Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه ادبی بزرگداشت روز حافظ با حضور شاعران و نویسندگان مجموعه ادبیات خلاق اردبیل در خانه تاریخی صادقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، ویژه برنامه ادبی بزرگداشت روز حافظ با حضور شاعران و نویسندگان مجموعه ادبیات خلاق اردبیل در خانه تاریخی صادقی برگزار شد.

 

خانه تاریخی صادقی اردبیل میزبان اهالی قلم عضو مجموعه ادبیات خلاق بود تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به بهانه روز حافظ به شعر خوانی و صحبت درباره این شاعر بزرگ ایرانی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه ادبی و فرهنگی به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیارمحدود برگزار شد.

 

سخنرانی «وحید ضیائی» طراح و مدرس کلاس های ادبیات خلاق درباره غزل های حافظ از منظر روانشناسی و جامعه شناسی امروز و سبک زندگی ایرانی با الهام از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی از بخش های مهم این محفل ادبی بود.

 

برپایی برنامه نکوداشت یاد و خاطره استاد آواز ایران «محمد رضا شجریان» نیز از دیگر بخش های این محفل ادبی بود که با تقدیم اشعاری به ایشان ادای دینی به این آواز خوان ملی ایرانی کردند و یاد و خاطره ربنای معنوی اش را گرامی داشتند.

 

مجموعه ادبیات خلاق که یک دهه از فعالیت هایش می گذرد با انتشار بیش از بیست و چهار کتاب از نویسندگان جوانش بیش از ده هزار جلد کتاب در سطح کشور توزیع کرده است.

 

ضیایی در این مراسم از انتشار 7 مجموعه تازه شعر و رمان و پژوهش تا آخر سال از نویسندگان کتاب اولی این مجموعه خبر داد.

 

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاد محمد رضا شجریان مراسم روز حافظ بزرگداشت روز حافظ محفل ادبی اردبیل خانه تاریخی صادقی برنامه ادبی برگزار شد روز حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان پلتفرم و یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرآیند تجاری‌سازی‌ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشورهستند که برنامه آن توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طرح‌ریزی و توسط ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در مرحله اجرایی قرار گرفت.

خانه خلاق و نوآوری برنامه های مختلفی  دارند که شامل «ارائه خدمات زیرساخت و استقرار»، «شبکه‌سازی فعالین حوزه مورد حمایت»، «ارائه آموزش‌های تخصصی و تجاری‌سازی»، «ارائه خدمات منتوری»، «ارائه سرمایه بذری»، «جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری»، «آموزش عملی و حل مسئله برای توسعه طرح و شرکت‌های نوپا برای راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خلاق»، «ار ائه خدمات کارگاهی و نمونه سازی» می شود.

خانه‌های خلاق و توسعه پایدار

اقتصاد‌های خلاق در مقیاس محلی و جهانی برای جوامع و سازمان‌ها ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کنند. اقتصاد خلاق پتانسیل ایجاد درآمد و مشاغل را در ضمن ترویج محتوی اجتماعی، تنوع فرهنگی و توسعه انسانی دارد.

در حوزه اقتصاد‌های خلاق انواع مختلفی از فعالیت‌ها در حال توسعه می‌باشند که یکی از این موارد خانه‌های خلاق و نوآوری است.

این اصطلاح را می‌توان در متن کلیه فعالیت‌های صنعت خلاق به طور گسترده بررسی کرد. به طور کلی خانه خلاق و نوآوری به عنوان مکان‌هایی شناخته می‌شوند که فضایی برای کار، مشارکت و بهره وری را فراهم می‌کنند.

آن‌ها فرصتی را ارائه می‌دهند که مشاغل خرد برای دسترسی به منابع مهمی همچون ابزار‌ها، خدمات تخصصی یا الهام گرفتن از یکدیگر برای کمک به توسعه پروژه‌ها و مشاغل مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

خانه‌های خلاق و نوآوری رویکردی جمعی برای رویارویی با حیطه‌های نامشخص اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و فرآیند‌های خلاقیت و نوآوری را ارائه می‌دهند.

گزارش Creative Hubs خانه‌های خلاق را به عنوان روشی برای سازمان‌دهی کار توصیف می‌کند که در ۱۰ سال گذشته در بخش‌های مختلف و سازمان‌های مختلف تحول یافته است. خانه خلاق به یک‌ایده همه گیر تبدیل شده است و نشانگر پویایی در گرد هم آوردن استعداد‌ها، رشته‌ها و مهارت‌های متنوعی به جهت افزایش نوآوری می‌باشد. سیاست‌گذاران لغت Hub را به عنوان یک واژه عمومی معین کردند که در ترکیب جامع آن از محلی به محل دیگر متفاوت است.

مجمع اروپایی Creative Hubs (۲۰۱۶)، که توسط شورای بریتانیا و ADDICT از لیسبون تهیه و تنظیم شده است، خانه‌های خلاق را به عنوان زیرساخت یا محلی تعریف می‌کند که بخشی از فضای در دسترس خود را برای شبکه‌سازی، توسعه فرهنگی و تجاری برای سازمان‌ها و بخش‌های صنایع خلاق استفاده می‌کنند.

Creative HUB Barometer (۲۰۱۷) اظهار می‌کند که خانه‌های خلاق وعده دهنده تقویت صنایع خلاق و فرهنگی از طریق جمع کردن یک جامعه محلی از حرفه‌ای‌ها، ارتقاء ارزش‌گذاری آن‌ها، ایجاد حس مالکیت و یا افزایش شرایطی برای کارآفرینی هستند.

دانشمندان دیگر، مانند Evers، Nordin و (۲۰۱۰) Nienkemper، خانه خلاق را به‌عنوان سیستم نوآوری محلی تعریف می‌کنند، که در عین حال حلقه‌ای در شبکه‌های تولید دانش و به اشتراک گذاشتن اتفاقات مختلف هستند.

این فضا‌ها عمدتاً با داشتن شبکه‌های داخلی و خارجی و قابلیت‌های اشتراک دانش مشخص می‌شوند که به‌عنوان محلی برای ملاقات گروه‌های مختلف نیز عمل می‌کنند. (۲۰۱۰) Definition of Cunha خلاصه‌ترین تعریف از خانه خلاق و نوآوری است و آن‌ها را به عنوان محلی برای گرد هم آمدن هنرمندان تعریف می‌کند که باعث ایجاد صنایع خلاق می‌شوند.

(۲۰۱۸) Nesta این مراکز را به عنوان فضایی فیزیکی یا مجازی تعریف می‌کند که به طور پایدار از کارآفرینان خلاق و افراد پشتیبانی می‌کند تا مشاغل آن‌ها در کنار هم و با همکاری یکدیگر رونق بگیرد. آن‌ها این‌طور بیان می‌کنند که تعداد خانه‌های خلاق به سرعت در حال افزایش است و نقش مهمی را در حمایت از جوامع خلاق از طریق فعالیت‌های گسترده کارآفرینی، تشکیل جلسات، کار سخت و مصمم در سطحی جهانی ایفا می‌کنند.

مگان پاول، محقق نِستا این‌طور بیان می‌کند که برخی از خانه‌ها مربوط به حوزه‌ای خاص، برخی فقط یک فضای فیزیکی، برخی توسعه و مشاوره می‌دهند و برخی دیگر در مشاغلی که با آنها کار می‌کنند درگیر می‌شوند. بر اساس نظر شورای بریتانیا (۲۰۱۵) این مراکز فضایی برای حمایت از شبکه‌سازی، توسعه مشاغل، تعامل جامعه در بخش‌های خلاق، فرهنگی و فناوری هستند. مثال‌ها شامل Incubators (مراکز رشد‌ایده‌ها)، Accelerators شتاب‌دهنده‌ها، fab-labs (لابراتوار برای ساختن، آموزش و ابداع)، کارگاه‌های هنری و موارد مشابه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • آرامگاه حافظ در صدر استقبال گردشگران نوروزی
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟
  • میعادگاهی برای شعر و ادب
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