Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@06:08:06 GMT

سرجمع هزینه‌های شروع یک زندگی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۹۱۸۱

سرجمع هزینه‌های شروع یک زندگی چقدر است؟

هزینه شروع یک زندگی در ایران چقدر است؟ برای ازدواج یک زوج حداقل هزینه مورد نیاز چقدر می‌تواند باشد؟

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه به نقطه کشور در شهریورماه امسال بیش از ۳۴ درصد بود. یعنی در شهریور ماه امسال، خانوار‌های کشور به طور میانگین ٣۴ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند، اما «تورم واقعی اقلام و کالا‌های مصرفی خانوار» در این بازه زمانی یکساله، خیلی بیشتر از این اعداد به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که فقط تا پایان بهار امسال یعنی تا خرداد ماه، قیمت لوازم خانگی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد گرانی را تجربه کرده است؛ بعد از آن در تابستان این روند گرانی ادامه یافته تا جایی که تا پایان شهریور، تورم کلی لوازم خانگی – محاسبه شده از فروردین ماه سال جاری یا اسفند گذشته تا پایان شهریورماه- به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است.

در نتیجه امسال برای خرید یک سبد ثابت از لوازم خانگی، حداقل باید دو برابر سال قبل هزینه کرد. حال اگر بسیاری از کالا‌های کمتر ضروری نیز چشم‌پوشی شود برای قشر متوسط جامعه ممکن است هزینه خرید جهیزیه عروس چیزی بین ۴۹ تا ۷۰ میلیون تمام شود.

کالا‌های غیرضروری که هیچ!

حال قصد داریم هزینه خرید کالا‌های ضروی را با هم برآورد کنیم. به طور مثال اگر به وسایل ضروری بسنده کنیم بر اساس نرخ کالا‌ها در سامانه ۱۲۴ و تحقیقات میدانی به این جمع‌بندی می‌رسیم:

یخچال فریزر ایرانی ۸ میلیون تومان، اجاق گاز فردار ایرانی ۴ میلیون تومان، لباسشویی ایرانی ۵ میلیون تومان، یک دست مبلمان ساده ۶ میلیون تومان، تخت و سرویس خواب ۴ میلیون تومان، دو تخته فرش ۵ میلیون تومان، تلویزیون ۴ میلیون تومان، پنکه یک میلیون تومان، جاروبرقی ۲ میلیون تومان، اتو یک میلیون تومان، غذا ساز ۳ میلیون تومان، ظروف غذاخوری ۲ میلیون تومان، سرویس معمولی قاشق و چنگال ۵۰۰ هزار تومان، سرویس قابلمه ایرانی هفت پارچه ۷۰۰ هزار تومان، سرویس پلاستیکی آشپزخانه ۵۰۰ هزار تومان، تلفن ۵۰۰ هزار تومان، وسایل خرده ریز مثل روفرشی، چاقو، سشوار، زودپز، فلاکس، حوله و ... ۲ میلیون تومان.

حالا بیاییم قیمت همین کالا‌های را با هم جمع بزنیم. در مجموع، این کالا‌های ساده ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند. اگر هدف خرید اجناس خارجی باشد قیمت همین وسایل تا ۵ برابر هم می‌تواند افزایش پیدا کند. اگر وسایل دیگری هم مثل ماکروویو، ماشین ظرفشویی، میزآرایش، کمد، قالیچه، بوفه و … هم به این لیست اضافه شود حداقل چیزی حدود ۷۰ میلیون تومان باید در نظر گرفت.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد با بالا رفتن نرخ ارز، خرید و فروش لوازم خانگی با گرانی و رکودی قابل توجه روبروست. واردات لوازم خانگی به شدت افت کرده و نیاز بازار داخل بیشتر از تولیدات است و این عدم تناسب در عرضه و تقاضا قیمت‌ها را به شدت بالا برده است.

