Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:28:30 GMT

تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۵۸۱

تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی قزوین

رضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تسهیل در فرآیند بیمه کارگران ساختمانی قزوین و نحوه رسیدگی به شکایات آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه اصلی قانون موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان، کارگران ساختمانی متقاضی بیمه می‌توانند از طریق سامانه http://www.samanehrefah.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اطلاعات افراد ثبت‌شده به کمک سایر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود در بانک داده سامانه (شامل مجوز در دیگر اصناف، کارت بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، کارت مهارت فنی، سازمان ثبت‌احوال و........) اعتبارسنجی شده و در صورت تأیید اولیه، فرد متقاضی از طریق بازرسان و سربازرس معرفی‌شده از طرف کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور مورد بازرسی میدانی قرار گرفته و احراز اشتغال شده و در سامانه ثبت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: متقاضیانی که در هرکدام از مراحل مذکور رد شده و یا شرایط لازم برای پوشش بیمه اجتماعی را نداشته باشند می‌توانند دلایل رد درخواست خود را در سامانه مشاهده نمایند و درصورتی‌که به این دلایل اعتراض داشته باشند می‌توانند صرفاً از طریق سامانه نسبت به ثبت اعتراض و دلایل مرتبط با آن (از طریق آپلود مدارک در سیستم) اقدام نمایند.

وی ادامه داد: به‌منظور رسیدگی به اعتراضات متقاضیان، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان ساختمانی در معاونت امور اجتماعی اداره کل تشکیل می‌گردد.

گروسی در پایان یادآور شد: در همین راستا در شش‌ماهه اول سال به اعتراضات حدود ۶۰۰ نفر از کارگران ساختمانی استان رسیدگی شده است.

کد خبر 5046185

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا گروسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین کارگران ساختمانی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین

شهردار قزوین از صدور ۵۶۹ فقره پروانه ساختمانی و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین در یک‌سال گذشته خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور ۵۶۹ فقره پروانه ساختمانی و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین در یک‌سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۵۴ فقره مربوط به صدور پایان‌کار ساختمان و ۲۱۵ فقره هم مربوط به صدور جواز پروانه ساخت بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۱۲ دستور تهیه نقشه هم در شهرداری منطقه ۴ صادر کردیم، گفت: به منظور اطمینان از ساخت‌وساز قانونی منطبق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی و ضوابط آن در سال قبل ۲۱۵ مورد پروانه ساخت‌وساز، پنج هزار و ۱۶۷ فقره ثبت درخواست و ۱۷۰۳ فقره پاسخ استعلام صادر شده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: حمایت‌های تشویقی شهرداری قزوین از جمله افزایش تراکم در بافت‌های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی محله هادی‌آباد تأثیر قابل توجهی در رونق ساخت‌وساز و افزایش صدور پروانه ساختمانی داشته است.

رسیدگی به ۵۲ پرونده تخلفات تاکسیرانان

صباغی در ادامه از رسیدگی به ۵۲ پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته طی برگزاری ۳۲ جلسه کاری به ۵۲ پرونده تخلف تاکسیرانان رسیدگی شد که منجر به صدور آرایی چون دادن اخطار و تذکر، دریافت تعهد کتبی، جریمه نقدی، توقیف خودرو و یا لغو مجوز فعالیت شد.

وی افزود: شکایات دریافت‌شده از تاکسیرانان در خصوص موضوعاتی همچون رعایت نکردن نرخ مصوب کرایه، برخورد نامناسب با مسافر و موضوعات مربوط به عفاف و حجاب است که در هیئت انضباطی سازمان تاکسیرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

شهردار قزوین با ذکر اینکه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی هم رسیدگی می‌شود، ادامه داد: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می‌گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب، نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می‌شوند.

کد خبر 739407

دیگر خبرها

  • حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟
  • حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • آغاز پیش فروش بلیط قطار مسافربری از صبح امروز
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • صدای شما پیگیر مطالبات دراستان چهارمحال و بختیاری
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین