوانی کتابی از داوود امیریانروند صنعتی شدن پنبه و اثرات آن بر اقتصاد جهان در یک کتاب

کتاب زنان توسط سمانه میلانی تبریزی ترجمه و در 243 صفحه و با قیمت 38هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب بازار نشر کتاب و ادبیات کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران توسط جنگنده فوق پیشرفته و نسل پیشرفته اف ۳۵ آمریکایی بدون اطلاع قبلی و از فاصله بسیار کم، ساختمان عادی و بدون پدافند کنسولگری ایران در سوریه را مورد هدف مستقیم قرار داد و با نقض حریم سوریه باوجود تمام شیوه‌نامه‌های حقوقی، دیپلمات‌های ایرانی را به شهادت رساند. پیغام پاسخ تنبیهی ایران بلافاصله به اسرائیلی‌‎‎ها رسید.

کار ایران از چند جهت بی‌سابقه بود: اولاً اطلاع داد که پاسخ می‌دهد و رژیم اسرائیل کاملاً در حالت آماده‌باش قرار داشت و در مدت ۱۲ روز تحت فشار روانی ایران بود . ایجاد جنگ روانی از سوی ایران بسیار مهم بود. رژیم صهیونیستی در استیصال و خستگی نگه داشته شد. این رژیم همواره به نوعی ناموس غرب محسوب می‌شود و تعرض به آن نخستین‌بار توسط عملیات حماس انجام شد و به‌جز درگیری‌های موردی با حزب‌الله حمله به سرزمین‌‎های اشغالی اتفاق نیفتاده بود.

 اقدام دیگر مهم ایران این بود که از خاک خودش سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داد و اولین دولت رسمی است که حمله جدی را رقم می‌زد.

سوم نشان داد ایران به تنهایی می‌تواند به محدوده ممنوعه ایالات متحده آمریکا وارد شود. منطقه‌ای که مورد حمایت اردن و مصر هم قرار گرفته بود و اصلی‌ترین حمایت‌ها را از جانب انگلستان و آمریکا از آن خود کرده بود.

عملیات روانی ایرانی‌ها بسیار مهم بود و بیانیه‌های مسئولان نظامی و دیپلماتیک کشورمان حائز اهمیت بود. سپاه ساعتی پیش از رسیدن موشک‌ها هم بیانیه داد که نشانه پیش‌بینی شکست رژیم صهیونیستی بود. گفته می‌شود ۱۱ کشور در خنثی‌سازی حمله ایران به رژیم صهیونیستی کمک کردند.

نکته مهم دیگر اینکه ایران ۳۰۰ سلاح نظامی را در این عملیات شرکت داد و در ساعاتی سوریه و لبنان هم راکت‌هایی پرتاب کردند که نشان‌دهنده امکان همکاری تسلیحاتی جبهه مقاومت است.
ایران در این عملیات نشان داد هم اراده زدن و هم توان دفاع را دارد. بازدارندگی ما بازی و دروغ و نمایش سیاسی نیست و جسارتش را هم داریم و اتفاقاً با ادوات بومی خود هم می‌زنیم برخلاف اسرائیل که ادواتش را از آمریکا گرفته است.

اما مهم‌ترین نکته این است که ایران نخستین کشور غیر هسته‌ای است که به یک منطقه هسته‌ای حمله می‌کند و طرف مقابل تا چند روز جرئت حمله جدید را هم ندارد. این اولین‌بار است که این اتفاق افتاده است؛ چرا که رژیم صهیونیستی ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و توسط ایران معنای بازدارندگی و معادلات قدرت تغییر کرده است. ایران با اینکه سلاح هسته ای ندارد، اما با نوع رفتارش نشان داد می‌تواند بازدارنده باشد.

بزرگ‌ترین حمله پهپادی و برون‌مرزی موشکی در تاریخ توسط ایران انجام شده و هدف ایران هم زدن صرفاً موقعیت نظامی جبل الشیخ و پایگاه نظامی النقب بود که هر دو را خود اسرائیلی‌ها اذعان کردند که مورد اصابت قرار گرفته است و ایران این عملیات را با موشک بالستیک خود انجام داد و اساساً قرار نبوده پهپادها به اسرائیل برخورد کنند. ایران می‌توانست بدون نیاز به اطلاع این کار را انجام دهد و موشک‌های ایرانی توانستند گنبد آهنین را ناکام بگذارند و از پنج‌ لایه حفاظتی عبور کنند.

در حقیقت اکنون ایران به‌صورت جدی وارد گام دوم انقلاب شده و حرکتی را رقم زده که بسیار مهم‌تر از ملی شدن صنعت نفت، فتح خرمشهر و خروج آمریکا از افغانستان بود. اتفاق ۲۶ فروردین ، نشان داد دیگر قرار نیست ایران مماشات کند؛ چراکه بازدارندگی ایران به حدی بود که آمریکایی‌ها به‌صراحت اعلام کردند در تجاوز جدید از اسرائیل حمایت نخواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اولین مقاله اش: تقصیر با مردان است نه زنان / اولین کتابش: پیغمبر دزدان / آنچه محقق داماد در باره باستانی پاریزی گفت
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • تاریخ پرشکوه انقلاب ایران، مشحون از صفحات زرین فداکاری غیور مردان ارتش است
  • کنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش است
  • دستاوردهای تاریخ‌ساز عملیات «وعده صادق»