فعالان بازار می‌گویند کالا‌های ایرانی مشتریان تضمین شده خود را دارند، اما اقلام قاچاق به دلیل کمتر بودن قیمت، گوی سبقت را می‌ربایند و بسیاری ترجیح می‌دهند این اقلام را خریداری کنند. این در حالی است که ریسک خرید کالا‌های برقی قاچاق بسیار بالاست؛ به طوری که ممکن است حتی در هنگام خرید هم کالای قلابی یا خراب به مشتری فروخته شود که هزینه‌های جبران‌ناپذیری را برای خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

یکی از فعالان بازار در پاسخ به این سوال که خرید کالا برای جهیزیه چقدر آب می‌خورد؟ گفت: الان دیگر خانواده‌ها مجبورند با هر قیمتی کالا‌های مورد نیاز جهیزیه را بخرند، چون این روز‌ها معضل اصلی نبود کالا است. حتی جنس خود ما هم جور نیست و برای جور شدن جنس باید به چندین مغازه مراجعه کنیم و گاهی اوقات حتی این کار هم بی‌نتیجه است. علاوه بر این نارضایتی در میان فعالان بازار بسیار زیاد شده است به طوری که اغلب فروشندگان از وضعیت موجود نگران هستند.

«حمید رضا غزنوی»، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در تابستان امسال درباره تاثیر ممنوعیت واردات بر تولید لوازم خانگی گفته بود: متأسفانه اکنون ارز آزاد حاصل از صادرات برای واردات مواد اولیه و قطعات به تولید‌کنندگان داخلی نمی‌رسد و در مقابل قاچاقچی به راحتی با این ارز کالای قاچاق را وارد می‌کند؛ یعنی عملا به جای اینکه برای تولید یک یخچال سایدبای ساید ۳۰۰ دلار ارز مورد نیاز تولید‌کنندگان داخلی را تامین کنیم، قاچاق‌چیان به راحتی برای واردات قاچاق این کالا ۲ هزار تا ۳ هزار دلار ارز از کشور خارج می‌کنند و به نوعی سوءمدیریت در تولید و عرضه لوازم خانگی را شاهد هستیم.

مخارج آقای داماد

اگر به خاطر همه‌گیری بیماری کرونا از مخارج مراسم چشم پوشی کنیم داماد با ۵۰ میلیون وام ازدواج تنها می‌تواند یک آپارتمان کوچک رهن و اجاره کند که بسته به منطقه و متراژ خانه، مبلغ رهن و اجاره متفاوت است. به طور مثال بر اساس آگهی‌های درج شده برای رهن و اجاره یک واحد ۵۷ متری ۱۰ سال ساخت ۵۰ میلیون ودیعه باید پرداخت شود.

این در حالی است که از هزینه خرید حلقه، لباس، مراسم و سایر هزینه‌ها چشم‌پوشی شود که اگر فقط قصد خرید یک حلقه طلای ۵ گرمی ناقابل را داشته باشد بیش از ۷ میلیون تومان برای آن باید هزینه کند.

سرجمع هزینه‌های شروع یک زندگی

هر چند در این روزگار مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای تامین یک جهیزیه یا رهن یک آپارتمان نقلی برای گروهی هیچ باشد، اما برای عده بسیاری که حقوق ماهانه آن‌ها دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (حداقل حقوق طبق قانون کار) و حتی کمتر است؛ این مبلغ بسیار بالا به نظر می‌رسد. چرا که در این میان وام ازدواج هم تنها بخش ضروری هزینه‌ها را می‌تواند پوشش دهد.

گذشته از آن اقساط وام ازدواج نیز با توجه به هزینه‌های جاری معیشت خانوار نسبتا بالاست به طوری که بازپرداخت وام ازدواج ۷ ساله است و تقریبا اقساط آن ۶۵۰ هزار تومان برای هر یک از زوجین خواهد بود و با احتساب کارمزد ۴ درصد حدود ۲ میلیون تومان سود بابت پرداخت این وام از هر نفر دریافت خواهد شد.

به بیان دیگر اگر زوجین هر دو شاغل باشند و مجموعا ۴ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بر فرض هزینه اجاره نداشته باشند. با ماهی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌توانند زندگی خود را زیر یک سقف آغاز کنند. این در حالی است که با ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج فقط وسایل ضروری زندگی را فراهم کنند و از هرگونه هزینه غیرضروری بپرهیزند.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: ازدواج تورم وام ازدواج گرانی خرید جهیزیه قیمت لوازم خانگی ۲ میلیون تومان ۴ میلیون تومان لوازم خانگی وام ازدواج هزار تومان هزینه ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای کاشت نهال، تا ۱۵ الی ۲۰ اردیبهشت فرصت دارید البته در شهرهای بسیار سرد، این زمان تا خرداد ماه نیز ادامه دارد. پس تا فرصت باقی است، اقدام به کاشت نهال کنید.

گردو میوه‌ای است که در گذشته باید برای به ثمر رسیدن آن ۱۰ سال منتظر می‌ماندید ولی امروزه با پیشرفت علم نوین کشاورزی و اصلاح نژاد ژنتیکی نهال، این میوه ارزشمند تبدیل به یک سرمایه گذاری بسیار سود آور و پر بازده شده است.

امروزه پرورش و کاشت این نهال و ثمر دادن این درخت ارزشمند یک سرمایه گذاری بدون ریسک بوده و موفقیت مالی در این سرمایه گذاری قطعی است. سود سالانه از این باغ، می‌تواند هر باغداری را به سود واقعی برساند. کافیست با یک عزم محکم و با استفاده از راهنمایی متخصصین این صنعت پر سود، همین الان دست به کار شوید و اقدام به کاشت نهال گردو کنید.

قیمت نهال گردو

شرکت بزرگ جایا کالا در بخش‌های مختلف و همراه با تیم متخصص خود، در صنعت تولید نهال گامی بزرگ برداشته و اقدام به تولید انبوه نهال گردو در رقم‌های مختلف کرده است. وقتی تولید بالا باشد، درخواست‌های بازار را هم می‌توان به راحتی تأمین کرد. این امر باعث می‌شود با برنامه ریزی های اساسی و رعایت استانداردهای مختلف هم کارآفرینی ایجاد کرد و هم قیمت منصفانه‌ای را برای محصول تعیین کرد. خوشبختانه تلاش‌های مهندسین متخصص شرکت جایا کالا در هدف ارزان کردن نهال گردوی اصلاح شده باکیفیت بالا نتیجه داده و این نهال‌ها با قیمت‌های منصفانه در کنار کیفیت عالی به باغداران عزیز عرضه می‌شود.

گامی که برای تعیین قیمت‌های پایین در یک جامعه برداشته می‌شود؛ شامل چندین مرحله است و هدف از تمام این مراحل، تأمین نیازهای جامعه با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن است. اگر بتوانیم هزینه‌های تولید را پایین بیاوریم، محصولات تولیدی نیز با قیمتی پایین به دست مشتریان خواهد رسید و در نتیجه گردوی تولیدی این نهال‌ها با قیمتی پایین‌تر به بازار عرضه خواهد شد. درنتیجه نوعی ترویج ارزان فروشی رقم خواهد خورد. در کل هرم ترویج ارزان فروشی به این شکل خواهد بود: مرحله اول تولید نهال با کیفیت با قیمت پایین و سپس احداث باغ گردو با قیمتی مناسب و در نتیجه تولید محصول گردو با قیمتی مقرون به صرفه که توانایی خرید گردو برای مردم کشور را فراهم خواهد کرد.

چه نوع نهال گردویی برای شهر من مناسب است؟

این سوالی است که تقریباً همه مشتریان عزیز موقع تماس از ما می‌پرسند. پاسخ این سوال با ذکر چند نکته مهم خودبه‌خود داده می‌شود. باید بدانید که برای مناطق مختلف کشور عزیزمان ایران نهال‌های مخصوص خود را دارند. که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

برای خرید نهال ابتدا باید اطلاعاتی از منطقه خودتان داشته باشید و اگر هم ندارید با یک جستجوی ساده در گوگل، اطلاعات کاملی منطقه خود به‌دست آورید. اولین نکته‌ای که باید بدانید، میزان ارتفاع منطقه شما از سطح دریا است. دومین نکته فهمیدن میزان دمای هوای منطقه شما در طول سال است. سومین مورد فهمیدن میزان رطوبت منطقه شما است. چهارمین نکته نیز انتخاب بهترین نهال گردو برای منطقه شما است.

در این مقاله انواع مختلفی از گردو را به شما معرفی می‌کنم که در طول تجربه چندین ساله نهالستان فروشگاه جایا کالا، بالاترین درصد رضایت خریداران را کسب کرده‌اند.

