Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که سفیر این کشور و رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره «منافع مشترک» گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منصور احمدخان» سفیر پاکستان در کابل با انتشار توئیتی اعلام کرد که با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره «صلح پایدار و روابط برادرانه» بین دو کشور گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت پاکستان در افغانستان نیز در بیانیه‌ای گفت که دو طرف در این دیدار درباره مسایل مربوط به «منافع مشترک» گفت‌وگو کردند. ⁦

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حکمتیار در حالی با سفیر پاکستان دیدار کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راه به جایی نبرد، جایگاه تاثیرگذاری در روند مذاکرات صلح ندارد و هیچ چهره قابل اعتماد به این حزب در فهرست اعضای مذاکره کننده حکومت افغانستان دیده نمی‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی اخیراً نیز به طالبان پیشنهاد ایجاد ائتلاف داده بود که پاسخی از طرف این گروه دریافت نکرد.

رهبر حزب اسلامی تاکید کرده بود که طالبان و این حزب منافع و ارزش‌های مشترک دارند بنابراین با ائتلاف برای پایه‌گذاری یک نظام اسلامی بطور مشترک فعالیت‌های سیاسی خودشان را آغاز کنند.

حکمتیار: طالبان و حزب اسلامی منافع مشترک دارند بنابراین ائتلاف کنندحمایت دوباره حکمتیار از سیاست‌های پاکستان در افغانستانمعاون اشرف‌غنی: حکمتیار با احترام به جمهوری از اظهارات کذب خودداری کند

رهبر حزب اسلامی اردیبهشت سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد اما بارها مواضع شدیدی علیه حکومت مرکزی گرفته و دولت را نیز به حمایت از مخالفان دولت پاکستان متهم کرده؛ اتهامی که همواره توسط کابل رد شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان اخبار پاکستان اخبار افغانستان منافع مشترک حزب اسلامی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان

امیرعبداللهیان درباره سفر رئیسی به پاکستان نوشت: هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه ایکس در خصوص سفر رئیس جمهور‌ اسلامی ایران به پاکستان طی پیامی نوشت:

در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، 8 سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

تأکید رئیسی بر نقش مجالس ایران و پاکستان در ارتقای روابطحجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به 10 میلیارد دلار می‌رسدیادداشت| پاکستان و دیپلماسی همسایگانی دولت سیزدهمپاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت 10 میلیارد دلاری برای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • ایجاد ساختار مشترک کابل و اسلام آباد برای بازگشت مهاجرین افغانستانی
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم