Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: عزم حزب کارگزاران برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند این حزب می خواهد ائتلاف سال 92 را این بار در حمایت از علی لاریجانی فعال کند اما تاکنون با مقاومت اصلاح طلبان مواجه شده است. اخیرا یکی از اعضای این حزب فرمان را چرخانده و از محاسن محسن هاشمی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که به مذاق اطرافیان علی لاریجانی خوش نیامده است.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چرخش کارگزاران به سمت محسن هاشمی گفت: خود آقای محسن هاشمی اعلام کرده که نمی خواهد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. فارغ از این مسئله کارگزاران براساس اصول حزبی باید یک حرف بزند. اگر هر عضو حزب بخواهد دیدگاه خودش را بیان کند که این دور شدن از مبانی کار حزبی است.

وی افزود: اگر یک عضوی از حزب کارگزاران درباره آقای محسن هاشمی صحبت کرده، نظر شخصی خودش را گفته است. انتظار می رود کارگزاران شفاف مواضعش را بیان کند و اگر برنامه های مختلفی دارد آن را درون حزب نگه دارد تا زمانی که تصمیم قطعی بگیرد تا هر روز شاهد اعلام یک نظر متفاوت از این مجموعه نباشیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه محسن هاشمی نمی تواند کارکردهای علی لاریجانی را در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد، یادآور شد: بالاترین مسئولیت اجرایی آقای محسن هاشمی ریاست شرکت مترو تهران بوده است. هم اکنون نیز ریاست شورای شهر تهران را برعهده دارد، اگر نماینده مجلس شود می توان گفت «در جایگاه نایب رئیس مجلس نیز توانایی اداره پارلمان را دارد».

وی ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید ذوالفنون باشد یعنی اقتصاد، سیاست، مدیریت، فرهنگ و نیازهای اجتماعی مردم را بفهمد و برایش برنامه داشته باشد. انتخابات ریاست جمهوری جایی نیست که هندوانه نبریده عرضه شود. کسی باید بیاید که از آزمون های گذشته سربلند بیرون آمده است.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: لاریجانی سابقه حضور در مدیریت کلان فرهنگی، امنیتی، دیپلماتیک، اجرایی، تقنینی و ارتباط مستقیم با مردم را در کارنامه دارد. ضمن آنکه در حوزه دانشگاه همواره فعالیت داشته است. او امروز به لحاظ رأی دانشگاهیان نفر اول است.

وی با بیان اینکه علی لاریجانی یک شخصیت فراجناحی است، افزود: بسیار تأسف می خورم که این شخصیت فراجناحی چرا از جانب اصولگرایان مصادره نمی شود، چرا اصولگراها منتظرند سلیقه دیگری به آقای لاریجانی نزدیک شود بعد آنها شروع به گلایه و اعتراض کنند که چرا این اتفاق افتاده است. خوب اصولگراها بیایند با آقای لاریجانی ائتلاف کنند و با او ببندند.

مشاور علی لاریجانی در مجلس دهم درباره تلاش کارگزاران برای مصادره به مطلوب کردن علی لاریجانی اظهار کرد: او یک شخصیت برجسته و توانمندی است حالا اگر اصولگراها از این ظرفیت نمی خواهند استفاده کنند، در عوض کارگزاران چنین نیتی دارد، آیا باید به کارگزاران و آقای لاریجانی توهین و اهانت کنیم؟ این که خیلی خوب است که اصولگرایان با آقای لاریجانی ارتباط برقرار کنند و با او مثل سایر گزینه ها به رایزنی و صحبت بپردازند و برنامه هایش را در حوزه های مختلف دریافت کنند.

وی درباره برنامه انتخاباتی حزب کارگزاران افزود: آنها می دانند نامزدهای اصلاح طلب با دو مشکل برای انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستند یا تأییدصلاحیت نمی شود یا اگر تأیید صلاحیت شوند رأی نمی آورند اما با این وجود می خواهند با حمایت از یک گزینه مطمئن در مدیریت 8 سال آینده مشارکت کنند، این هدف با ریاست جمهوری علیرضا زاکانی و سعید جلیلی تأمین نمی شود.

حقیقت پور اظهار کرد: کارگزاران آقای لاریجانی را فراجناحی می داند، آنها می خواهند در فضای سیاسی دولت آینده نفس بکشند و فعالیت کنند بنابراین فکر می کنند آقای لاریجانی به تفکر آنها نزدیک است.

منبع: فردا

کلیدواژه: لاریجانی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری آقای لاریجانی علی لاریجانی محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس  گفت: با همکاری حامیان ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود:  ارزش هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، سویا، قند، شکر، عدس، نخود و ماکارونی  ۸۰۰ هزار تومان  است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: در حاا حاضر هزار و ۵۳۸ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی خیران و حامیان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران دفاع از فلسطین را آرمان و آبروی خود می‌داند
  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • جو لیبرمن درگذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • عکس| پرسپولیس در میان پرطرفدارترین تیم‌های جهان
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • بیش از ۵ هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند
  • افزون به پنج هزار خیر جدید به حامیان ایتام در خراسان شمالی افزوده شدند