Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که ۷.۷ میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند، گفت: دولت بخش تولید مسکن را رها کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  حمیدرضا حاجی بابایی در باره علت طولانی شدن اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: همیشه در اینگونه موارد نخستین موضوعی که طرح می شود برخورد جدی است، اما باید توجه داشت که هر گونه سیاستگذاری که لطمه به روند خانه سازی بزند، مضر است و در طراحی و اجرای قوانین باید به این امر دقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه وام مسکن قطعا برای خانه دار شدن کافی نیست، افزود: دولت مبالغ زیادی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و آثار آن اختصاص داد و اکنون 20 هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این مبلغ را با همین روند پرداخت کنند، به 700 هزار نفر وام پرداخت می شود در حالیکه در کشور  7 میلیون و 700 هزار مستاجر داریم که 2 میلیون نفر از آنها در اولویت هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای پرداخت وام ودیعه مسکن به این 2 میلیون نفر 60 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، تصریح کرد: اگر رقم وام ها دو برابر شود دولت به 120 هزار میلیارد تومان بودجه برای این 2 میلیون نفر نیاز دارد که رقم بسیار بالایی است.

حاجی بابایی گفت: بانک باید برای پرداخت وام اراده داشته باشد و وقتی مسئولیتی بر عهده کسی گذاشته می شود باید منابع آن نیز تامین شود.

وی با بیان "اگر بتوانیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم بسیاری از مشکلات حل می شود"، افزود: اگر طی 7 سال اخیر ه رسال یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تحویل می‌شد، امروز گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت ارز و... را نداشتیم.

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که می‌زنم هیچ شائبه سیاسی ندارد و مباحث کارشناسی است. ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این‌که بخش تولید مسکن را فعال کنیم. این خواسته مردم ایران است.

سنگ اندازی برخی بانک ها پیش پای مستأجران/ به کارگران وام ودیعه مسکن نمی‌دهیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور وام مسکن رئیس جمهور وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقایای موشک های ایرانی در شهرک های صهیونیست نشین! | تصاویر

دریافت 337 KB

به گزارش همشهری آنلاین‌،در پی حمله پهپادی ایران به اسرائیل بقایای موشک ایرانی در خیابان‌های شهرک‌ صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی را مشاهده می‌کنید که با توجه به قطر موشک به نظر می‌رسد متعلق به یک موشک بالستیک است.

کد خبر 844248 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها ایران و اسرائیل هواپیما - پهپاد اسرائیل خبر ویژه موشک دفاع - موشک رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد/ کنترل بازار اجاره‌بها
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد
  • موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند
  • عکس یادگاری یک شهرک‌نشین اسرائیلی با موشک ایرانی!
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • بقایای موشک های ایرانی در شهرک های صهیونیست نشین! | تصاویر
  • بقایای موشک ایرانی در خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست نشین + فیلم