Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال های اخیر در زمینه طراحی و تولید خودرو پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و همچنین تلاش کرده محصولاتی بر اساس ذائقه و سلیقه مردم تولید کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سایپا، بابک دین پرست در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و روندی که این مجموعه در طراحی و تولید محصولات جدید طی می کند، گفت: اقدامات متعدد و شایسته‌‌ای در مجموعه سایپا انجام می شود که مردم از بخش قابل توجهی از آن اطلاع ندارند، بدین جهت ضرورت دارد که توانمندی های گروه خودروسازی سایپا اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نگاه ها به خودروسازی سایپا این است که این مجموعه تنها تولیدکننده خودروی پراید بوده است اما اگر فعالیت هایی که در مرکز تحقیقات سایپا انجام می شود در سطح وسیع اعلام شود، مردم و به خصوص منتقدان صنعت خودرو داخلی متوجه می شوند که این بخش طی سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: صنعت خودرو سال های متمادی است که تخطئه شده و این گونه تصویرسازی شده که تولید خودرو در ایران با پیشرفتی همراه نبوده است اما طراحی و تولید خودروهای جدید گویای آن است که صنعت خودروی کشورمان به سمت پیشرفت در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: خودروهای جدیدی که گروه خودروسازی سایپا طراحی و تولید کرده است، نوید دهنده اتفاق های خوب است و از همه مهم تر اینکه خودروهای جدید که سال آینده وارد بازار خواهد شد با همت و تلاش مهندسان داخلی به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان صنعت خودرو باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قضاوت های غیرعادلانه انجام دهند؛ وقتی صنعت خودرو در صدر لیست تحریم های ظالمانه قرار می گیرد بدان معنا است که دشمن اشتغال و صنعت مهم کشور را هدف قرار گرفته است چرا که اطمینان دارد صنعت خودرو در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

دین پرست اظهارداشت: صنعت خودرو با وجود تحریم های سخت زمین گیر نشد و برعکس پیش‌بینی ها پیشرفت های قابل توجهی داشته است و به نظر می رسد، سال آینده صنعت خودرو و به خصوص سایپا جهش تولید داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو با وجود تحریم و شیوع ویروس کرونا توانست مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو را تامین کند و به سمت کاهش معوقات خود حرکت کند، تصریح کرد: با ورود محصولات جدید سایپا به بازار که در آن ذائقه و سلیقه مردم به خوبی دیده شده است، شاهد تحولات اساسی در بازار و  صنعت خودرو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: صنعت خودرو یکی از پیشران های اقتصادی کشور است و حداقل ۶۰ صنعت در این حوزه استراتژیک فعال است بدین جهت تمام بخش ها برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم باید به این صنعت کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو سایپا وزارت کشور گروه خودروسازی سایپا صنعت خودرو طراحی و تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سو استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

علی‌آبادی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

وی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 745355

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم