Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری| مشکلات و مصائب آموزش مجازی، نبود زیرساخت آموزش مجازی در بعضی از روستا‌های چهارمحال و بختیاری، مشکلات رفت‌وآمد معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا و درخواست پیگیری تعدادی از مطالبات و انتقادات اولیاء دانش‌آموزان ما را بر آن داشت که فرحناز قائدامینی، مدیر کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری را به یک گفت‌وگوی زنده در فضای اینستاگرام دعوت کنیم و سوالاتی را مطرح نمائیم؛ در زیر مختصری از این گفت‌وگو را ملاحظه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: لطفا گزارشی از روند فعلی آموزش دانش‌آموزان استان ارائه دهید:

با بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه سال جاری روند آموزش به صورت ترکیبی از حضور و استفاده از شبکه شاد به صورت مجازی دنبال می‌شود که دانش‌آموزانی که تمایل به حضور داشتند را شیفت‌بندی کردیم و سعی شد فضای مدارس را به بهترین نحو ضدعفونی کنیم و شرایطی را فراهم آوریم که سلامت دانش‌آموزان به خطر نیافتد.

در زمان بازگشایی مدارس استان میزان حضور دانش‌آموزان 60 درصد در کل استان ارزیابی شد که با گذشت حدود یک ماه این میزان به 37 درصد کاهش پیدا کرد و عمده حضور در مناطق روستایی بوده است

در زمان بازگشایی مدارس استان میزان حضور دانش‌آموزان 60 درصد در کل استان ارزیابی شد که با گذشت حدود یک ماه این میزان به 37 درصد کاهش پیدا کرد و عمده حضور در مناطق روستایی بوده است که مدیران و معلمان در این مناطق و سایر نقاط استان با فداکاری و دلسوزی در مدرسه‌ها حاضر می‌شوند و روند آموزش را پیگیری می‌کنند.

 در هر مدرسه آمار جامعی از وضعیت تک تک دانش‌آموزان در زمینه توانایی استفاده از شبکه‌های مجازی ارائه شد و همه در تلاش برای رفع

مشکلات آن‌ها هستیم.

فارس: بیشترین استقبال حضور دانش‌آموزان در مدارس در چه منطقه‌ای بود و چه تدابیری برای حضور امن دانش‌آموزان اندیشیده شده؟

حدود 70 درصد از میزان حضور دانش‌آموز در مناطق روستایی این استان بوده است و مربوط به منطقه کوهرنگ و لردگان می‌باشد و برای حضور امن دانش‌آموزان به تمامی مدیران مدارس ابلاغ شده که بحث ضدعفونی را مداوم پیش ببرند و دانش‌آموزان را به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری الزام کنند.

طبق بخشنامه جدید آموزش و پرورش هر معلم یا دانش‌آموزی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش دچار علائم سرماخوردگی شد تا 2 هفته از حضور او در مدارس جلوگیری شود

 

طبق بخشنامه جدید آموزش و پرورش هر معلم یا دانش‌آموزی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش دچار علائم سرماخوردگی شد تا 2 هفته از حضور او در مدارس جلوگیری شود و پس از اطمینان از سلامت او اجازه ورود به مدارس را داشته باشد.

آموزش‌هایی نیز از طریق کلاس‌های حضوری و شبکه شاد به دانش‌آموزان و اولیا در خصوص روش‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس داده شده و با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان به صورت مستمر بازدید و بازرسی از سوی آموزش‌وپرورش هر شهرستان و پرسنل مرکز بهداشت صورت می‌گیرد.


