Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اربعین امسال با توجه به شیوع کرونا بدون حضور زائران ایرانی و با تعداد محدودی از زوار خارجی برگزار شد. با وجود اینکه عراق از پذیرش زائر خارجی عذرخواهی و در نهایت تعداد بسیار محدودی زائر خارجی را پذیرش کرد، مردم عراق همچون سال‌های گذشته از مسیرهای مختلف به کربلا مشرف شدند و موکب‌های عراق نیز در مسیرها برپا بوده و از زوار پذیرایی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز اربعین، جمعی از عاشقان حسینی که پس از روزها پیاده‌روی وارد کربلا شده بودند، به زیارت پرداخته و به گفته مسؤولان عراقی بیش از ۱۴ میلیون زائر اربعین همزمان با این روز وارد کربلا شد که بر اساس آمارهای عراقی‌ها به لطف خداوند و عنایت سیدالشهدا (ع) در حالی که برخی تصور می‌کردند با وضعیت کرونا، برپایی پیاده‌روی اربعین احتمال افزایش شیوع کرونا را در پی دارد، تعداد مبتلایان به کرونا در عراق افزایش نیافت و حماسه اربعین ۹۹ به خوبی و در صحت و امنیت برپا شد.

مرزهای عراق پس از شیوع کرونا بسته شد و همچنان نیز امکان تردد زوار از مرزهای زمینی وجود ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که مسؤولان عراقی در روزهای پایانی ماه صفر در نظر دارند برای بازگشایی مرزهای زمینی عراق تصمیم‌گیری کنند و پیش‌بینی می‌شود، با برپایی موفق و در سلامت حماسه اربعین، کشور عراق با بازگشایی مرزها، امکان برقراری سفر به عتبات را با ظرفیت محدود مهیا سازد.

هزینه سفر به عتبات با دلار ۳۰ هزارتومانی چقدر می‌شود

البته در صورت برقراری سفر به عتبات، باید منتظر نظر سازمان حج و زیارت و البته ستاد مبارزه با کرونا باشیم تا ببینیم با توجه به وضعیت کرونا در کشور، امکان اعزام زائران به عتبات وجود دارد یا نه؟ علاوه براین، با افزایش نرخ ارز، هزینه سفر به عتبات که در زمان دلار آزاد ۱۴ هزار تومانی حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان (زمینی و هوایی) بود، اکنون با دلار بیش از ۳۰ هزار تومانی چقدر در نظر گرفته می‌شود و آیا مردم و به ویژه قشر ضعیف که آرزوی سفر به عتبات را دارند، می‌توانند آرزوی خود را محقق کرده به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شوند. یا اینکه قرار است هزینه این سفر دو برابر شده و بسیاری در حسرت این زیارت باشند.

۸ ماه حسرت زیارت سیدالشهدا /آمادگی اعزام روزانه ۱۰۰ کاروان به عتبات را داریم

با همه فراز و نشیب‌ها، مصطفی قاسمی، مدیرعامل شرکت شمسا به عنوان مجری اعزام زائران، معتقد است در صورت برقراری اعزام‌ها، این شرکت آمادگی اعزام روزانه ۱۰۰ کاروان به عتبات را دارد. همچنین با توجه به اینکه هزینه سفر به عتبات با دلار یا دینار محاسبه می‌شود، برآورد هزینه سفر به عتبات وابسته به نرخ ارز است.

به گزارش فارس، سفر به عتبات از اسفند سال گذشته با شیوع کرونا متوقف شد و اکنون ۸ ماه است که عاشقان حسینی در حسرت زیارت امام حسین (ع) هستند و اربعین نیز بدون حضور ایرانیان برپا شد. در حالی که سال گذشته در ایام اربعین بیش از ۳ میلیون ایرانی عازم کربلا شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین سفر به عتبات عراق و ایران مدیرعامل شمسا هزینه سفر به عتبات شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ کاروان راهی عتبات عالیات شد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا محمدی درباره سفرهای عتبات عالیات از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، اظهار داشت: از ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ثبت‌نام کننده برای اعزام در فروردین ۱۴۰۳، تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در قالب ۱۲۰۰ کاروان از طریق مرزهای زمینی و هوایی کشورمان راهی عتبات عالیات شده اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان این سفر معنوی برای اعزام در اردیبهشت ماه می‌توانند از هم اکنون با مراجعه به سامانه جامع ثبت‌نام عتبات عالیات مراجعه کنند، افزود: متقاضیان اعزام شده ۵۰ درصد از طریق مرزهای زمینی و مابقی به صورت هوایی راهی عراق شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان نیز ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر راهی عتبات عالیات شده اند، اظهار داشت: براساس آمار موجود تعداد زائران اعزامی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای افزایش است.

معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه نرخ های دریافتی از متقاضیان این سفر معنوی در حال حاضر بر اساس تعرفه سال گذشته اعمال می‌شود، گفت: تغییر نرخ‌های جدید طبق روال هر سال در اردیبهشت ماه اعلام و اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون برای سفرهای ۷ شب و ۸ روز از مبدا تهران در قالب اعزام زمینی مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بنا به تقاضای متقاضیان با کیفیت بالاتر مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهد شد.

محمدی ادامه داد: همچنین متقاضیانی که می خواهند از مسیر هوایی راهی عتبات عالیات شوند در حال حاضر تا اعلام نرخ‌های جدید باید از مبدا تهران مبلغ ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بنا به نوع کیفیت اسکان و پذیرایی پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر هکتار زراعت چوب
  • نرخ سفر عتبات از اردیبهشت افزایش می‌یابد
  • ۱۲۰۰ کاروان راهی عتبات عالیات شد
  • ‌۱۲۰ زائر از کهگیلویه و بویراحمد به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • برقراری بیش از ۴۸۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ البرز