Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ثبت رکورد جدید موارد آلودگی به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در روسیه به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده، بیش از ۲۵۵ هزار نفر تحت درمان قرار داشته و ۲۲ هزار و ۶۰۰ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (یکشنبه) گزارش داد که تعداد موارد جدید شناسایی آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته، 13 هزار و 634 نفر است که این تعداد، بالاترین میزان ابتلای روزانه به این عفونت در کل دوره شیوع کرونا در روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، از لحاظ نسبی، افزایش موارد جدید آلودگی به 1.1 درصد افزایش یافته، در حالی‌که این نسبت پیش از این، برای مدت دو روز در حد 1 درصد باقی مانده بود. تعداد کل افراد مبتلا به بیماری کووید-19 در روسیه به یک میلیون و 298 هزار و 718 نفر (1298718) رسیده است.

کمترین میزان رشد روزانه آلودگی در جمهوری چچن (0.3 درصد) ثبت شده و بیشترین موارد به ترتیب - 419 مورد در منطقه مسکو، 272 مورد در منطقه راستوف، 262 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد، 246 مورد  در منطقه آرخانگلسک و 209 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک شناسایی شده است.

در مجموع، 255 هزار و 679 نفر در حال حاضر در سراسر مناطق فدراسیون روسیه همچنان بیمار بوده و تحت درمان قرار دارند.

این ستاد یادآور شد، تعداد بیماران مرخص شده طی 24 ساعت اخیر، 4 هزار و 240 نفر بود، بدین ترتیب، در مجموع تاکنون یک میلیون و 20 هزار و 442 (1020442) بیمار، بعد از ابتلا به این عفونت، بهبود یافته‌اند.

البته تعداد کل افراد درمان شده به 78.5 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا کاهش یافته است. در روز شنبه، این رقم بیش از 79 درصد بود.

طبق این داده‌ها، در طول روز گذشته، 244 بیمار در منطقه مسکو، 240 در منطقه راستوف، 190 در منطقه سه‌وردلوفسک و 102 در جمهوری داغستان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

ضمن اینکه تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا نیز در روسیه طی این مدت، 149 نفر افزایش یافت. در مجموع، تا به امروز 22 هزار و 597 نفر از ابتدای شیوع این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

موارد فوت بیماران، برای نخستین بار از تاریخ 15 ماه سپتامبر (25 شهریور ماه) به 1.74 درصد کاهش یافته است.

رکورد موارد شناسایی جدید آلودگی به کرونا در مسکو و سن‌پترزبورگ

این ستاد بطور جداگانه اعلام کرده است که افزایش تعداد افراد جدید آلوده شده به عفونت ویروس کرونا در دو شهر پرجمعیت روسیه - مسکو و سن‌پترزبورگ، طی یک روز گذشته به حداکثر میزان روزانه ابتلا از تاریخ 15 ماه مه (26 اردیبهشت ماه) به اینطرف رسیده است.

در 24 ساعت اخیر در شهر مسکو، 4 هزار و 501 مورد جدید ابتلا به کووید-19 کشف شده که از لحاظ نسبی، موارد ابتلا افزایش 1.4 درصدی داشته است. در سن پترزبورگ، 528 مورد جدید تأیید شده است. بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در این شهر 1.2 درصد افزایش یافت.

طبق این اطلاعات، در طول روز گذشته در پایتخت، یک هزار و 186 بیمار پس از بهبودی مرخص شدند و 35 بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در مجموع در کل دوره شیوع کرونا، تاکنون 330 هزار و 418 مورد عفونت در مسکو شناسایی شده است که از این تعداد، 261 هزار و 619 نفر بهبود یافته و 5   هزار و 595 نفر فوت کرده‌اند. در حال حاضر، 63 هزار و 204 نفر در پایتخت روسیه همچنان تحت درمان هستند.

 در شهر سن‌پترزبورگ هم طی 24 ساعت اخیر، 264 بیمار از بیمارستان مرخص شده و 21 بیمار هم جان باخته است. در مجموع، تا به امروز 47 هزار و 591 مورد عفونت در این شهر روسیه شناسایی شده است که از این تعداد، 31 هزار و 362 بیمار بهبود یافته و 3 هزار و  256 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

موارد ابتلای روزانه به کرونا در روسیه باز هم رکورد شکستکرونا در روسیه| 22 هزار مورد مرگ و یک میلیون بیمار بهبود یافتهکرونا در روسیه| ابتلای بیش از 11 هزار نفر و ثبت بیشترین مرگ روزانه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه جان خود را از دست ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا در روسیه یک میلیون روز گذشته کل افراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا

«محمدرضا شیرزادی» رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با ما درباره شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق گزش کنه بین دام‌ها گسترش می‌یابد، اما در دام‌ها علائم خاصی را ایجاد نمی‌کند تا دامدار متوجه شود که دام مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به مدت یک هفته در بدن دام می‌ماند و اگر در این مدت دام ذبح شده و قطعه قطعه شود، خطر انتقال این ویروس به کسی که این دام را ذبح کرده و یا گوشت تازه آن را قطعه قطعه کرده است وجود دارد. از سوی دیگر گزش کنه آلوده هم می‌تواند باعث انتقال بیماری به انسان شود.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک یا دو هفته بعد از انتقال ویروس علائم بیماری پدیدار می‌شود که معمولا هم با تب شدید همراه است. یک معضل بزرگ در بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این است که اگر این بیماری در افراد به موقع تشخیص داده نشود و درمان نشوند به دنبال تب، بدن درد و سردرد علائم دیگری مانند خونریزی در فرد نیز ظاهر می‌شود و ممکن است دچار خونریزی از بینی، خونریزی زیر پوستی، استفراغ خونی، اسهال خونی و… شود و این خون آلوده ممکن است باعث انتقال بیماری به سایر افراد در تماس با او شود؛ بنابراین یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال این بیماری انتقال از فرد مبتلا به افراد سالم است. اگر در بیمارستان احتیاطات خاص در مورد بیمار انجام نشود، خطر انتقال بیماری به کارکنان بیمارستان، پرستاران و پزشکان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۷ مورد مبتلا تشخیص داده شد و شش مورد منجر به فوت گردید. تاکنون نیز ۵ مورد مبتلا به تب خون‌ریزی‌دهنده کریمه کنگو را در استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم که یک مورد هم فوت شده است. این موارد به دنبال ذبح دام و قطعه قطعه کردن گوشت آنها آلوده شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: ذبح دام در کشتارگاه مانع از گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # سیستان و بلوچستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص