Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: به دلیل بافت خاک در منطقه حسین آباد کالپوش امکان حفر چاه جذبی برای فاضلاب وجود ندارد و لازم است دستگاه‌های اجرایی در احداث شبکه فاضلاب در این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته تسهیلات بلاعوض و کم بهره به هر یک از خانوارهای خسارت دیده روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی به دلیل رانش زمین پرداخت شد و برای افرادی که خانه‌هایشان به دلیل رانش تخریب شد یا در معرض خطر بودند، برای انتقال از منطقه اجاره‌بها پرداخت شد.

وی اضافه کرد: روند ساخت و ساز برای تکمیل خانه در منطقه جدید روستای حسین آباد کالپوش با تامین زیرساخت‌ها مانند آب، برق  و گاز تسریع شود تا قبل از آغاز فصل سرما بتوان کارهای عمرانی را سامان داد.

استاندار سمنان تصریح کرد: منطقه ۱۴ و ۱۸ هکتاری برای انتقال روستای حسین آباد کالپوش در محدوده الحاقی این روستا درنظر گرفته شده است و به خانوارهایی که در مناطق پرخطر از لحاظ رانش کرونا قرار دارند واگذار می‌شود.

آشناگر تاکید کرد: در منطقه قرمز از لحاظ رانش زمین  نباید خانواری ساکن باشد و باید افراد به مناطق تثبیت شده روستا یا منطقه جدید منتقل شوند تا مشکلی پیش نیاید.

بر اثر رانش زمین که در روزهای آغازین سال ۹۸ رخ داد، ۳۳۰ خانه در روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان خسارت دید که ۱۶۳ خانه به علت شدت آسیب ها و خطر برای ساکنان تخلیه شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستاست که حدود ۲۰ هزارنفر در آن ها زندگی می کنند و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.
این بخش در ۱۱۰ کیلومتری شمال میامی قرار گرفته است.
شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

بانک اطلاعاتی از تجهیزات برای مدیریت بحران در استان سمنان تشکیل شود

استاندار سمنان گفت: بانک اطلاعاتی از تجهیزات دستگاه‌های اجرایی تهیه شود تا در مواقع بحران با سرعت عمل بتوان بحران را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: شهرداران نسبت به لای‎روبی کانال‌ها و جوی‌های کشاورزی و رفع موانع در مسیر سیل اقدام کنند تا در بروز سیل شهرها دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: نظارت بر ساخت و سازها با هدف استفاده از مصالح استاندارد و ممانعت از ساخت در مسیر سیل افزایش یابد.

آشناگر خاطرنشان کرد: بیمه خانه‌های روستایی به منظور جبران خسارت خانوارها در زمان وقوع بحران جدی گرفته شود.

استاندار سمنان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه برای جذب اعتبارات ملی داشته باشند و تلاش شود طرح‌های نیمه تمام تا پایان دولت تکمیل شود.

برچسب‌ها سمنان بلایای طبیعی حوادث غیرطبیعی مدیریت بحران علی رضا آشناگر  میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بلایای طبیعی حوادث غیرطبیعی مدیریت بحران میامی سمنان بلایای طبیعی حوادث غیرطبیعی مدیریت بحران میامی اخبار کنکور روستای حسین آباد کالپوش استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل ۱۸ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، روح‌الله سرگزی اظهار داشت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان 18 هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

سرگزی خاطرنشان کرد: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت 343 میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی گفت: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • وزیر جهادکشاورزی: زیرساخت‌های تحقق کاشت یک میلیارد نهال مهیاست
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • وزیر ارتباطات به استان سمنان سفر می‌کند
  • پنج طرح مصوب دور اول سفر رییس‌جمهور در میامی اجرا شد
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • آمادگی افتتاح طرح‌های برق منطقه‌ای سمنان با سه‌هزار میلیارد ریال در سفر دولت
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان