Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان از تخریب ۱۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، در روستا‌های شوراب صغیر، چم زین، چلوان، چمعالی، چم چنگ، چم کاکا، سوادجان، مارکده و قوچان با حضور سرهنگ باقری فرمانده یگان حفاظت سازمان و همکاری اداره امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر خاک کشاورزی دستخوش تغییرات شود و یا به هر نحوی از بین برود برگشت ناپذیر بوده و قابلیت کشت را از دست می‌دهد و این گونه زمینه ساز تهدید منابع خاکی و در نهایت ایجاد خطر امنیت غذایی برای تغذیه کشور می‌شود، بنابراین حفاظت از حریم اراضی کشاورزی مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در خصوص به دام افتادن ایشان در دام سودجویان است.

بیشتر بخوانید

هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز ممنوع است

احمدزاده از مردم شهرستان سامان درخواست کرد: از طریق سامانه ۱۳۱ جهادکشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و همچنین پیش از اقدام به هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوز‌های لازم و قانونی از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تغییر کاربری غیر مجاز امنیت غذایی اراضی زراعی و باغی کاربری اراضی تغییر کاربری اراضی زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا هفتم فروردین در تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

سرهنگ مسلم مویدی هفتم فروردین افزود: در این راستا ۳۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که بیشترین آن، ۱۶ مورد مربوط و به شهرستان خرم‌آباد بود.

وی اظهار کرد: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند.

این مسئول گفت: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مویدی افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی