Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاسم محمدی فارسانی گفت: از ۱۰۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان، تعداد ۴۸ هزار خانوار توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند‌‌.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛محمدی فارسانی  در جلسه با مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری، ضمن اشاره به تعداد ۱۰۸ هزار خانواری کمیته امداد لرستان، ،اظهار کرد: بیش از ۴۸ هزار خانواده در استان توسط زنان سرپرست خانوار اداره می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموعه امداد با ذهنیت توانمند سازی خانواده ها در بُعدهای مادی و معنوی، در صدد است خانوارهای دارای قابلیت را پس از خودکفایی از چرخه حمایتی خارج نمایند‌ و نیازمندان جدید را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه لزوما توجه به الویت های مادی خانوارهای تحت حمایت در بحث معیشت، اشتغال، بیمه و درمان، آموزش، مسکن و ..‌‌. کافی نیست، اتصریح کرد: اگر در حوزه معنوی اقداماتی صورت نگیرد خدمات مادی نیز مورد تایید نخواهند بود.

او خاطر نشان  کرد: پیش از کرونا اقداماتی مانند آموزش های معنوی، بصیرت افزایی، برگزاری اردوهای زیارتی، فرهنگی، تربیتی، و .... در بُعد معنوی برای خانواده ها انجام می شد و در این شرایط حساس کرونایی در صدد تدوین برنامه هایی از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور برای خانواده های تحت پوشش هستیم‌

محمدی فارسانی پس از ورود به موضوع کرونا به کمک های ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به نیازمندان، توزیع بسته های مواد غذایی خشک و پرس های غذای گرم، اهدای کارت های ۵۰۰ هزار تومانی بین اصناف و نیازمندان و ... با همکاری بنیاد مستضعفان اشاره کرد.

اوبیان کرد: تعداد ۱۰۵۰۰ کودک از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد لرستان هستند و اجرای طرح "هر کارمند یک حامی معنوی فرزندان" برای حمایت بیشتر از این فرزندان در سطح ادارات استان با همکاری استانداری اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با ابراز امیدواری برای مشارکت بانوان شاغل ادارات در این طرح، عنوان  کرد: یکی از چالش های جدی زنان سرپرست خانوار عدم ازدواج مجدد است که به دلایل مختلف از جمله فرهنگ غلط رایج اتفاق افتاده است.

اوگفت: حدود ۱۸ در صد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان را زنانی با رنج سنی ۱۶ تا ۳۵ سال تشکیل می دهند که باید با فرهنگسازی درست زمینه ازدواج مجدد آنها را فراهم نمود.

محمدی فارسانی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان تحت پوشش را بسیار هزینه بردار برشمرد و افزود: هم اکنون برای ۳۸۰۰ نفر از زنان تا سن ۴۹ سال حق بیمه پرداخت می شود که پس از تاریخ معین و دریافت مستمری تامین اجتماعی از چرخه حمایتی خارج خواهند شد.

او با تقدیر از صندوق امداد و ولایت برای پرداخت وام های قرض الحسنه، گفت: توجه به خانواده های زندانیان و حمایت از آنها نیز موضوع مهمی است که توسط کمیته امداد اجرا شده است.

محمدی فارسانی  ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: با توجه به بحث فرزندپروری برای زنان که بسیار مورد تاکید است کمیته امداد در حوزه اشتغال خرد و مشاغل خانگی برای این دسته از افراد حرکت می کند.

این مسئول  در پایان به امتیازات برای کارفرمایان که با کمیته امداد همکاری می کنند از جمله پرداخت وام و .‌‌‌.‌. اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان زنان سرپرست خانوار زنان سرپرست خانوار کمیته امداد لرستان محمدی فارسانی هزار خانوار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند