Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@21:29:31 GMT

وضعیت البرز خطرناک است/ 713 کرونایی بستری هستتد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۹۳۵۷

وضعیت البرز خطرناک است/ 713 کرونایی بستری هستتد

ساره محمدی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه وضعیت کرونایی  البرز  خطرناک است، گفت: با توجه به شیوع کرونا، در ۲۴ ساعت گذشته  ۷۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند و در صورت استمرار این وضعیت، ممکن است با کمبود تخت های بستری و آی سی یو برای بیماران مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قرار داشتن ۳۰ استان کشور از جمله البرز در وضعیت قرمز کرونایی، بیان کرد:  متاسفانه آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در البرز رو به افزایش است و سراسر استان های کشور  در وضعیت مشابهی قرار دارند.

 محمدی ضمن درخواست از  مردم برای رعایت جدی و بیشتر توصیه های بهداشتی، افزود: با توجه به  شرایط موجود محدودیت های هفته گذشته همچنان  ادامه دارد. اما بیش از محدودیت های ابلاغی، رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم در کاهش شیوع بیماری موثر خواهد بود.

وی  یادآورشد: برای مقابله با بیماری کرونا فعلا هیچ  واکسنی نداریم و تنها ابزار ایمن سازی، رعایت اصول بهداشتی است. در این راستا شهروندان توجه داشته باشند؛ از تجمع و حضور در مراکز سرپوشیده و غیرضروری بپرهیزند. بدون ماسک از منزل خارج نشوند و رعایت همه موارد بهداشتی از جمله  شستشوی دست‌ها را در اولویت قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هیچ دستورالعمل ابلاغی به اندازه رعایت موارد بهداشتی توسط مردم در مقابله با کرونا کارساز نیست؛ از مردم خواست، در تعطیلات آخر هفته از مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند تا شاهد افزایش شیوع کرونا در البرز نباشیم.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی البرز پیشنهاداتی برای افزایش محدودیت ها  به ستاد کرونای استانی ارائه کرده است، گفت:  تعطیلی کلیه مراکز تفریحی و خرید،  رستوران ها، کافی شاپ ها و غیره در سراسر استان  از ستاد کرونای البرز درخواست شده که  قرار است این موارد به ستاد کرونای کشوری اعلام و در صورت تایید،  محدودیت های بیشتری در استان اعمال شود که هنوز پاسخی در این خصوص از ستاد کرونای استان، دریافت نشده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز دانشگاه علوم پزشکی درمان بیماران بستری ستاد کرونای محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد که وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامعباس ترکی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد که وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود، متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یک ساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمائید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرمهای پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتاً مورد پیش‌بینی قرار گیرد.»

کد خبر 739276

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • نظارت مستمر بر سرویس‌های بهداشتی استان در محور‌های مواصلاتی گردشگری
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • هوای شهرستان‌های زیرکوه در وضعیت خطرناک
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • ۱۲۴ بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی البرز انجام شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود