Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@17:59:06 GMT

مراقب کلاهبرداری در پوشش ثبت نام لاتاری باشید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۹۸۰۱

مراقب کلاهبرداری در پوشش ثبت نام لاتاری باشید

ایتنا - کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت‌ کلاهبرداران در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت نام لاتاری، نسبت به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان با این روش هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار داشت: هرساله در بازه بین مهرماه تا آبان ماه، کلاهبرداری از طریق ثبت نام لاتاری به سرعت گسترش یافته و مجرمان سایبری با این عنوان اقدام به فریب کاربران می‌کنند.

وی افزود: در رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری با این روش، کلاهبرداران علاوه بر دریافت مبالغ بالا از شهروندان بابت ثبت نام لاتاری، آنها را به صفحه جعلی درگاه‌ پرداخت یا همان فیشینگ هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات شهروندان در قالب لاتاری گفت: مجرمان سایبری با داشتن این اطلاعات، در آینده این افراد را مورد حملات مجرمانه خود کرده و به اخاذی از آنان می‌پردازند.    

این مقام انتظامی ادامه داد: در شیوه‌ای مشابه نیز ممکن است افراد پیامکی مبنی بر قبولی در لاتاری دریافت کنند که در این مورد هم شهروندان باید بسیار هوشیار باشند و هیچ توجهی به این‌گونه پیام‌ها نکرده و از ارسال اطلاعات شخصی خود در پاسخ به آنها خودداری کنند.    

این مقام مسئول گفت: بسیاری از سازندگان و گردانندگان سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهند ساکن خارج از کشور هستند و با این شگرد از یک کشور خارجی، اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهروندان در این روزها، بیش از هر زمان دیگری باید مراقب انواع شیوه‌های کلاهبرداری با عناوین مرتبط با ثبت نام لاتاری باشند و امنیت مالی خود را به مخاطره نیندازند. همچنین در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی فیشینگ لاتاری ثبت نام لاتاری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب نیش ها باشید!

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: گشت و گذار در طبیعت، کمپ زدن در کوه و جنگل و بیدار شدن در هوای پاک و دل‌انگیز، هر گردشگری را وسوسه می‌کند تا خودش را از این لذت بی‌بهره نگذارد. اما این لذت ممکن است با دردسرهایی همراه باشد. آزار نیش حشرات یکی از این دردسرهای احتمالی است که بد نیست پیشگیری از آن و راه‌های درمانش را یاد بگیرید.

قبل از اینکه به فکر درمان نیش حشرات باشید، سعی کنید از گزش آنها جلوگیری کنید. یک راه مناسب برای پیشگیری، استفاده از کرم‌ها و ژل‌های مخصوصی است که باعث دفع حشرات می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را از داروخانه‌ها بخرید. این کرم‌ها بوی خاصی ایجاد می‌کنند که باعث دفع حشرات می‌شود. مصرف ویتامین b۱ به مدت یک هفته می‌تواند شما را از نیش حشرات در سفر محافظت کند. پشه ها از بوی این ویتامین بیزار هستند و به شما نزدیک نمی‌شوند. هیچکس دوست ندارد در سفر دچار گزیدگی حشرات شود و رنج و ناراحتی زیادی را تحمل کند. به همین دلیل بهترین کار پیشگیری از نیش حشرات است. حشرات در همه‌جا حضور دارند اما در برخی مناطق احتمال گزیده شدن توسط حشرات بیشتر است. اطراف رودخانه‌ها، تالاب‌ها و مناطق باتلاقی مکان بسیار مناسبی برای رشد پشه‌هاست. بنابراین از کمپ و چادر زدن در این مناطق خودداری کنید. انتخاب لباس مناسب در سفر ضروری است. پشه‌ها همیشه هستند و ممکن است شما را نیش بزنند، با این حال اوج فعالیت پشه‌ها پس از غروب آفتاب و در طول شب است. بنابراین موقع خواب حتما سعی کنید لباس آستین‌دار بپوشید. پشه‌ها دور لامپ مهتابی جمع می‌شوند و اگر این لامپ در فضای باز باشد پس از مدتی محل تجمع انبوهی از پشه‌ها و حشرات مختلف خواهد شد. پشه‌ها جذب نور سفید می‌شوند، بنابراین اگر قرار است در سفر از لامپ استفاده کنید از لامپ‌هایی با نور زرد استفاده کنید. اگر در فضای بسته هستید از باز گذاشتن پنجره‌ها در طول شب خودداری کنید، مگر اینکه پنجره مجهز به توری باشند. اگر می‌خواهید در فضای باز و طبیعت بخوابید از پشه‌بند استفاده کنید. اگر با رعایت نکات مختلف، باز هم به گزیدگی و نیش حشرات در سفر دچار شدید، وقت را هدر ندهید، خوددرمانی را امتحان نکنید و به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروید. به خصوص درباره کودکان که گزش حشرات ممکن است پیامدهای شدیدتری داشته باشد. کد خبر 845729 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سلامت سفر - گردشگری خبر مهم حیوانات - حشرات

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • مراقب نیش ها باشید!
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید