Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "دانا استرول" روز یکشنبه به نیویورک تایمز گفت: رییس جمهوری آمریکا حضور نیروهای نظامی این کشور در عربستان سعودی را افزایش داده است و هیچ یک از این  نیروها آدر طول مدت ریاست جمهوری ترامپ به کشور بازنگشته‌اند.

استرول تاکید کرد که وعده‌های ترامپ برای خروج نیروهای آمریکا با واقعیت کنونی حضور سربازان این کشور در سراسر خاورمیانه مطابقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد که نکته گمشده در وعده‌های ترامپ این است که هم اکنون دهها هزار نیروی آمریکایی در سراسر خاورمیانه مستقر شده و از عملیات مداوم در منطقه و فراتر از آن پشتیبانی می‌کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، رییس جمهوری آمریکا بر این باور است که وعده‌هایی مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاورمیانه می‌تواند به شانس پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ تبدیل شود همان وعده‌هایی که در سال ۲۰۱۶ به مردم آمریکا در مورد پایان دادن به جنگ‌های بی پایان مانند افغانستان داد.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در پیام توییتری نوشت که نیروهای آمریکایی باقیمانده در افغانستان باید تا کریسمس به کشورشان بازگردند.

این اظهارات ترامپ در حالی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه‌شب اعلام کرد که آمریکا تا اوایل سال آینده میلادی، شمار نیروهای نظامی خود در افغانستان را به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد.

آمریکا در فوریه (اسفند) سال جاری میلادی توافقی را با طالبان امضا کرد که براساس آن تا ماه مه سال ۲۰۲۱ نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند و طالبان نیز متعهد به مذاکره برای آتش ‌بس و تقسیم قدرت با دولت افغانستان می‌شوند.

رییس جمهوری آمریکا که بازگشت نیروهای نظامی این کشور به وطنشان جزو وعده‌های مهم انتخاباتی او بود، پیشتر گفته بود تا نوامبر سال جاری میلادی (مهر-آبان) شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۴ هزار تا ۵ هزار نیرو کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها افغانستان دونالد ترامپ عربستان سعودی خاورمیانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان دونالد ترامپ عربستان سعودی خاورمیانه افغانستان دونالد ترامپ عربستان سعودی خاورمیانه اخبار کنکور رییس جمهوری آمریکا نیروهای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای آمریکایی در افغانستان با تروریسم مبارزه نمی‌کردند

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که نیروهای آمریکایی در جریان ۲۰ سال حضور خود در افغانستان علیه تروریسم مبارزه نمی‌کردند.

به گزارش مشرق، لاوروف این مطلب را یکشنبه در یک مصاحبه برای مستندی درباره تهاجم ناتو بر یوگوسلاوی بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد که پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، آمریکایی‌ها با «دلسوزی» شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد افغانستان شدند.

وی افزود: «هیچکس مخالفت نکرد و یا اعزام نیروهای تحت رهبری ایالات متحده به افغانستان را تجاوز یا تهاجم نخواند. همه درک کردند که عاملان چنین حمله تروریستی باید پاسخگو باشند.»

اما لاوروف ادعا کرده است که نیروهای امریکایی در افغانستان بر ضد تروریزم مبارزه نمی‌کردند.

وی افزود: «آنان ادارات و سازمان‌هایی را در آنجا ایجاد کردند که بعداً به القاعده تبدیل شد. سپس آنان شروع به استفاده از آن برای مجازات و تحریک رژیم‌های نامطلوب در خاورمیانه و سایر مناطق کردند.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • نیروهای آمریکایی در افغانستان با تروریسم مبارزه نمی‌کردند