Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@01:26:30 GMT

راهکارهای اصلاح رابطه زناشویی قبل از جدایی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۵۴۰۳

راهکارهای اصلاح رابطه زناشویی قبل از جدایی

بسیاری از روابط زناشویی این روز‌ها یا به دلیل فشار‌های زیاد یا به دلیل عدم مسئولیت پذیری یکی از طرفین با شکست مواجه می‌شود و هر یک به جای یافتن راه حل و فرصتی برای نجات رابطه، طرف مقابل را متهم می‌کند.

به رغم تعدد دلایلی که منجر به شکست رابطه زناشویی و توسل به گزینه جدایی می‌شود، اما برخی از آن‌ها ممکن است ساده باشد و با اندک تلاشی از سوی هر دو طرف بتوان بر آن‌ها غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب سایت آمریکایی «your tango» در زمینه روابط تاکید می‌کند که اگر دو طرف به پاسخی برای این پرسش‌ها دست یابند، رابطه زناشویی قابل اصلاح است:

آیا هر دو شریک زندگی یک چیز را می‌خواهند؟ آیا انرژی کافی برای هر دو طرف جهت ترمیم رابطه باقی مانده است؟

چگونه دو طرف می‌توانند آسیب‌های قبلی را حل کردند؟ آیا هر دو طرف قبل از اینکه به خود فرصتی برای اصلاح رابطه دهند، فرار می‌کنند؟

آیا موضوعات نهفته و پنهانی وجود دارد که شانس آن‌ها را برای ترمیم رابطه خراب می‌کند؟ آیا آن‌ها هنوز هم می‌خواهند تلاش و امتحان کنند.

پس از پاسخ صریح و روشن به این پرسش ها، سایت «your tango» پنج مرحله را ارائه داده که به دو طرف کمک می‌کند روابط خود را ترمیم کنند و به مرحله جدایی نرسند.

توجه داشته باشید که شریک زندگی شما چه می‌گوید

حتی اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد، توجه به گفته‌های طرف مقابل به دلیل اهمیت آن ضروری است. بعضی از شرکای زندگی عادت دارند صحبت را قطع کرده و یا اغراق کنند یا حرف طرف مقابل را نپذیرفته و یا دست کم بگیرند، همه این رفتار‌ها باید متوقف و توجه به سمت طرف مقابل معطوف شود.

به طرف مقابل علاقه نشان دهید

همسرانی که اعتماد به یکدیگر را از دست داده اند، ممکن است هنگام ابراز ناراحتی حقیقی درون خود، مضطرب و نگران باشند، به ویژه اگر قبلاً سرزنش شده باشند و یا گاهی از نشان دادن علاقه خود نسبت به طرف مقابل و یا پرسش از او درباره درگیری ذهنش از ترس اینکه طرف مقابل وی را شوکه و یا به عنوان عامل ناراحتی خود متهم کند، ترس دارند.

یادآوریی لحظات زیبا بین طرفین

این روشی است که تنش بین زوجین را برطرف می‌کند و راهی خوب برای رسیدن به نقطه‌ای است که آن‌ها بتوانند روابط خود را ترمیم کنند.

عدم یادآوری مسائل گذشته

این روشی است که وقتی یکی از طرفین احساس می‌کند به ارائه دلیل نیاز دارد، به آن متوسل می‌شود، اما این موضوع اوضاع را بدتر کرده و منجر به اصلاح رابطه نمی‌شود.

انرژی منفی خود را به مثبت تبدیل کنید

بهتر است انرژی خشم درون در هر دو طرف به انرژی عاشقانه‌ای تبدیل شده تا فرصتی برای اصلاح روابط بین آن‌ها فراهم شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روابط زناشویی روابط زوجین انتخاب همسر سبک زندگی پارسی خبر طلاق جدایی طرف مقابل دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این سفر گامی در جهت توسعه روابط باشد، نقش مجالس دو کشور در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین مهم و موثر عنوان کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در برابر دشمنی‌های دشمنان ۲ راه تسلیم یا مقاومت وجود دارد، افزود: در فلسطین نیز عده‌ای راه سازش را در پیش گرفتند و عده‌ای راه مقاومت که هزینه سازش به مراتب از مقاومت بیشتر است. جمهوری اسلامی ایران از سویی دیپلماسی و میز مذاکره را ترک نکرد و از سوی دیگر در برابر فشارها و تحریم‌های آمریکایی‌ها گزینه مقاومت و ایستادگی را برگزید و از حقوق خود کوتاه نیامد، در نتیجه امروز شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم و مقامات رسمی آمریکایی اعتراف می‌کنند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

رئیس جمهور با برشمردن برخی توانمندی‌های کشورمان از جمله در حوزه تولید خودرو، فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان و نظایر آن، از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف با کشور دوست و برادر پاکستان و ارتقای روابط در عرصه‌های مختلف خبر داد.

هیچ کدام از احزاب پاکستانی مخالف روابط دوستانه با ایران نیستند

«سردار ایاز صادق» نیز در این دیدار از طرف خود و احزاب مختلف پاکستانی به دکتر رئیسی خوش‌آمد گفت و افزود: هیچ کدام از احزاب پاکستانی چه احزاب همسوی دولت و چه احزاب اپوزیسیون، مخالف روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران نیستند.

رئیس مجلس ملی پاکستان همکاری، تفاهم و اشتراک نظر میان مقامات دو کشور را کم‌نظیر توصیف و با بیان اینکه گروه دوستی ایران بیشترین عضو را در مجلس پاکستان دارد، تصریح کرد: پاکستان هم علاقمند به گسترش روابط و هم نیازمند توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی، توسعه بازارچه‌های مرزی، همکاری‌های اقتصادی و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی ایران است و مجلس پاکستان آمادگی دارد در جهت رفع هر گونه مانع یا مشکلی در مسیر تقویت روابط فیمابین گام‌های عملی و موثر بردارد.

کد خبر 846458 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • حمایت ونگر از ژاوی: دوست دارم در بارسا بمانی
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخیتمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفندهای طلایی برای پایان دادن به اختلافات و درگیری های زناشویی