Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ورود عشایر از اواسط اردیبهشت ماه به استان اصفهان اظهار داشت: جامعه عشایر شامل ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار است که ۲۷ هزار از ایل قشقایی، ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و سه هزار نفر هم عشایر عرب جرقویه اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: عشایری که برای گذراندن ییلاق از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان طبق شیوه نامه های  بهداشتی در ۳۰۰ نقطه استان اصفهان واقع در شهرستان‌های سمیرم، دهاقان، شهرضا، چادگان، فریدونشهر و فریدن مستقر شدند، به تدریج در حال خروج از استان اصفهان هستند.


تولیدات عشایر در اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه خروج عشایر از استان اصفهان تا پایان مهرماه رقم می‌خورد، اضافه کرد: این عشایر با دارا بودن یک میلیون راس دام، یک هزار تن گوشت قرمز تولید و تولیدات زراعی، باغی، لبنی و صنایع دستی نیز از دیگر دستاورد‌های آن‌ها در طول مدت اسکان در استان اصفهان بوده است.

او با اشاره به اینکه یک هزار کیلومتر ایل راه در مسیر عشایر بازگشایی و ساماندهی شد، گفت: این عشایر ۳۰ هزار هکتار اراضی و باغات در استان اصفهان دارند و ۴۲ هزار تن تولیدات زراعی و ۹۲ هزار تن هم تولیدات باغی برای استان اصفهان داشتند.

شیشه فروش به تولیدات صنایع دستی توسط عشایر هم پرداخت و افزود: گلیم عشایر قشقایی به ثبت یونسکو رسیده است و ۶۰ درصد کوچ این عشایر با وسایل نقلیه انجام می‌شود و راهی قشلاق در استان‌های جنوبی کشور می‌شوند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران تاپایان مهرماه تولیدات صنایع دستی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت   چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه