Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:38:52 GMT

پیش بینی برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۰۷۶۱

پیش بینی برداشت ۲ هزار و ٢٠٠ تن زیتون در لرستان

به گزارش ایرنا ، "اسفندیار حسنی مقدم" روز دوشنبه در بازدید از باغات زیتون تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) خرم آباد بیان کرد: سطح باغات زیتون در استان لرستان  ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار ۵۳۰ هکتار بارور و ۶٠ هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده و از این سطح  مقدار ٢ هزار و ۲۰۰ تن زیتون از ارقام مختلف روغنی و کنسروی برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متوسط عملکرد در هر هکتار زیتون را بین  چهار و نیم تا پنج تن  اعلام کرد و گفت: بیشتر این مقدار تولید توسط مجموعه تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) تولید و  به بازار عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: به منظور توسعه کشت زیتون در سال جاری در سطح  ۵۰ هکتار چاله کنی انجام شده و به زودی  ارقام جدید و تجاری کاشت نهال صورت خواهد گرفت.

وی توصیه های فنی از قبیل هرس به موقع ،تغذیه مناسب، استفاده از ارقام پر محصول و تجاری، اجرای آبیاری قطره ای و سایر مسایل فنی را ذکر کرد و گفت: جهت برداشت مکانیزه زیتون  سازمان جهاد کشاورزی  لرستان تسهیلاتی برای خرید "شیکر" برداشت زیتون به متقاضیان اعطا می کند.

وی به متقاضیان کشت زیتون توصیه کرد با توجه به نیاز کم‌آبی و مقاوم بودن زیتون به خشکی و همچنین با توجه به کمک های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در تأمین نهال و انجام چاله کنی  نسبت به احداث باغات زیتون در اراضی شیب دار و کم بازده اقدام کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی زیتون خرم آباد لرستان پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی زیتون خرم آباد لرستان وزارت جهاد کشاورزی زیتون خرم آباد لرستان اخبار کنکور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع و باغات استان با ۴۰ دستگاه پهپاد با اپراتور‌های آموزش دیده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین مکانیزه در مزارع و باغات؛ قزوین یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

راه انجام یادآور شد: سمپاشی برعلیه انواع آفات به ویژه سن غلات، علف‌های هرز مزارع و محلول پاشی در مزارع و باغات توسط پهپاد علاوه بر دقت و سرعت عمل باعث صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سمپاشی با پهپاد به دلیل مصرف پایین سموم در کنترل آفات و علف‌های هرز کمک شایانی به پایداری محیط زیست و کاهش اثرات زیست محیطی می‌کند و باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی در مزارع و باغات می‌شود.

راه انجام بیان کرد: استان قزوین از سال ۱۴۰۰ با استفاده از تسهیلات و اعتبارات خطوط مختلف مکانیزاسیون اقدام به شناسایی افراد متقاضی آموزش دیده جهت جذب و خرید انواع پهپاد برای فعالیت در عرصه‌های کشاورزی کرده است.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر قزوین یکی از استان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات مکانیزه توسط پهپاد‌ها در کشور می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان
  • بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کردستان تحت کشت گیاهان دارویی است