Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مقدمی مدیر جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه برداشت شلتوک در شالیزار‌های زنجان رو به پایان است، گفت:پیش بینی می‌شود که از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول برنج بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ تن شلتوک برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه شود. 

او افزود: سیاست تغییر الگوی کشت از برنج به یونجه و سایر علوفه‌ها در دستور کار قرار گرفته از سوی دیگر برای کاهش مصرف آب در شالیزار‌های این منطقه توسعه و ترویج کشت نشائی به جای کشت مستقیم بذر مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی زنجان گفت: امسال در منطقه زنجان حدود ۴۰ درصد از کشت‌ها بصورت نشائی بوده است که مزیت‌هایی همچون کاهش مصرف آب، پیش رس کردن محصول، کاهش مصرف سموم و کود‌های شیمیایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش در آمد نهایتا پایداری و استمرار تولید است.

او ادامه داد: با توجه به قیمت محصول برنج در بازار در روز‌های اخیر پیش بینی می‌شود که در آمد ناخالص بیش از یکهزار میلیارد ریال عاید برنج کاران شهرستان زنجان شود.     انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول زراعی را در این شهرستان داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جبار ولی‌پور امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی در استان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن کلزا، گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۷۶ هزار تن گندم و جو از این مزارع برداشت شود.

ولی‌پور با اشاره به رشد قابل توجه سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی یک‌هزار و ۳۰۰ تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ سیلوی فعال و مرکز خرید در دهستان حومه، گواور، حیدریه و حیدریه شهرستان آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: عملیات برداشت غلات توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

کد خبر 745681

دیگر خبرها

  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • برداشت گندم از مزارع استان بوشهر