فارس: با شیوع این ویروس تعدادی از معلمان این استان نیز در مسیر‌های رفت‌وامد دچار مشکلاتی از جمله نبود سرویس و خودرو‌های عبوری برای رفت‌و آمد شده‌اند آیا برای حمایت از این قشر فداکار نیز تدابیری اندیشیده شده؟

من از همکاران گرامی که با وجود مشکلات مالی  فراوان و حقوق اندکی که کفاف هزینه‌های رفت‌و آمد آن‌ها نمی‌شود خالصانه در راه آموزش‌دانش‌آموزان این استان زحمت می‌کشند و جان خود را به خطر می‌اندازند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

به همه مدارس ابلاغ شده که شورای مدارس این اختیار را دارد که حضور معلمان و دانش‌آموزان را مدیریت کنند

 

به تمامی مدارس ابلاغ شده که با توجه به شرایط  و وضعیت همان مدرسه اقداماتی صورت پذیرد که نه سلامت دانش‌آموزان و معلمان به خطر بیافتد و نه روند آموزش مختل شود لذا به همه مدارس ابلاغ شده که شورای مدارس این اختیار را دارد که حضور معلمان و دانش‌آموزان مدیریت کند و رفاه حال معلمان را نیز در نظر بگیرند.

برای نظارت بهتر بر فعالیت مدارس و روند آموزش و رعایت حقوق دانش‌آموزان و معلمان هر کدام از معاونان آموزش و پرورش به عنوان معاون معین، وضعیت مدارس هر شهرستان را رصد می‌کنند.

فارس: برای دانش‌آموزان روستایی استان که توانایی استفاده از شبکه شاد را ندارند چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

تمامی دانش‌آموزان مناطق روستایی از جهت داشتن تبلت، وجود اینترنت در منطقه خود و توانایی استفاده از شبکه‌ی تلویزیونی آموزش مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و  آن دسته که به هیچ کدام از موارد فوق دسترسی ندارند عمدتا در کلاس درس حاضر می‌شوند و در کنار حضور، درس‌نامه‌هایی توسط آموزش و پرورش طراحی شده که در بین آنان به صورت مستمر توزیع می‌شود.

فارس: شنیده شده بعضی از مدارس روستاهای استان با قطعی آب مواجه شده‌اند آیا صحت دارد؟

با توجه به مشکلات زیرساختی و کمبود آب استان، تعدادی از روستاها دچار قطعی آب شده‌اند که این مشکل در مدارس نیز وجود دارد که مجموعه آموزش‌و پرورش با جدیت پیگیر رفع مشکل قطع آب در این مناطق است و به مدیران این مناطق ابلاغ شده که با وجود مشکلات بتوانند طوری مدیریت کنند که نه سلامت دانش‌آموزان به خطر بیافتد و نه آموزش‌ آن‌ها دچار مشکل شود.

مجموعه آموزش‌و پرورش استان با توجه به شیوع ویروس کرونا تا کنون مبلغ 6 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و حفاظت فردی هزینه کرده است

 

مجموعه آموزش‌و پرورش استان با توجه به شیوع ویروس کرونا تا کنون مبلغ 6 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و حفاظت فردی هزینه کرده است و سعی شده در تمام مدارس استان مشکلی از قبیل نبود مواد ضدعفونی کننده و شوینده وجود نداشته باشد که به حمدالله تا کنون مشکل جدی در این زمینه نداشتیم و موارد جزئی گزارش رسید که به سرعت مشکل مرتفع شد.

فارس: در پایان سخنی با اولیاء و معلمان دارید؟

از تمام اولیاء محترم خواهشمندیم بیش‌ از پیش پیگیر وضعیت آموزش فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل سریعا آموزش و پرورش را مطلع کنند همچنین از تمام مدیران و معلمان دلسوز این استان که فداکارانه و با وجود مشکلات بسیاری از جمله رفت‌وآمد و مشکلات مالی و معیشتی پیگیر آموزش دانش‌آموزان این استان هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/68033/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس چهارمحال و بختیاری معلمان چهارمحال و بختیاری مدارس ابلاغ شده سلامت دانش آموزان استفاده از شبکه دانش آموزان مناطق روستایی آموزش و پرورش روند آموزش حضور دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان