Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای طرح پزشک خانواده شهری را در راستای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت: اصول و مبانی این طرح؛  اختصاص یک پزشک برای هر شهروند به عنوان وکیل سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح پیش بینی شده که هر ۴ هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار گیرند، گفت: پزشکان حاضر در این طرح،  دوره های آموزشی مربوطه را بصورت آنلاین می گذرانند و سپس به عنوان وکیل سلامت مردم انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد : پزشک خانواده فردی است که در مطب یا مرکز بهداشتی و درمانی فعالیت ‌می‌کند و عهده‌دار ارائه و مدیریت خدمات سلامتی سطح اول شامل ویزیت، ثبت اطلاعات در پرونده سلامت، پیگیری درمان، ارجاع ‌به متخصص، مدیریت سلامت و غیره است. ‌

حیدرزاده با بیان اینکه مدل این طرح، واگذاری امور به بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات به مردم از طریق بخش خصوصی انجام می شود و هزینه آن توسط دولت و متناسب با سرانه هر فرد به آن مجموعه خصوصی که مسئولیت شهرستان را عهده دار است، پرداخت می گردد.

وی افزود: خدماتی که افراد می‌توانند از پزشک خانواده درخواست کنند، ‌شامل؛ پیشگیری، تمام اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، انجام آزمایش‌های تشخیصی، تصویربرداری، درخواست مشاوره و پیگیری است. ‌

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش "مرکزی و رودبنه" می باشد.

برچسب‌ها رشت طرح پزشک خانواده لاهیجان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت طرح پزشک خانواده لاهیجان گیلان رشت طرح پزشک خانواده لاهیجان گیلان اخبار کنکور پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۶۰۰ سی‌سی قاچاق در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ حمید محمدی‌نسب با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی و پایش نامحسوس برخی از اصناف، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک را در یک واحد صنفی مشاهده کردند، گفت: پس از بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد، موتورسیکلت مورد نظر هوندا CBR ۶۰۰ سی‌سی بدون مدارک و قاچاق است.
فرمانده انتظامی لاهیجان از توقیف این موتورسیکلت و معرفی متهم ۳۸ ساله به مرجع قضائی خبر داد و گفت : کارشناسان ارزش تقریبی موتورسیکلت قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • توقیف ۶۰۰ سی‌سی قاچاق در لاهیجان
  • بالاترین خدمت به مردم ، کمک به خانه دارشدن خانواده ها
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان