Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@03:53:07 GMT

دانمارک از اعزام نیرو به تنگه هرمز خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۵۹۸۵

به گزارش فارس، وزیر خارجه و وزیر دفاع دانمارک طی روزهای گذشته از اعزام شماری نیرو،کشتی و بالگرد‌  به تنگه هرمز برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا به بهانه کمک در تامین امنیت دریایی منطقه خبر دادند.

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه دانمارک» «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک گفته که سعی دارد تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی است که کشورش به عنوان پنجمین نیروی دریایی بزرگ دنیا دارای منافعی خاص بوده به همین دلیل  وظیفه حفظ امنیت و آزادی تردد دریایی در منطقه را برعهده دارد. «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک نیز با تکرار این ادعا گفته که اعزام نیرو به منطقه بیانگر قابلیت‌های نیروهای این کشور است.

دانمارک قصد دارد به مدت یک سال یک افسر ستاد به منطقه اعزام کند. این کشور همچنین یک ناوچه، شماری بالگرد و 155 خدمه را برای چهار ماه که از پاییز سال جاری شروع می‌شود عازم منطقه می‌کند.

مجلس دانمارک چندی قبل چراغ سبز  برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای ناتو  در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی به تنگه هرمز به مدت چهار ماه به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپا را نشان داد.

وزارت دفاع استونی نیز اخیرا از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام کرد که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

ایران بارها مخالفت خود را با حضور نظامی بیگانگان در خلیج فارس اعلام و افزوده که تامین امنیت منطقه برعهده کشورهای منطقه است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع فرانسه مدعی شد حضور این کشور در خاورمیانه باعث ایجاد ثبات است.

«سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد حضور کشورش در منطقه خاورمیانه، قبل از هر چیزی، زمینه را برای مهار تشدید تنش ها در آن فراهم می کند.

وزیر دفاع فرانسه بدون اشاره به تامین نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، در ادامه ادعاهایش آورد که ایران تمایل دارد منطقه خاورمیانه را بی ثبات کند.

لوکورنو در مصاحبه ای درباره حمله تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی مدعی شد: تا کنون تهران به طور غیرمستقیم از طریق عوامل خود اقدام می کرد؛ اما این کشور شنبه گذشته گامی جدید برداشت و به طور مستقیم، از خاک خود به اسرائیل حمله کرد.

وی مدعی شد که این اقدام تهران را خطر گسترش مناقشه در منطقه خاورمیانه را به دنبال دارد.

کد خبر 6085688

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا