Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه و تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی ایلام به منظور جلوگیری از خام فروشی، افزایش حجم تولید در زنجیره ارزش، ایجاد رونق صنایع پایین‌دستی و اشتغالزایی از راهبردی‌ترین برنامه‌های استان برای توسعه اشتغالزایی است.

وی افزود: با راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام خوراک مورد نیاز برای ایجاد صنایع‌پایین دستی فراهم می‌شود که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای استفاده از این خوراک ایجاد واحد پلی‌پروپیلن(p.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

p) است.

استاندار ایلام یادآور شد: ایجاد یک پارک با ۶ زون (منطقه) برای ایجاد صنایع پایین‌دستی واحد پلی‌پروپیلن در دستور کار قرار گرفته است که در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع ایجاد خواهد شد، در هر زون ایجاد ۱۶ کارخانه پیش‌بینی شده است که در مجموع ۹۶ کارخانه در این مجمتع بزرگ راه اندازی خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان در پارک پلی‌پروپیلن ایلام

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آب، برق، گاز و راه دسترسی و سایر لوازم در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد و مجوزهای لازم نیز در حال صدور است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدون دغدغه در این زمینه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: فراخوان سرمایه‌گذاری در این واحد صادر شده و هلدینگ ایرانیان نیز آمادگی خود را برای مشارکت ۴۰ درصدی در این پارک اعلام کرده است، ضمن اینکه تعدادی از ایلامیان که با شرکت‌های نفت و گاز خارج از ایران همکاری می‌کنند برای مشارکت در این پروژه آمادگی خود را ابراز داشته‌اند.

ایجاد ۹ هزار شغل پایدار با راه‌اندازی پارک پلی‌پروپیلن ایلام

استاندار ایلام گفت: پارک پلی‌پروپیلن ایلام در مراحل ساخت برای حدود هفت هزار نفر شغل ایجاد می‌کند و در صورت بهره‌برداری نهایی نیز فراهم کردن ۹ هزار شغل پایدار در آن پیش بینی‌شده است.

سلیمانی‌دشتکی مجموع بیکاران استان را در شرایط کنونی حدود ۱۵ هزار نفر عنوان کرد که با بهره‌برداری نهایی از طرح‌های در دست اجرای حوزه نفت و گاز استان ایلام تحول بزرگی در زمینه اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ظرفیت پارک پلی‌پروپیلن ایلام بالغ بر ۳۵ هزار تن است که سبب اشتغال مستقیم چهار هزار و ۸۳۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۹ هزار نفر خواهد شد، حجم سرمایه‌گذاری برای احداث این پارک بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

واحد ۱۵۰ هزار تنی PP ایلام هم اکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت دارد که طبق برنامه زمان‌بندی نصب آن در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و با بهره‌برداری از این طرح در سه ماهه نخست سال حدود ۳۵ هزار تن از محصول این واحد به پایین‌دست منطقه اختصاص داده خواهد شد.

پروپیلن یکی از محصولات کلیدی و پایه صنعت پتروشیمی برای تولید محصولات میانی و پایین دست به شمار می‌رود و به دلیل دارا بودن زنجیره ارزش به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی محسوب می شود، این ماده بعد از اتیلن رتبه دوم پرمصرف ترین الفین را به خود اختصاص داده و مهمترین مشتقات پروپیلن به ترتیب، پلی پروپیلن، پروپیلن اکساید، آکریلونیتریل، آکریلیک اسید، کیومن، دو اتیل هگزانول، بوتانول و ایزوپروپانول است.

پلیمر پلی‌پروپیلن که به اختصار PP نامیده می‌شود با ۶۶ درصد بیشترین سهم از حیث میزان مصرف در زنجیره ارزش پروپیلن، دارایی کاربرد بسیار وسیع در طراحی محصول است.

پلی پروپیلن در صنایع خودروسازی ، اسباب‌بازی، تولید فیلم و ورق، صنایع بسته‌بندی شیرینی و شکلات، فیلم‌های گرافیک و چاپ، شیت‌های تولید فیلم‌های بسته‌بندی مواد غذایی، فرش و موکت، پارچه لباس‌های عایق گرما و سرما، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله صنعتی و ساختمانی، لوله‌های فاضلاب، انواع کابل و سیم، لوازم الکتریکی و الکترونیکی و لوازم خانگی کاربرد دارد.

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی پتروشیمی استان ایلام اشتغال زایی نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی پتروشیمی استان ایلام اشتغال زایی نفت قاسم سلیمانی دشتکی پتروشیمی استان ایلام اشتغال زایی نفت اخبار کنکور پارک پلی پروپیلن ایلام سلیمانی دشتکی پایین دست خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ حسن عبدالله زاده گفت: ماموران پاسگاه هولار شهرستان ساری در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد اختلال در نظم و امنیت تفرجگاه جنگلی سکوتپه این شهرستان با ایجاد نزاع و درگیری توسط افرادی ناشناس و ترک محل توسط آنها، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.   او افزود: ماموران پاسگاه هولار ساری پس از تلاش بی وقفه چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه را شناسایی و موضوع را با مرجع قضایی هماهنگ کردند.   فرمانده انتظامی ساری از دستگیری هر چهار متهم دراقدامی غافلگیرانه در کمترین فرصت ممکن خبر داد و گفت:ماموران پاسگاه هولار متهمان را پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان