Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاتر پیشخوان دولت در ایرانشهر این روزها به خاطر گرفتن احراز هویت پرجمعیت و شلوغ است و این شلوغی با برخی بی توجهی‌ها به فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز به نوعی خطر کرونا را پررنگ‌تر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ در این روزها با بالا گرفتن و رونق بورس در بین عموم مردم، حضور پرشور متقاضیان در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان به اتفاقی روزمره در شهرستان ایرانشهر تبدیل شده و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به وسیله مراجعه کنندگان به امری طبیعی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما همزمانی این رویداد با روزهای شیوع کرونا، نگرانی هایی را در نتیجه ازدحام مردم در کارگزاری ها و پیشخوان ها ایجاد کرده است. 

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مراجعه کنندگان

در همین راستا ایوب بارانی، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: براساس پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در مراکز پیشخوان دولت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل یک تا دو متر افراد، تهویه مناسب مکان، ضدعفونی دستگاه‌های اسکنر اثر انگشت و  تهیه محلول برای ضدعفونی کردن دست ها برای ارباب رجوع ها و کارکنان امری ضروری است اما متاسفانه این نکات مهم رعایت نمی شود و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

​وی افزود: در صورت ادامه شلوغی ها در مقابل دفاتر پیشخوان باید منتظر شیوع دوباره کرونا در شهرستان ایرانشهر باشیم و به نوعی این مسئله برای همه مراجعه کنندگان عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

بارانی عنوان کرد: بسیاری از افراد بدون استفاده از ماسک و دستکش به دفتر پیشخوان مراجعه می کنند و بدون آن که فاصله از همدیگر را رعایت کنند فقط تلاششان این است تا به درخواست آن ها رسیدگی شود.


فاجعه در پی بی توجهی به زنجیره انتقال کرونا

در این راستا مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای اجرای بسیج مبارزه با بیماری کووید_ ۱۹، یک باب دفتر پیشخوان دولت به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارشناسان واحد سلامت محیط و کار پلمپ شد.

وی افزود: کارشناسان واحد سلامت محیط و کار شهرستان ایرانشهر در بازدید از این واحد پیشخوان دولت، با توجه به تذکرات شفاهی و کتبی قبلی و رعایت نکردن نکات بهداشتی در خصوص فاصله گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک این واحد را پلمپ و غیرفعال کردند.

رئیس مرکز بهداشت ادامه داد: این واحد صنفی به دلیل ازدحام جمعیت و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط متصدیا تا اطلاع ثانوی پلمپ خواهد بود.

وی اضافه کرد: حجم کار در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی بسیار بالا است از شهروندان خواهش می کنم در منزل بمانند و فقط در مواقع ضروری با رعایت تمام نکات بهداشتی از خانه خارج شوند و حتما ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، تا حد امکان به مراکز شلوغ مراجعه نکنند.

صدرایی نسب عنوان کرد: تمام مردم باید پروتکل های بهداشتی را کامل رعایت کنند، چرا که ممکن است آلودگی به ویروس کووید-۱۹ و آنفلوانزا همزمان اتفاق بیفتد.

وی بر لزوم رعایت بیش از پیش نکات حفاظتی و بهداشتی تاکید کرد و گفت: کادر درمان برای خدمت رسانی در فصل پاییز نیاز به استراحت دارند، به همین علت از مردم خواهش می کنم تا حد امکان کارهای خود را از منزل انجام دهند و از حضور در مکان های پرتردد پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی دفاتر پیشخوان پیشخوان دولت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • از خطر تمساح تا نگرانی برای زنان باردار؛ فجایع سیل جنوب کشور