Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، همتی در رأس هیاتی با هدف گسترش همکاریهای بانکی در حوزه مناسبات بازرگانی و دیدار و گفت وگو با مقامات بلندپایه از جمله نخست‌وزیر، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی عراق به بغداد سفر کرده است.
وی در سفر امروز قرار است به ترتیب با «مصطفی غالب مخیف» رئیس کل بانک مرکزی، «سالم جواد عبدالهادی الچلبی» رئیس بانک تجارت، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت و گو کند
این دومین سفر رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عراق در چهار ماه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی 28 خرداد نیز از بغداد دیدن کرد.
وی در سفر قبلی خود با نخست‌وزیر، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر دارایی عراق درباره مناسبات مالی و اقتصادی و توسعه روابط دو کشور دیدار و گفت‌ و گو کرده بود.
همتی در پایان دیدار خود با وزیر دارایی عراق در مصاحبه  اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفته بود که طرف عراقی برای پرداخت همه مطالبات مالی ایران اعلام آمادگی کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخش مهم رایزنی‌ها و گفت وگوهای خود را مرتبط با مطالبات مالی ایران در نتیجه فروش انرژی (گاز و برق) به عراق دانست.
همتی همچنین در دیدار «علی محسن اسماعیل الحلاق» همتای عراقی خود گفته بود که دو طرف درباره به‌کارگیری ساز وکار مشترک برای شتاب در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ایران از محل مطالبات پولی کشورمان توافق کردند.
وی افزود که بر اساس تفاهم گذشته میان دو کشور، پیش‌بینی شده بود، از منابعی که در کشور عراق داریم برای خرید کالاهای غیرتحریمی و اساسی استفاده کنیم؛ در این دیدارها نیز به تفاهم‌های خوبی دست یافتیم.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر خرداد گذشته خود به دیدار نخست‌وزیر عراق رفت و الکاظمی در این دیدار گفته بود که شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت مطالبات مالی ایران حل شود.

برچسب‌ها عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عراق مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عراق مصطفی الکاظمی عبدالناصر همتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عراق مصطفی الکاظمی اخبار کنکور کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رئیس کل بانک مرکزی وزیر دارایی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار

مجید چگنی در حاشیه امضای تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق گفت: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چند دور مذاکره با طرف عراقی در تهران و بغداد برای تمدید صادرات گاز ایران به عراق انجام دادیم که سرانجام نهایی شد.

وی افزود: از آغاز قرارداد بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به کشور عراق صادر کرده‌ایم.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق با بیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده نیز از ایران گاز خریداری می‌کنیم، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق  نیاز مبرمی به گاز ایران دارند.

وی اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیاز‌های ما را فراهم کرده است.

بر پایه این گزارش، قرارداد صادرات گاز ایران به بغداد در سفر معاون وزیر نفت در امور گاز به بغداد و در محل وزارت برق عراق امضا و به مدت پنج سال تمدید شد.

عراق روزانه به ۳۵ هزار مگاوات برق نیاز دارد که به‌دلیل شرایط کنونی این کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق با گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • دیدار اسماعیل هنیه با رییس مجلس
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد/ استقبال وزیر امور خارجه از رئیس دفتر سیاسی حماس
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی حماس امروز به تهران می آید | دیدار اسماعیل هنیه با امیر عبداللهیان