انواع نهال گردو

۱. نهال گردو ژنوتیپ برتر در تیپ‌های مختلف:

مناسب برای مناطق سرد سیری، نیمه سردسیری و معتدل

کاشت در ارتفاعات بین ۰ تا ۳ هزار متر از سطح دریا

باردهی از سال اول (البته حتماً باید سال اول همه بار گردو را قیچی کنید تا تمام تغذیه نهال از خاک برای تنومند شدن نهال استفاده شود)

بلوغ این نهال از ۴ سالگی به بعد است

در بین همه تیپ‌ها تیپ ۹ بهترین بازخورد را دارد چرا که گردو های این نهال هم پرچرب بوده و هم درشت‌تر و با کیفیت‌تر هستند

این رقم هم نژاد ایرانی دارد هم کانادایی که با اصلاح ژنتیکی و ترکیب ژن کانادایی، این نهال پر ثمرترین درخت در بین همه درخت‌های گردو شده است

۲. نهال گردو فرنور:

این نهال یک نژاد فرانسوی است

کیفیت بسیار بالایی دارد

در مناطق نیمه سرد سیری معتدل و سرد سیری به‌خوبی جواب می‌دهد

در ارتفاعات ۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا بهترین باردهی را ارائه می‌دهد

۳. نهال گردو چندلر:

این نهال مناسب مناطق سردسیری است

در ارتفاعات ۰ تا ۱۲۰۰ متر، بهترین نتیجه را می‌دهد.

۴. نهال گردو پکان:

این نهال نژاد آمریکایی دارد

بسیار حساس به سرما است

فقط در مناطق گرم‌سیری به‌خوبی رشد می‌کند

این نهال بیشتر از ۷ سال زمان می‌برد تا باردهی داشته باشد

۵. نهال گردو فرانکت و فرانت:

این نهال‌ها باردهی خوبی دارند

مناسب سرد سیری هستند

این نهال‌ها را عمدتاً برای گرده افشانی انتخاب می‌کنند ولی خوشبختانه با علم نوین باغداری و اصلاح نژادهایی که روی نهال انجام شده، امروزه بدون نیاز به گرده افشان اکثر نهال‌ها باردهی می‌کنند و خود گرده افشان هستند. به‌عنوان مثال گردو ژنوتیپ کانادایی تیپ ۹ می‌تواند بدون نیاز به گرده افشان، بالاترین باردهی را نسبت به بقیه گردو ها ارائه دهد.

این نهال وقتی به سن بلوغ می‌رسد تا ۱۷۰ کیلو در هر درخت می‌تواند باردهی داشته باشد

رقم‌های گردو زیاد است که در این مقاله نمی‌توان به همه آنها پرداخت اگر مایل به مطالعه مقالات بیشتر هستید، می‌توانید روی لینک نهال گردو کلیک کنید و از مقالات نهال‌های گردو در سایت بازدید کنید. مقالات نهال گردو توسط متخصصین شرکت تهیه و تنظیم شده اند تا اطلاعات لازم را در مورد نهال گردو به کاربران ارائه دهند. همواره می‌توانید با شماره‌های ثبت شده در سایت، با مهندسین شرکت در تماس باشید، و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سخن آخر

نهالستان شرکت جایا کالا دو هدف مهم را دنبال می‌کند اولین هدف ارائه نهال با قیمت بسیار منصفانه با کیفیت عالی و هدف دوم ترویج ارزان فروشی نهال در حمایت از باغداران عزیز و منابع طبیعی کشور است. متخصصین نهال همواره آماده پاسخگویی به هموطنان عزیز هستند. در شرکت جایا کالا تا به امروز ۳۷۰ نوع نهال موجود است که می‌توانید برای مشاوره و خرید نهال، با ما در تماس باشید.

خدا را شاکریم که امسال باران رحمت، اکثر نقاط کشورمان را سیراب کرد. امسال با هدیه خدا به زمین‌ها و باغات کشاورزان و با کاشت نهال‌های اصلاح شده شرکت جایا کالا، می‌توانید باغی پر محصول و پر برکت داشته باشید.

شماره‌های تماس:

مدیریت: ۰۹۱۰۴۱۶۲۵۲۰ ساعت پاسخ گویی ۲ ظهر تا ۱۰ شب

مدیر فروش: ۰۹۳۵۹۷۶۳۸۷۶ ساعت پاسخ گویی ۸ صبح تا ۱۰ شب

مدیر فروش: ۰۹۳۳۷۸۳۸۷۸۰ ساعت پاسخ گویی ۸ صبح تا ۵ عصر

کارشناس: ۰۹۲۱۴۴۵۲۴۵۶ ساعت پاسخ گویی ۲ ظهر تا ۱۰ شب

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6079668

دیگر خبرها

  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • باخت زندگی تاوان یک اعتماد
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • هزینه ویزیت سگ، گربه و پرنده های خانگی: شروع قیمت از ۴۰۰ هزار تومان (عکس)
  • خرید نهال گردو با تخفیف ۸۰ درصدی و قیمت ۴۰ هزار تومان
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور