Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز شاهد حضور علاقه‌مندان و دوستداران استاد شجریان در این آرامگاه هستیم.

احسان زهره‌وندی با بیان این که طبق برنامه کاری، مجموعه آرامگاه از ساعت هشت صبح امروز به روی مردم باز شد ادامه داد: در این مجموعه از صبح تا عصر بیش از دو هزار نفر وارد این محل شده و به مزار استاد شجریان مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: مرمت خانه فردوسی پس از هزار سالوی ادامه داد: خوشبختانه روند فعالیت در محوطه آرامگاه به حالت طبیعی انجام می‌شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس پیش از این در باره آماده‌سازی نهایی و نصب سنگ قبر آن مرحوم به خبرنگار ایرنا گفته بود: اطلاعی در این زمینه ندارم و خانواده مرحوم شجریان در حال آماده‌سازی محل هستند که با توجه به تاریخی بودن عرصه، تابع ضوابط و مقررات میراث فرهنگی است.

آرامگاه فردوسی در باغی با صفا و زیبا به وسعت ۶ و نیم هکتار در ۲۰ کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان که در سالیان اخیر به عنوان بلوار شاهنامه نام گذاری شده قرار دارد.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و نیز بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن خان صدیقی از مجسمه سازان مشهور در آن نصب شده است.
در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار دارد.

پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران نیز دیروز در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در ۵۰ متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار دارد که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده‌اند.

مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران دیروز با حضور اعضای خانواده مرحوم شجریان، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی از مدیران خراسان رضوی همچون مدیران‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار و شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه‌مندان آن روانشاد در محوطه داخلی آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان "خسرو آواز ایران" یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب هفته گذشته در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 محمدرضا شجریان فردوسی ویروس کرونا آرامگاه فردوسی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، آمارهای مؤسسه ورتکسا نشان می‌دهد کشورمان در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به طور متوسط روزانه ۱.۵۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ تا کنون به شمار می‌رود. بخش قابل توجهی از افزایش صادرات نفت کشورمان مربوط به فروش بیشتر طلای سیاه به مشتریان چینی بوده است.

افزایش صادرات نفت ایران در واقع نشان دهنده پیچیدگی‌های است که اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های خود علیه کشورمان با آن روبرو شده‌اند.

فرناندو فریرا، رئیس بخش ریسک‌های ژئوپلیتیک در مؤسسه راپیدان انرژی آمریکا، می‌گوید: ایرانی‌ها استاد دور زدن تحریم‌ها شده‌اند.

اخیراً ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، اعلام کرده که ایران به طور کاملاً شفاف در حال صادرات نفت خود است و اگر قرار است جلوی آن گرفته شود باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کارشناسان می‌گویند بر توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت بایدن از ترس افزایش قیمت نفت علاقه‌ای به اعمال فشار بیشتر در حوزه تحریم نفتی علیه کشورمان ندارد.

کد خبر 845914 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • ورزشی‌های دوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • فردوسی متعلق به تمامی فارسی‌زبانان است
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