Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد در تورات و انجیل» به قلم «استقف داوود بنیامین کلدانی»، دانشمند و کاردینال مستبصری به رشته تحریر در آمده است که به تحقیق عمیق و عادلانه در «عهدین» پرداخته است.

خبرگزاری میزان - انتشارات جمکران به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس «پیامبر اکرم (ص)» و نشر فرهنگ ناب محمدی، آثار جدیدی را در دست چاپ دارد که در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) عناوین جدیدی از این آثار را در صف چاپ قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد در تورات و انجیل» به قلم «استقف داوود بنیامین کلدانی»، دانشمند و کاردینال مستبصری به رشته تحریر در آمده است که به تحقیق عمیق و عادلانه در «عهدین» پرداخته است، وی در این کتاب اسرار شگفت آوری در تائید نبوت و عظمت «پیامبر اسلام(ص)» را به رشته تحریر درآورده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کتب منتشر شده از انتشارات کتاب جمکران اینجا کلیک کنید

«محمد در تورات و انجیل» به زبان‌های مختلف ترجمه شده و «فضل الله نیک آئین» از فعالان حوزه ترجمه قرآن کریم نیز این اثر را اوائل دهه ۶۰ شمسی به فارسی ترجمه کرده است.

اکنون و پس از سال‌ها محجوریت این اثر ارزشمند، انتشارات کتاب جمکران بازارائه‌ای از این اثر ارزشمند را با بهره گیری از ویراستار و کارشناس «زبان عبری» در دست چاپ دارد.

مجموعه ۱۴ جلدی «دوستان محمد» از دیگر اقدامات انتشارات جمکران در راستای نشر معارف مصطفوی است. این مجموعه درباره برخی صحابه برجسته عصر «پیامبر (ص)» و ارادتمندان بعد از حیات نورانی ایشان است که مراحل نهایی تولید را طی می‌کند.

بخش کودک نوجوان «انتشارات کتاب جمکران» نیز به قلم «مجید ملامحمدی» و تصویرگری «اسماعیل چشرخ» این مجموعه بدیع ۱۴ جلدی را برای کودک و نوجوانان در دست چاپ دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار کتاب معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار کتاب معرفی کتاب محمد در تورات و انجیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالمی فاضل و کامل با بیش از ۵۰ اثر علمی در اصفهان

ایسنا/اصفهان یک اصفهان شناس و استاد دانشگاه، گفت: یکی از نوابغ و دانشمندان بزرگ اسلامی و شیعه در دوره معاصر، آیت الله سید محمد علی مبارکه‌ای است که او را عالمی فاضل و کامل و از مشاهیر و خطبای مبارکه، اصفهان و ایران دانسته‌اند.

محمد حسین ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شخصیت‌های برجسته مبارکه، اظهار کرد: یکی از نوابغ و دانشمندان بزرگ اسلامی و شیعه در دوره معاصر آیت الله سید محمدعلی مبارکه‌ای است که در وصفش او را عالمی فاضل و کامل و از مشاهیر و خطبای مبارکه، اصفهان و ایران دانسته‌اند. این عالم مجتهد و فاضل در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در مبارکه به دنیا آمد و نسب او از طرف پدر به حضرتِ حمزه موسی بن جعفر(ع) می‌رسد.

وی افزود: اجداد ایشان از نجف در دوره شاه طهماسب اول صفوی به ایران آمدند و در زمان شاه عباس اول در اصفهان سکونت کردند. پدر سید محمدعلی مبارکه‌ای فردِ بسیار معنوی بود که برای اعتلای علوم و دانش مختلف زحمات زیادی کشید.

این اصفهان شناس و استاد دانشگاه، ادامه داد: سید محمدعلی مبارکه‌ای، تحصیلات مقدماتی خود را در مبارکه به پایان می‌رساند و سپس به اصفهان آمده و در مدارس جده کوچک و صدر به تحصیل ادامه می‌دهد. کتاب ارزشمند محمدعلی مبارکه‌ای تحت عنوان «دانشوران و رجال اصفهان»، گویای این مطلب است که ایشان از استادان برجسته‌ای مانند شیخ محمدعلی مدرس، سید محمدرضا خراسانی، سید صدرالدین کوهپایه‌ای، سید محمد درچه‌ای، عبدالکریم گزی و آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای بهره برده است.

ریاحی گفت: سید محمدعلی مبارکه‌ای در سال ۱۳۴۱ قمری از اصفهان به قم می‌رود و از شخصیت‌هایی مانند شیخ عبدالکریم یزدی، سید ابوالحسن اصفهانی و میرزای نائینی بهره‌های فراوانی می‌برد. سپس به تهران می‌رود و از محضر شهید مدرس و میرزا طاهر تنکابنی در مدرسه سپهسالار بهره می‌برد. مدتی هم به خراسان می‌رود و کم کم سفرهایش آغاز می‌شود، به طوری که با رفتن به هند از دانشمندان آن دیار بهره می‌برد و سپس راهی مکه شده و دوباره به هندوستان مراجعت می‌کند و حتی به چین و سنگاپور هم برای کسب علم و دانش سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: در عراق، باز هم از مقام علمی شخصیت‌هایی مانند سید ابوالحسن اصفهانی، حاج آقا ضیاءالدین عراقی و میرزای نائینی استفاده می‌کند. مدتی هم در سامرا زندگی می‌کند و سپس به شام و مصر می‌رود و در «جامع الازهر» از فضلای مشهوری بهره می‌برد. سپس به اصفهان می‌آید و در این شهر به وعظ و خطابه مشغول می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سید محمدعلی مبارکه ای اهل عرفان هم بوده است، اظهار کرد: ایشان بیش از ۵۰ کتاب و رساله تألیف کرده است که به جز چند عنوان از این کتاب‌ها بسیاری از این رساله‌ها و کتاب‌ها هنوز چاپ نشده است. دو کتاب معروف «دانشوران و رجال اصفهان» و «تاریخ ایران و اصفهان» که از سید محمدعلی مبارکه‌ای برجا مانده است می‌تواند برای دوستداران تاریخ و پژوهشگران این حوزه مؤثر باشد.

ریاحی گفت: کتاب «تاریخ ایران و اصفهانِ» سید محمد علی مبارکه‌ای، دایرة المعارفِ چهار جلدی است و کتاب «دانشوران و رجال اصفهان» شامل مطالبی از اوایل اسلام تا قرن چهاردهم هجری قمری است که البته بخشی از این کتاب چاپ شده و امیدواریم تمام کتاب‌های ایشان که در زمینه‌های مختلف است در آینده چاپ شود. همچنین دیوان اشعار محمدعلی مبارکه‌ای نیز اخیرا چاپ شده است.

وی افزود: این عالم بزرگ در قبل از ظهر روز جمعه ۷ رجب سال ۱۳۶۵ هجری قمری مصادف با ۱۶ خرداد ۱۳۲۵ شمسی در اصفهان از دنیا می‌رود و در «بقعه تکیه تویسرکانی» در جوار پدرِ همسرش، آیت الله سید محمد باقر تویسرکانی، مدفون می‌شود.

این اصفهان شناس، خاطرنشان کرد: بدون شک ایشان از نوابغ و عالمان عصر خود بوده و زحمات زیادی را برای اعتلای فرهنگ و تاریخ و ادبیات این مرز و بوم کشیده و بسیاری از مردم قدیم اصفهان خاطرات زیادی از منبرها و خطابه‌های ایشان دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • چرا قرآن از عهدین اقتباس نشده است؟
  • عالمی فاضل و کامل با بیش از ۵۰ اثر علمی در اصفهان