Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در چهارمین نشست شورای اداری شهرستان مشهد گفت: بازگشایی رواق‌های حرم رضوی برای زیارت زائران همزمان با سرد شدن هوا با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقدامی مبارک و با برکت است، اما باید تدبیر شود و با برنامه پیش برود، زیرا آن تصور‌هایی که در مورد بیماری کرونا گفته می‌شد دیگر اعتبار ندارد برخی می‌گفتند با گرمی هوا این ویروس از بین می‌رود در حالی که فصل گرما گذشت و این گونه نشد و امیدی هم به بهبودی اوضاع طی چند ماه آینده نیست پس باید با توجه به شرایط موجود برای تداوم کار و زندگی برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، زیارت و خدمات هنوز نتوانسته ایم با رویکردی اثباتی مشکلات را حل کنیم تا از ضرر و زیان بیشتر پیشگیری شود و الان راه حل تعطیل کردن نیست بلکه باید به دنبال نظامی با توجه به شرایط موجود باشیم که کار را پیش ببرد و از افراط و تفریط‌های گذشته پیشگیری شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشهد با اتخاذ این رویکرد می‌تواند به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود، ولی نباید این طور باشد که یک مساله را حل کنیم که پیامد آن ده‌ها مساله دیگر شود مثلا تسهیلاتی برای واحد‌های تعطیل شده از کرونا داده‌ایم که سر رسید پرداخت آن‌ها فرا رسیده، اما در این مدت درآمدی ایجاد نشده که اشخاص بتوانند اقساط تسهیلات دریافتی را پرداخت کنند.

پژمانفر بیان کرد: با تصمیمات قبلی پرداخت قبوض مختلف مشترکان سه ماه به تاخیر افتاده است، اما اکنون بدهی‌ها جمع شده بدون این که در این مدت درآمدی کسب شده باشد و نه تنها مشکل صاحبان این کسب و کار‌ها را حل نکرده‌ایم بلکه به مشکلات آن‌ها افزوده‌ایم و در جلسات با صاحبان صنایع و حرفه‌های مختلف برای پرسش‌های آنان جوابی نداریم

او تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش زودتر خودش را با این شرایط هماهنگ می‌کرد اکنون این مشکلاتی که در زمینه آموزش وجود دارند کمتر بود. در بسیاری از موارد افراط و تفریط داریم مردم در صف پیتزا فروشی بدون رعایت شیوه نامه ها می‌ایستند در حالی که در برخی از جا‌ها سخت گیری بیشتری داریم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: در این کمیسیون پرونده‌های سنگینی از تخلفات پتروشیمی، نهاده‌های دامی، گمرک و قاچاق تشکیل شده که با دقت کارشناسی در حال بررسی است.   بیشتربخوانید تفویض اختیارات در مسائل خرد، گره‌گشای مشکلات فعالان اقتصادی در استان‌ها

 

محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز در این نشست گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی ملزم به رصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زیر مجموعه خود هستند و کوتاهی در این زمینه از هیچ مسوولی پذیرفتنی نیست و این که بر اساس آمار، میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات شهرستان مشهد ۶۴/۷ درصد است که اصلا پذیرفتنی نیست و باید این آمار به بیش از ۹۰ درصد برسد.

او افزود: باید نظارت‌ها در سطح ادارات و جامعه در زمینه رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی بیشتر شود و تا اطلاع ثانوی هیچ اداره و نهادی حق ندارد به بهانه بدهی، اشتراکات آب، گاز و برق مشترکان حقیقی و حقوقی و سرمایه گذاران و منازل را قطع کند البته اخطار و پیگیری‌های دیگر برای دریافت بدهی‌ها باید انجام شود.

فرماندار مشهد بازنگری در اعتبارات شهر را خواستار شد و ادامه داد: مشهد با توجه به دارا بودن شاخصه‌های جمعیت، وسعت و محرومیت نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری از تملیک دارایی‌هاست در حالی که اکنون بسیاری از ادارات کل استان با استفاده از اعتبارات شهرستان تجهیز می‌شوند، ولی این مبلغ بایستی از اعتبارات استانی هزینه شود.

هاشمی با تبریک هفته نیروی انتظامی و با تشکر از فعالیت‌های این نیرو در یک سال گذشته بیان کرد: با همکاری مردم هوشیار، ولایی و همیشه در صحنه و درایت ویژه نیروی انتظامی بحران‌های پیش آمده از سال قبل تاکنون به بهترین وجه مدیریت شده است.

او تصریح کرد: در حوادث آبان ماه گذشته حتی یک شیشه در مشهد نشکست و نیروی انتظامی به بهترین وجه اوضاع را کنترل کرد و با حضور میدانی این نیرو به اموال عمومی و اشخاص تعرض نشد و حفاظت از انتخابات گذشته نیز به بهترین وجه با هوشیاری مردم و حضور نیروی انتظامی برگزار شد.

فرماندار مشهد تاکید کرد: با همت بلند کارکنان خدوم نیروی انتظامی از ابتدای امسال شمار زیادی معتاد متجاهر و کارتن خواب در حوزه شهرستان جمع آوری شده‌اند و برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن که از مطالبات مردمی محلات مختلف شهرستان بود توسط نیروی انتظامی به بهترین وجه انجام شده‌است که رضایت خاطر عمومی را به دنبال داشته است.

هاشمی اظهار کرد: تشییع پیکر سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی در اکثر شهر‌ها با حوادثی همراه بود، اما در شهر مقدس مشهد با بهترین شکل ممکن مدیریت شد و در مورد اخیر نیز بسیاری از دشمنان نظام و رسانه‌های معاند امید داشتند که تشییع و خاکسپاری استاد شجریان در مشهد حاشیه سازباشد که بحمدالله با هوشیاری مردم و مدیریت کم نظیر نیروی انتظامی بدون هیچ حادثه و حاشیه‌ای انجام شد.

او افزود: از اداراتی که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی سهل انگاری کرده‌اند گله‌مند هستیم و در صورت تداوم با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود و در این راستا تا کنون ۱۱ دفتر پیشخوان دولت قطع خدمات شده است.


آمار ورودی‌های کرونایی در خراسان رضوی ۲ برابر ترخیصی‌ها است دکتر ناصر امینی رییس مرکز بهداشت شماره سه مشهد نیز در این نشست آمار ورودی‌های بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان را ۲ برابر ترخیصی‌ها عنوان کرد و اتخاذ تدابیر جدی‌تر به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و نهاد‌های دولتی و بین عموم مردم را خواستار شد.

او افزود: در حال حاضر ۶۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۵۶۷ نفر در مشهد بستری هستند و روز گذشته ۸۵ بیمار کرونایی به بیمارستان‌ها معرفی شدند در حالی که تعداد ترخیصی‌ها ۳۹ نفر بوده است و هم اکنون ۱۹۶ بیماری کرونایی با وضعیت بسیار وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت شماره سه مشهد ادامه داد: وضعیت درگیری خراسان رضوی با بیماری کووید ۱۹ قرمز است و شرایط حاد و ویژه‌ای داریم که برای مقابله با این روند همکاری همه ادارات در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کارکنان و ارباب رجوع الزامی است و افراد مشکوک به ابتلا به کرونا باید به سرعت تحت قرنطینه و مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند تا ظرفیت بیمارستان‌ها باید برای بستری کردن بیماران کرونایی حفظ شود و شرایط خطرناک است مردم به جز برای کار‌های ضروری از منزل خارج نشوند.

امینی بیان کرد: تا روز گذشته ۴۹۸ مورد بازدید از ادارات و نهاد‌های دولتی انجام شده است، ۱۶۸ رییس اداره تذکر کتبی دریافت کرده، پنج مجموعه مهر و موم شده اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات شهرستان حدود ۶۴/۷ درصد است.


مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد شجریان به بهترین نحو و با آرامش انجام شد


سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد نیز در این نشست گفت: در حالی که بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی و رسانه‌های معاند انتظار داشتند در تشییع و خاکسپاری استاد شجریان در مشهد مسایلی پیش بیاید تا بتوانند علیه نظام تبلیغات کنند با هوشیاری مردم و تلاش نیروی انتظامی این مراسم بدون کمترین حاشیه‌ای به نحو احسن برگزار شد.

 او افزود: نیروی انتظامی مشهد مقدس امسال مقام ممتاز کشوری را در بحث کنترل جرایم، دستگیری و کشف جرم کسب کرده است و بعد از بحران‌های به وجود آمده پس از کرونا و آزادی ناگزیر برخی زندانیان با تلاش مضاعف نیروی انتظامی اوضاع اجتماعی مدیریت شد.

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در بحث برخورد با جرایم خشن نیز طرح‌های پیشگیرانه و قاطعی به اجرا گذاشته شد که نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است، اوضاع اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که در همه جهات با ارباب رجوع بایستی با تدبیر برخورد شود تا منجر به مشکلات بعدی نشود و باید از هر اقدامی که منجر به تحریک عمومی شود خودداری کرد و به طرح‌هایی که منجر به ایجاد امید و امنیت می‌شود اولویت بخشید.

صارمی ساداتی بیان کرد: امسال فعالیت نیروی انتظامی شهرستان مشهد در زمینه کشف جرم ۱۷ درصد، دستگیری مجرمان، اراذل و اوباش ۱۲ درصد و سلاح غیر مجاز ۷۱ درصد رشد مثبت داشته است.

 او تصریح کرد: در این مدت هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده‌اند و ۴۲۰ نفر از اراذل و اوباش شهرستان و ۱۲ هزار سارق، ۹۷۰ نفر سارق به عنف و ۸۶۱ نفر از اتباع خاجی غیر مجاز هم دستگیر شده‌اند.   منبع:ایرنا انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا نماینده مجلس کسب و کار رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیروی انتظامی بهترین وجه بیمارستان ها انجام شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو اختصاصی از درگیری شدید مجتبی سرآسیایی و بازیکن تیم سایپا با نیروی انتظامی و یگان ویژه / فیلم

مجتبی سرآسیایی پس از این اتفاق از سوی کمیته انضباطی محروم شده است.

دانلود (5.7MB)

دیگر خبرها

  • قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • دستگیری معتاد متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد
  • رژه خودرویی نیروی انتظامی و یگان ویژه کرمانشاه در روز ارتش
  • نمایش اقتدار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس
  • کشف ۲۵ فقره سرقت در مشهد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ویدیو اختصاصی از درگیری شدید مجتبی سرآسیایی و بازیکن تیم سایپا با نیروی انتظامی و یگان ویژه / فیلم