Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@06:09:49 GMT

دوام یک‌ماهه ویروس کرونا روی برخی سطوح

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۷۰۴۸

دوام یک‌ماهه ویروس کرونا روی برخی سطوح

نتایج یک تحقیقات تازه در مرکز ملی علوم استرالیا نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به صورت طولانی مدت روی سطوح صاف مانند استیل، اسکناس و شیشه باقی بماند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نتایج یک تحقیقات توسط سازمان ملی علوم استرالیا نشان می‌دهد که ویروس کرونا بر روی برخی سطوح تا یک ماه زنده می‌ماند و براین اساس تاکید برشستن دست‌ها و ضدعفونی کردن بسیار با اهمیت ارزیابی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این تحقیقات که سازمان تحقیقات صنعتی و علمی مشترک‌المنافع (CSIRO) آن را منتشر کرده است، سازمان ملی علوم استرالیا گفته است که ویروس کرونا می‌تواند به صورت طولانی مدت روی سطوح صاف و سرد نظیر فولاد، شیشه و اسکناس‌های کاغذی باقی بماند.

طبق این تحقیقات، ویروس کرونا در شرایط آزمایشگاهی (بدون دخالت برخی عوامل مانند اشعه ماورای بنفش) می‌تواند تا سه ساعت در ذرات معلق در هوا باقی بماند.

همچنین میزان ماندگاری ویروس در دما‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است که طبق نتایج این تحقیقات، ویروس در دمای ۴۰ درجه سلسیوس می‌تواند تا حدود ۱۶ ساعت روی پنبه و ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی شیشه، فولاد و کاغذ زنده بماند.

زمانیکه دما را پایینتر و به حدود ۳۰ درجه رساندند مشخص شد که ویروس تا سه روز می‌تواند روی پنبه زنده بماند و روی اسکناس‌ها تا بیش از ۲۱ روز باقی بماند. در دمای ۲۰ درجه سلسیوس، ویروس روی اسکناس تا بیش از یک ماه قابلیت ماندگاری دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 کروناویروس ویروس کرونا باقی بماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟

نیروی سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق، عملیات ترکیبی را با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به اراضی اشغالی انجام داد و اثبات کرد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بامداد ۲۶ فرودین در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونیستی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. این عملیات که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت و نشان داد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

در ادامه در با اشاره به مشروعیت عملیات تنبیهی «وعده صادق» به فهرستی طولانی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته پرداختیم:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا (ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین ۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۱۳- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

کد خبر 745668

دیگر خبرها

  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • شاید گولسیانی تا پایان لیگ با پرسپولیس بماند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • چه کسی دوام می آورد؟(فیلم)
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