Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:59:37 GMT

برگزاری آزمون اصلح مهارت آموزان در نیمه سوم آذر

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۹۶۱

برگزاری آزمون اصلح مهارت آموزان در نیمه سوم آذر

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص زمان و چگونگی برگزاری آزمون جامع اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: این آزمون نیمه سوم آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی کشور این آزمون همانند سایر آزمون های دانشگاه از طریق سامانه Lms برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با اشاره به غیرحضوری برگزار شدن آزمون جامع تاکید کرد: مهارت آموزان از طریق همین سامانه می توانند به صورت مجازی در آزمون شرکت کنند.

وی بادآور شد: فرایند امنیت رصد هویت مهارت آموزان شرکت کننده در آزمون جامع توسط مرکز هوشمندسازی دانشگاه طراحی شده است.

کچوئیان، تعداد سئوالات گروه های ٢٣ گانه را مشتمل بر ٧٠ سئوال اعلام و در خصوص برگزاری این آزمون برای دو گروه شرکت کننده گفت: ورودی های ماده ۲۸ آزمون استخدامی سال ۹۸ که پودمان آن ها به دلیل شرایط کرونا در سال ۹۹ برگزار شد از جمله گروه های شرکت کننده در آزمون جامع هستند.

وی، تشکیل پودمان های ۱ و ۲ مهارت آموزان در تابستان را علت برگزار شدن آزمون جامع مهارت آموزان در آذر ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: پس از برگزاری آزمون ظرف گذشت ۲۰ روز نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در ادامه از آزمون جبرانی مهارت آموزان سخن گفت و ادامه داد: افرادی که بنا به دلایل مختلف نتوانند در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند می توانند در آزمون جیرانی نیمه دوم اسفند ماه سال جاری شرکت کنند.

وی، از مهارت آموزان سال های قبل به عنوان گروه دوم شرکت کننده در آزمون جامع یاد کرد و گفت: این گروه افرادی هستند که تاکنون نتوانسته اند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند.

کچوئیان،، جمعیت آماری شرکت کننده در آزمون جامع سال جاری را بالغ بر ١٢ هزار نَفَر اعلام و اظهار داشت: آزمون اصلح شامل ۳ بخش است.

وی، بخش نخست این آزمون را شامل ۲۷۵ نمره از هزار نمره نهایی، و مربوط به دوره کارورزی ذکر کرد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: مهارت آموزان ورودی ۹۸ با پشت سر گذاشتن پودمان های مربوطه طی هماهنگی با آموزش و پرورش از اول مهر ماه برای سپری کردن دوره کارورزی وارد نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود شدند تا از آسیب کرونا نیز در امان باشند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بخش دیگر نمره آزمون اصلح را اعمال فعالیت های فرهنگی مهارت آموزان و دارای ۲۷۵ نمره دانست.و تاکید کرد: مهارت آموزان فقط دوره های مهارت معلمی را برای تدریس سپری نمی کنند، بلکه مهارت هایی نظیر امداد و نجات و یا گزارش نویسی را هم کسب می کنند.

وی، مجموع این مهارت ها را محتوای فرهنگی. نامید و گفت: مجموع دو مرحله‌ای که ذکر شد ۵۵۰ نمره و آزمون کتبی آذرماه نیز دارای ۴۵۰ نمره است.

کچوئیان، بخشی هایی از سئوالات آزمون را مربوط به اخلاق حرفه ای، سنجش دانش موضوعی و دانش تربیتی و روش ها و فنون تدریس دانست و در خصوص فرایند برگزاری آزمون جامع سال جاری اظهار داشت: با طراحی سناریوهای متفاوت و ارائه پاسخ های تشریحی در قالب گزینه، مهارت آموز گزینه صحیح را انتخاب خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان امکان تقلب در آزمون متصور است گفت: تردید نکنید که راه های تقلب در این مسیر کاملاً بسته شده است.

کچوئیان، با اشاره به آزمون های برگزار شده پودمان های اول و دوم مهارت آموزان گفت: مسائل امنیتی، طی این دو آزمون به طور دقیق و کامل توسط دانشگاه پیش بینی و در نظر گرفته شد.

با توجه به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با گذر از آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی شوند

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع مهارت آموزان را آخرین مرحله گذر موفقیت آمیز متقاضیان ورود به حرفه معلمی برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی عنوان و تاکید کرد: با توجه به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با گذر از آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی شوند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تمهید اقدامات لازم برای برگزاری آزمونی بدون خطا و اشتباه گفت: با طراحی تعداد سئوالاتی افزون، تلاش بر این است تا سئوال های هر فرد به انضمام ترتیب آن متفاوت با افراد دیگر باشد.

