Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خیاطیان معاون پارلمانی وزیر گردشگری در توهینی آشکارا به قوم لر اعلام کرده که "لرها همه جا را خورده اند" که این توهین بی شرمانه با واکنش مشاور بانوان کهگیلویه و بویراحمدی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری فریبا رحمان پور روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد خیاطیان معاون پارلمانی وزیر گردشگری در توهینی آشکارا به قوم لر اعلام کرده که "لرها همه جا را خورده اند" که این توهین بی شرمانه با واکنش مشاور بانوان کهگیلویه و بویراحمدی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری فریبا رحمان پور روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان پور در واکنش به توهین خیاطان نامه ای مکتوب به وی که رونوشت آن را برای وزیر گردشگری و ریاست جمهوری ارسال کرده است .

متن کامل نامه فریبا رحمان پور به شرح ذیل است :


بسمه تعالی

جناب آقای محمد خیاطیان
معاون توسعه مدیریت

با سلام
هر چند حضوری پاسخ این جمله سراسر ضعف شما که گفتید " لرها همه جا را خوردند! " را دادم اما به عنوان یک بانوی ایرانی و لرتبار لازم دانستم نکاتی را به شما گوشزد نمایم؛ زیرا اعتقاد دارم با این نگاه قومیتی شما در این جایگاه مسئولیت داشتن خطاست! چرا که حرفها و نگاه شما موجب تحریک احساسات فرزندان غیور این آب و خاک خواهد شد.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند « قوم لر در طول تاریخ به شجاعت و شهامت، دلاوری و وفادار به اسلام و انقلاب، ولایت و رهبری شهره هستند و در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز با تقدیم هزاران شهید دین خود را ادا نمودند».

شما که با تمسخر می گویید مدیرکلی در استان کهگیلویه وبویراحمد هم شد رزومه!! گر چه همیشه برای راحتی خودتان در صحبتها بویراحمد را از قلم می اندازید اما بدانید استان کهگیلویه و بویراحمد چون سایر استانهای نخبه پرور کشور ظرفیتهای ارزشمندی در زمینه های علمی،فرهنگی،سیاسی و ورزشی دارد و از توانمندی و پتانسیل های بالایی برخوردار بوده، شاید اینها را اطلاع نداشته اید ؛ اما به واسطه عضویت و حضورتان در هیات مدیره هفت شرکت از جمله "شرکت سهامی خاص بین المللی نفت و گاز " به خوبی می دانید میدان نفتی گچساران این دیار، دومین میدان نفتی ایران است.

مردم اصیل و شریف این دیار در تمامی صحنه ها به سربلندی دنا و خامی بوده اند، مردمی که اسکندر مقدونی از عزمشان اظهار عجز و پایداری و مردانگیشان در دفاع مقدس برای همیشه ماندگار شد.

اگر توانمندی و افتخارات فرزندان لر بر شما سنگین آمده و با توهین و تمسخر درصدد تضعیف روحیه فرزندان توانمند و شجاع این آب و خاک هستید بدانید سخت در اشتباه هستید چون قوم بزرگ لر همیشه گوش به فرمان ولایت و مانند کوههای زاگرس استوار و چون درختان بلوط در قلب ایران عزیزمان ریشه دارند!

این را هم بدانید شجاعت و نجابت نگین گرانبهای بانوی ایرانی است که بر بلندای زاگرس و دماوند می درخشد.
و بی بی مریم های لر همیشه در مقابل زورگویان و ریاکاران ایستاده و خواهند ایستاد.

قطعا اینگونه برخورد از جانب مسئولی چون شما که خود ادعای متولی فرهنگ و میراث کشور را دارید علاوه بر حرمت شرعی افراد ،وحدت ، همدلی ، امنیت و میراث فرهنگی کشور را به مخاطره می اندازد. به عنوان یک بانوی ایرانی افتخار می کنم که به قول شماها دهاتی هستم اما گوشزد می کنم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این به بعد اجازه چنین روحیه تفرقه انگیزی را به شما نخواهد داد.

امیدوارم به آقای رئیس جمهور هم استانی عزیزتان این پیغام برسد که خوب به یاد داریم روزی شما در مناظره با آقای قالیباف از برخورد گازانبری صحبت کردید! آیا می دانید معاون هم استانی شما مردم را با این جمله که برادرشان محافظ و بادیگارد شماست تهدید می کنند!!

روزی شما از زنان و جوانان و اقوام صحبت می کردید آیا می دانید معاون هم استانی شما که از قضا همزمان هیات مدیره شرکت هم هستند می گویند لرها همه جا را خوردند!!

هر چند سراغ ندارم در خانواده ای لر که به قول شما همه جا را خوردند! دو برادر همزمان معاون دو دستگاه شوند حالا آن یکی بواسطه شما یا شما بواسطه آن یکی! یا هر دو بواسطه محافظت دیگری از جناب رئیس جمهور! خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.

یا حق
فریبا رحمانپور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوم لر بانوی ایرانی رحمان پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم

فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره موضوع بودجه و تامین بودجه سازمان‌ها گفت: در مورد بودجه، دو نگرش وجود دارد؛ یک نگاه این است که تعدادی نهاد از قبل در کشور وجود داشتند و بودجه‌ای از ابتدا برای آنها بسته شده که به فراخور هر سال دولت ۱۰-۱۵ آن‌را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نگاه  عملا هنوز حاکم است و ایراداتی دارد، گفت: این دیدگاه بودجه‌ای مبتنی بر تحول نیست و الزامی هم به رعایت سیاست‌های جدید ندارد.

سلیمانی افزود: در برنامه بودجه تلاش می‌شود دولت این دیدگاه قدیمی را تغییر دهد و نگاه جدید را حاکم کند بر این اساس که چه ماموریتی از بخش‌ها می‌خواهیم؟؛ به عنوان مثال ۴۵ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و برخی نهاد‌ها مولود انقلاب  و برخی دیگر هم از قبل بودند. برخی‌ها ماموریت شان کمرنگ شده و برخی ماموریت شان پررنگ‌تر شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: از نگاه شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان و مقامات بالادستی، مجموعه‌هایی که درگیر با نخبگان هستند شامل بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم میشوند که  اکنون باید به جد پررنگ‌تر دیده شوند و بودجه هایشان تغییرات اساسی کند.

وی افزود: سال گذشته در بودجه ۱۴۰۲ تغییراتی را از سوی مجلس داشتیم که بودجه ملی نخبگان از حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ بنا شده بود ۱۴۰۲ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان به بنیاد اختصاص پیدا کند. از نگاه ما در بنیاد این بودجه هنوز هم کفاف امور بنیاد و مجموعه مخاطبینش که بالغ بر ۱۰۰ هزار نخبه و مستعد در کشور است را نمی‌دهد ولی به هر حال نگاه خوبی بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: متاسفانه تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۴۰ درصد این بودجه محقق شده و ۶۰ درصد هنوز محقق نشده است.

وی گفت: بنا بود جوایزی را به ۵۰۰ نفر اعطا کنیم که البته از نخبگان حوزوی و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد بودند. در صدد بودیم از استعداد‌هایی که از کمیته امداد دریافت وجه می‌کنند  حمایت ویژه‌ای داشته باشیم که این دو مورد اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گفته معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، متاسفانه این اعتبار را نداریم که بدهیم به این دلیل که تحقق بودجه اتفاق نیفتاده و هر چه تلاش می‌کنیم متاسفانه بدنه سازمان برنامه و بودجه همراهی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما خودمان برای این تخصیص‌ها نگرانیم، زیرا بودجه ۱۴۰۲ آنطور که باید تحقق نیافت. ۱۴۰۳ تقاضای ما یک بودجه دو همتی بود. حاضریم هر جا که هست دفاع کنیم ولی نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد با یک افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: این همان غلبه نگاه اول است، نگاه تحولی به بخش‌ها نداریم و می‌گوییم همان فرمان ادامه پیدا کند، نمی‌توانیم نهایتا این قول را بدهیم که مشکلات نخبگان را برطرف کنیم، مهاجرت نخبگان را سعی کنیم متوقف کنیم و حتی در یک مرحله‌ای معکوس.

وی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز به بودجه دارد؟ گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نخبه اشتغال و امکان تحقیقات مستمر از ما می‌خواهد. برای اینکه برنامه ریزی کنیم و حداقل‌ها را برای نخبه فراهم کنیم بودجه می‌خواهیم در همه جای دنیا چه کشور‌های پیشرفته و چه در حال توسعه این بودجه را دارند.

سلیمانی تصریح کرد: از چین گزارش دقیق داریم که به جد در رفاه نخبگان سرمایه گذاری می‌کند و برایشان شغل در نظر می‌گیرد؛ مسکن می‌دهد حتی از تحقیقات شان حمایت می‌کند. نتایجشان را هم می‌گیرد. برای اولین سال که گزارش می‌دهد اعلام می‌کند شاهد مهاجرت معکوس است. چینی‌هایی که به خارج از کشورشان رفته اند برای خدمت به کشورشان برمی گردند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این اتفاق می‌افتد، نگاه در سطح رهبری و ریاست جمهوری مشکلی ندارد و حتی مطالبه می‌کنند، اما در سطح بدنه جایی که با سازمان برنامه و بودجه و یک بخش‌هایی با مجلس طرف هستیم نیازمند تغییر نگاه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • ببینید | قدرت عجیب سلاح تک تیرانداز ایرانی از زبان معاون وزیر دفاع
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی
  • روزی به افتخار هنر چهارم
  • «وعده صادق» حیرت جهانیان را برانگیخت/سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب