Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون ستاد دیه استان اصفهان با اعلام اینکه حدود یک هزار و ۱۰۰ محکوم مالی در زندان های استان چشم انتظار همت خیران برای آزادی هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۵ نفر از محکومان مالی در استان از زندان آزاد شده اند.

بهنام رحیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۵ نفر از محکومان مالی در استان از زندان آزاد شده اند، اظهار کرد: بدهی این محکومان مالی ۱۵۱ میلیارد تومان بوده که ۱۱۵ میلیارد تومان آن گذشت شاکیان بوده و همکاری خوبی با ستاد دیه استان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه حدود یک هزار و ۱۰۰ محکوم مالی در زندان های استان چشم انتظار همت خیران برای آزادی هستند، افزود: امیدواریم با جلب رضایت شاکیان و همت خیران بتوانیم حتی یک نفر را یک ساعت زودتر از زندان آزاد کنیم.

معاون ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه تنها ۲ یا ۳ زندانی زن مشمول کمک های ستاد دیه در استان داریم، گفت: تعداد زنان زندانی کم است ولی تعداد مردان قابل توجه است. عمده زندانیان نیز محکومان مالی و پس از آن محکومان مهریه هستند که متاسفانه رو به افزایش است، بعد از آن هم تصادف، حادثه کارگاهی و نفقه علت زندانی شدن این افراد است.

وی با تاکید براینکه باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه بیشتر این زندانیان افراد نیازمند و مستحق هستند، افزود: کسی که برای نفقه به زندان افتاده قطعا مستحق است و اگر توان مالی داشت برای چند میلیون به زندان نمی افتاد. ما زندانیانی با مبالغ بدهی پایین داریم، مثلا همین امروز پرونده زندانی با ۱۰ میلیون بدهی داشتیم که تلاش می کنیم با همت خیران در همین هفته زمینه آزادی او فراهم شود.

رحیمی با قدردانی از مشارکت خوب خیران استان برای آزادی محکومان مالی از زندان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی خیران جوان نیز در چند سال اخیر به کمک ما آمده اند، برخی هم وطنانمان در خارج از کشور کمک هایی جمع آوری می کنند و برخی خیران به صورت روزانه یا ماهیانه به ستاد مراجعه و مبالغی برای آزادسازی زندانیان کمک می کنند، در مجموع همانطور که ستاد مردمی است، مردم ما را تنها نمی گذارند.

معاون ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه امسال باوجود کرونا و مشکلات اقتصادی امید زیادی به کمک های مردمی نداشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه امسال برنامه یک شهر ضیافت به خوبی برگزار شد و هم مبالغ جمع آوری شده و هم تعداد زندانیانی که آزاد شد بیشتر از سال های قبل بود.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان امسال مردم ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان اصفهان واریز و زمینه آزادی ۹۵ زندانی را فراهم کردند.

رحیمی از مردم و خیران برای مشارکت در آزادی زندانیان در روزهای پایانی ماه صفر دعوت کرد و گفت: در همین روزها جوان ۲۰ ساله ای به ستاد دیه استان مراجعه و نذر گوسفند هر سال خود را برای آزادی یک زندانی پرداخت کرد.

وی در خصوص راه های ارتباط با ستاد دیه استان اصفهان نیز گفت: اگرچه به خاطر همه گیری کرونا محدودیت هایی وجود دارد ولی ستاد دیه استان واقع در خیابان نیکبخت، پشت ساختمان دادگستری میزبان هم استانی های عزیز است تا با مراجعه به این ساختمان، همه پرونده ها را به آنها معرفی کنیم و خیران هر کدام را خواستند انتخاب کرده و به هر مبلغی خواستند کمک کنند. راه دیگر شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ بانک ملی به نام ستاد دیه استان اصفهان است که هر مبلغی واریز شود صرفا جهت آزادی زندانیان هزینه می شود.

معاون ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای واریز مبلغ وجود ندارد، تاکید کرد: معتقدم همین مبالغ کم و تعداد زیاد بسیار راهگشا است، همانطور که گفته اند اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود، این مبالغ هم به ما کمک زیادی می کند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که از شاکیان برای بخشش و مشارکت در آزادی محکومان مالی دعوت می کنیم، به زندانیان هم می گوییم اگر روزی از این شرایط نجات پیدا کردند با مبالغی هرچند اندک کمک کنند تا افراد دیگری هم از گرفتاری نجات پیدا کنند.

 رحیمی با اشاره به اینکه با مشارکت خوب خیران تعداد آزادی زندانیان آزاد شده در سال جاری ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، گفت: متاسفانه در همین مدت زمانی تعداد ورودی پرونده ها نیز به خاطر مشکلات اقتصادی افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زندان زندانی زندانیان جرائم غیرعمد محکومان مالی ستاد ديه محکومان مالی برای آزادی همت خیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است