کچوئیان، افزود: در صدد هستیم با تمهید اقدامات لازم از حضور هر فرد در طول برگزاری آزمون نیز اطمینان کامل حاصل شود.

این مقام مسئول، در ادامه در پاسخ به این پرسش که برای صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای معلمی کسب چه میزان نمره ضروری است، گفت؛ هر فرد که در مجموع ۶۵ درصد نمره را کسب کند موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی خواهد شد.

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به میزان اهمیت این گواهینامه اظهار داشت: تبدیل وضعیت معلمان مادامی که موفق به دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی نشوند انجام نخواهد شد.

این مقامرمسئول، مهم ترین وظیفه دانشگاه فرهنگیان را تضمین کیفیت خروجی های این دانشگاه اعلام کرد و گفت: برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان نیز در همین راستا انجام می‌شود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان این گفت و گو تصریح کرد: جزئیات بیشتر در خصوص آزمون جامع مهارت آموزان در خبرها، مصاحبه ها و اطلاعیه های بعدی و همچنین بروشورهای تهیه شده مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان در اختیار جامعه مخاطب قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5045641 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان آزمون استخدامی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران اربعین حسینی اربعین 99 گردشگری کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور دستگیری سارق وضعیت راهها هفته ناجا آتش سوزی ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت کننده در آزمون جامع آزمون جامع مهارت آموزان سرپرست معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان مهارت آموزان برگزاری آزمون معلمی شوند برگزار شد شرکت کنند سال جاری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: هدف اصلی کنفرانس شکل‌دهی و سیاست‌گذاری به اکوسیستم حوزه مهارتی کشور است.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم و این کنفرانس می‌تواند چراغ راهی برای مجریان و برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران برای تحقق اهداف مهارتی کشور باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود نوع، نحوه و کنش نهاد های دولتی و خصوصی در حوزه آموزش‌ها و توسعه برنامه‌های فنی‌حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای افزایش نرخ رشد و توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی‌ها می‌کنند یک دولتی اگر بتواند کم‌تر از دو دهم درصد جی دی پی را افزایش دهد می‌توان گفت دولت موفقی است و این شاخص‌ها شاخص‌هایی است که دائماً مقایسه می‌شوند و محاسبه می‌شوند.

خسرویان تاکید کرد: سیاست‌ها باید ارزیابی شوند سیاست‌های اقتصادی، صنعتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور یکی از این برنامه ها، برنامه حوزه کارآفرینی و مهارت است.

وی افزود: مدل‌های مختلفی در دنیا کار شده است که در طول کنفرانس مقالات ارزشمندی در این زمینه در پنل ها ارائه می‌شود معروف‌ترین مدل فنی و حرفه ای، مدل کشور آلمان است کشوری که اقتصاد قدرتمند و پایدار دارد و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را دنبال می‌کند.

خسرویان افزود: در کشور چین یک چرخش راهبردی اتفاق افتاده است بازی و برنامه‌های آموزشی نخبه پرورانی به برنامه‌های آموزشی انبوه تغییر یافته است که محور آن کالج‌های فنی و حرفه‌ای هستند. کشور چین برنامه‌های جدی در حوزه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌است و چند ده میلیارد به این حوزه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کشور هند نیز به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور، برنامه‌های مفصلی را در حوزه آموزش مهارتی و توسعه برنامه مهارتی طراحی کرده در حقیقت هند خود را پایتخت مهارت جهان معرفی کرده‌است می‌بینیم که همه کشورها برنامه‌های گوناگون دارند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ما در ابتدای برنامه هفتم توسعه هستیم مقام معظم رهبری شعار امسال را بحث تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند اگر جهش تولید بخواهیم یکی از محورهای آن جهش حوزه مهارت در کشور است و باید با همکاری بین دستگاهی و سیاست‌گذاری های دقیق در بالادست بتوانیم برنامه‌های حوزه مهارتی و فنی‌حرفه‌ای را در کشور طراحی کنیم.

وی افزود: امیدواریم در این دو روز به این اتفاقات پرداخته شود افتخار ما این است که از ابتدای دولت سیزدهم در دوره جدید وزارت علوم با توجه وزیر علوم دانشگاه فنی‌حرفه‌ای ارتقای خوبی یافته است و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در نظام آموزش عالی کشور در شاخص‌های مختلف رشد خوبی داشته است.

کد خبر 6085306

دیگر خبرها

  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • ۴۴ هزار دانش‌آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود
  • تحصیل ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای