Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل زن جوانی قدم در اداره پلیس پایتخت گذاشت تا راز یک باند مخوف را فاش کند. وی گفت: همسرم یک مجرم سابقه دار است. او سال‌ها قبل به اتهام سرقت از خانه‌های تهران دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد. در همه این سال‌ها که زندان بود به تنهایی و با هزاران مشکل بچه‌هایمان را بزرگ کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجبور بودم در خانه‌های مردم کارگری کنم تا خرج زندگی تامین شود تا اینکه چند ماه قبل شوهرم آزاد شد. فکر می‌کردم حالا که آزاد شده نبودنش را در همه این سال‌ها جبران خواهد کرد. مدتی قبل فهمیدم که با زن دیگری در ارتباط است. وقتی گوشی‌ او را چک کردم متوجه شدم که آن زن، خواهر یکی از هم‌سلولی‌هایش است.

زن جوان ادامه داد: پس از پی بردن به راز خیانت شوهرم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. می‌دانستم که دوباره قصد خلاف دارد. یک شب که شوهرم در حال صحبت با موبایلش بود، مخفی شدم و به حرف‌هایش گوش دادم و متوجه شدم که نقشه سرقت مسلحانه از بانک، صرافی و طلا فروشی را کشیده است. او تلفنی داشت درباره تهیه تعدادی اسلحه برای اجرای نقشه این سرقت‌ها حرف می‌زد. وقتی راز او را فهمیدم تصمیم گرفتم پلیس را خبر کنم.

دفترچه یادداشت

با اظهارات این زن، گروهی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات نامحسوس خود را آغاز کردند.

خیلی زود مشخص شد که گفته‌های زن جوان حقیقت دارد، چرا که مأموران با زیرنظر گرفتن شوهر وی متوجه شدند که آنها قصد دارند به‌زودی نقشه هایشان را عملی کنند. حتی یکی از اعضای گروه برای خرید تعدادی اسلحه به یکی از شهرهای مرزی سفر کرده بود و آنها خانه‌ای را در اطراف تهران اجاره کرده بودند تا به‌عنوان مخفیگاه و مقر اصلی باند از آن استفاده کنند.

این اطلاعات کافی بود تا دستور بازداشت سارقان صادر شود و مأموران در اقدامی غافلگیرانه آنها را که ۶نفر بودند بازداشت کنند.

در بازرسی از پاتوق متهمان، تعدادی اسلحه و یک دفترچه یادداشت کشف شد. داخل دفترچه فهرستی بود از محل‌هایی که دزدان قرار بود به آنجا به‌صورت مسلحانه دستبرد بزنند. در لیست دزدان دستبرد به خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور نیز نوشته شده بود. 

با دستگیری متهمان، تمامی آنها به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

 گفت‌وگو

محمد سرکرده باندی است که قرار بود بزرگ‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر را در پایتخت رقم بزند. او می‌گوید برای اجرای نقشه‌هایشان فکر همه‌چیز را کرده بودند جز لو رفتن ماجرا توسط همسرش.

از کی نقشه‌های سرقت مسلحانه را طراحی کردی؟
چندماه قبل. زمانی که در زندان بودم و دوران محکومیتم را می‌گذراندم.

تو که تخصصت سرقت منزل است چه شد که نقشه سرقت مسلحانه کشیدی؟
می خواستم متفاوت‌تر عمل کنم. می‌خواستم جراتم را به همه نشان بدهم. کارهای بزرگ انجام بدهم تا خانواده‌ام در رفاه و آسایش باشند. می‌خواستم این بار کاری کنم که اگر موفق شدم و دستگیر نشدم، زندگی‌ام تا پایان عمرم تامین باشد و حتی اگر زندانی شدم هم به‌خاطر یک جرم سنگین حبس بکشم نه دله دزدی.

قصد داشتید چند سرقت انجام دهید؟
با دوستانم عهد بسته بودیم که یک ماهه ۱۰سرقت بزرگ انجام دهیم.

نقشه را خودت کشیده بودی؟
با دو نفر از هم سلولی‌هایم نقشه‌ها را کشیدیم. آنها به اتهام سرقت به عنف زندانی بودند. زمان آزادی‌مان یکی بود و قرار گذاشتیم پس از آزادی باند تشکیل بدهیم اما ۳نفر کم بود و نیاز به نیروی بیشتری داشتیم. به همین دلیل رفتیم سراغ اطرافیانمان. من از برادرم کمک خواستم و دوستانم از آشنایان خودشان. به این ترتیب شدیم یک باند ۶نفره. بعد یک خانه در اطراف تهران اجاره و فهرست‌مان را تهیه کردیم. حتی اسلحه هم خریدیم اما قبل از سرقت‌ها دستگیر شدیم.

حالا چرا نقشه‌هایتان را در یک دفترچه یادداشت کردید؟
من دلم می‌خواهد همه‌چیز براساس قانون و منظم پیش برود.

در دفترچه یادداشتتان اسم یک بازیگر و یک خواننده معروف هم نوشته شده بود، ‌چرا آنها را انتخاب کرده بودید؟
خب همه ما می‌دانیم که بازیگرهای معروف و خواننده‌های مشهور وضع مالی خوبی دارند. فردی در زندان می‌گفت همسرش در خانه فلان بازیگر معروف کارگری می‌کرده و می‌گفته وضع مالی بسیار خوبی دارد. ما هم دستبرد به خانه او را در فهرستمان نوشتیم.

کد خبر 556573 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران نقشه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان مراغه مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات و بررسی های به عمل آمده در نهایت ماموران  کلانتری ۱۱ موفق شدند ۳ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در چند عملیات منسجم آنها را دستگیر و به مقر پلیس دلالت دادند.

فرمانده انتظامی مراغه تصریح کرد: در بازجویی های فنی و تخصصی پلیسی متهمان به ۵ فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی یک نفر مالخر اعتراف و ضمن دستگیری مالخر از مخفیگاه آنها موتورسیکلت های سرقتی کشف و پس از شناسايی اموال مسروقه و تاييد مالباختگان اموال به صاحبانشان بازگردانده شدند.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه متهمین دستگیر شده به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی تحویل داده شدند از شهروندان خواست به توصيه های پليس برای حفظ خودرو و موتورسيکلت خود در پيشگيری از سرقت توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک پليس را از طريق تلفن ۱۱۰ مطلع نمايند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان در بیرجند
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری سارقان موتورسیکلت در مراغه
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه