Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از تصویربرداری از یک قلاده "گربه جنگلی" که یکی از گونه‌های کمیاب کشور به شمار می‌رود، در منطقه امروله و دالاخانی خبر داد.

وحید گودینی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حدود دو، سه ماه قبل گزارشاتی از یکی از روستاها مبنی بر دریده شدن برخی از طیور در مرغداری‌ها داشتیم، افزود: بعد از این گزارش تا مدتی خبری از حمله به طیور نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود یک ماه قبل دوباره از همین روستا گزارش داشتیم که یک گونه جانوری تقریبا یک شب در میان به مرغداری‌ها حمله می‌کند و تعدادی از طیور را با خود می‌برد.

رئیس اداره محیط زیست صحنه از مستقر کردن دوربین‌های تله‌ای در مسیرهایی که حدس زده می‌شد این گونه تردد کند خبر داد و عنوان کرد: در نهایت اخیرا موفق شدیم تصویر این گونه که گربه جنگلی بود را ثبت و از آن فیلم تهیه کنیم.

گودینی با بیان اینکه تلاش برای زنده‌گیری این گونه ادامه دارد، یادآور شد: بعد از زنده‌گیری، این گربه جنگلی را به قلب منطقه امروله و دالاخانی منتقل خواهیم کرد تا دیگر به نزدیک روستاها نیاید و آسیب نبیند.

وی از مردم این روستا که تاکنون آسیبی به این گونه نزده اند قددردانی کرد و افزود: تقضا داریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم این گربه جنگلی را زنده گیری کنیم.

رئیس اداره محیط زیست صحنه از گربه جنگلی به عنوان یکی از هشت گربه سان مهم و کمیاب ایران یاد کرد که بسیار کم در نقاط مختلف کشور دیده می شود.

به گفته گودینی، پیش از موردی از حضور این گونه در کرمانشاه ثبت نشده بود، اما احتمال می‌رود در منطقه پاوه و یا گیلانغرب گربه جنکلی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست كرمانشاه گونه جانوری گربه جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • کمیاب: لبخند آقای مددی! (عکس)
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد