Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در چند روز آینده یکی از قراردادهای بازسازی به تعداد ١٨٩ دستگاه اتوبوس منعقد می‌شود تا در کنار قراردادهای دیگر بتوانیم برنامه های خود در زمینه تحول در شبکه حمل و نقل عمومی را به بهترین شکل انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیرمحمد زندآور امروز یکشنبه - ۲۰ مهرماه - در نطق میان دستور خود در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فلسفه ایجاد شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری افزایش چابکی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش بروکراسی اداری است اما تفاوت‌هایی از لحاظ ماهیت در بین آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها به لحاظ مالی مستقل هستند و حتی می‌توانند منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری باشند، در مقابل برخی دیگر نیازمند کمک و مساعدت شهرداری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله شرکت‌هایی است که با وجود دارا بودن ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد درآمد پایدار که باید توجه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها داشت، همواره نیازمند کمک‌های مالی است.

زندآور افزود: در بیشتر کشورهای دنیا حمل و نقل عمومی از یارانه دولت‌های محلی یا مرکزی بهره می‌گیرند و این امری پذیرفته شده است که نباید انتظار داشت شرکت واحد اتوبوسرانی در تأمین هزینه‌ها مستقل باشد.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر مسافر، درآمد این شرکت در برخی ماه‌ها با کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است که خود باعث ایجاد فشار مضاعف به این شرکت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال جاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان برنامه‌های بسیاری در جهت تحول در شرکت واحد اتوبوسرانی را پیگیری کرده‌اند که خرید ١۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ٧۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از آن جمله است.

زندآور افزود: بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و قسمت‌هایی از آن در حال پیگیری است. در چند روز آینده یکی از قراردادهای بازسازی به تعداد ١٨٩ دستگاه اتوبوس منعقد می‌شود تا در کنار قراردادهای دیگر بتوانیم برنامه‌های خود در زمینه تحول در شبکه حمل و نقل عمومی را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ادامه داد: توجه ویژه شهردار اصفهان به موضوع رفع مشکلات این شرکت شایسته تقدیر است زیرا با وجود تمام کمبودها و محدودیت‌های به وجود آمده و افزایش تا ۱۰ برابری قیمت اتوبوس تمام تلاش خود در جهت تحول در زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را انجام داده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عصر پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ خبر درگذشت استاد محمدرضا شجریان، جامعه هنری کشورمان را سیاه‌پوش و جمعیت کثیری از مردم را عزادار کرد. محمدرضا شجریان همیشه در قلب ایرانیان و مردمان فارسی زبان در کشورهای مختلف جهان زنده می‌ماند و همواره صدای ماندگار مردم ایران خواهد بود.

کد خبر 449217

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان شوراي شهر اتوبوسرانی ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک با داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از   بازگشت انضباط به دخل و خرج دولت و افزایش سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی خبر  داد و گفت: دولت سیزدهم ۲ رویکرد مهم در حوزه مالیه عمومی را سر لوحه امور قرار داده بود.

وی افزود: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط بخشی به دخل و خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی نفع نهایی بود.

خاندوزی بیان کرد: در بخش دوم هدف‌گذاری دولت ارتقاء سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل اعتنایی بدهد.

وی بیان کرد: در سه سال گذشته نسبت درآمد‌های پایدار که مجموع درآمد‌های غیر نفتی و استقراض را شامل می‌شود به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به نسبت ۶۰ درصد نزدیک شویم.

** کاهش بی سابقه و مستمر نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی در بودجه سال ۱۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: امسال برای سومین سال پیاپی شاهد کاهش نرخ مالیات بر واحد‌های تولید هستیم به نحوی که در سال ۱۴۰۰ کاهش ۵ درصدی، در سال ۱۴۰۱ کاهش ۷ درصدی و امسال نیز کاهش ۵ درصدی را شاهد خواهیم بود که این مسئله در تاریخ بودجه ریزی بی سابقه بوده است.

** دولت پرداخت‌های مالیاتی و عوارضی شرکت‌ها را آسان‌تر کرد

 وزیر امور اقتصاد با اشاره به اقدام مهم دولت برای جبران کمبود نقدینگی شرکت‌ها گفت:دولت بنا دارد تا پایان مهرماه امسال برای کاهش فشار به نقدینگی شرکت‌ها و وارد کنندگان کالاهای اساسی، بجای دریافت مالیات و عوارض آن‌ها بصورت نقد، ضمانت‌نامه بانکی، اسناد خزانه و اوراق گام را جایگزین کند.

او تاکید کرد: امیدواریم کاهش نرخ مالیات و استفاده از ابزارهای جدید برای تسویه شاهد رفع برخی از مشکلات تولیدکنندگان کشور باشیم.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • ◄ رقیبان جدید رانندگان کامیون از راه رسیدند؛ احتمال کاهش درآمد رانندگان
  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • مقوله نشاط، سرگرمی و تفریح مدنظر مدیریت شهری اصفهان است
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا