Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@22:32:39 GMT

موزه کاشف‌السلطنه لاهیجان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۱۰۱۸

موزه کاشف‌السلطنه لاهیجان تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ولی جهانی گفت: ضمن عذرخواهی از گردشگران، تلاش می‌شود موزه چای لاهیجان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای خدمت‌رسانی تعمیر و آماده بازدید برای گردشگران شود.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: موزه تاریخ چای لاهیجان یا موزه کاشف السلطنه که به موزه چای ایران نیز شهرت دارد، تنها موزه تخصصی صنعت چای در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 556727 برچسب‌ها استان گیلان فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان فرهنگ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از تحویل سه شیء تاریخی باارزش توسط شهروند یاسوجی به موزه شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک شهروند یاسوجی سه ظرف تاریخی ارزشمند را به موزه شهر یاسوج تحویل داد.

وی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره‌های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل یک خنجر مربوط به دوره «عیلامی» یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره «سلجوقی» و ظرف شیشه‌ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند، می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند.

کد خبر 745490

دیگر خبرها

  • سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • اخراج ایران از ایکوموس کذب است
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت